Legislatie, Resurse Umane

Editorial Legislatie 2023.10

LAST UPDATE: 30.10.2023

Editorial Legislatie 2023.10 comenteaza noutatile de Legislatia Muncii, Resurse Umane, SSM si Asigurari Sociale aparute in Monitorul Oficial in OCT. 2023. De asemenea, Editorial Legislatie 2023.10 ofera un Tool pentru cautarea si descarcarea gratuita a actelor normative si cuvintele cheie de cautare.

Tool de cautare/descarcare Legislatie


30.10.2023

In MOR 979/27.10.2023 a fost publicata OUG 90/2023 pentru aprobarea unor masuri de reducere a cheltuielilor bugetare pe anul 2023 In vederea Incadrarii In tinta de deficit bugetar asumata prin Programul de convergenta, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.

NOTA: Nici nu s-a uscat bine cerneala pe Legea 296/2023 de crestere a taxelor aparuta in MOR 974/26.10.2023, ca guvernul a venit cu o noua ordonanta de urgenta pentru cresterea taxelor si „reglementarea” haotica a mediului economic / fiscal in 27.10.2023!
Incompetenta guvernantilor si aroganta lor de a-si permite legiferarea alandala prin sute de acte normative depasesc orice limita de bun simt, aruncand in aer predictibilitatea atat de necesara mediului de afaceri, economic si social. Pentru mine este clar ca incompetenta genereaza efecte catastrofale si a devenit o amenintare la securitatea nationala a Romaniei.

27.10.2023

In MOR 977/27.10.2023 a fost publicata LEGEA 296/2023 PRIVIND UNELE MASURI FISCAL-BUGETARE PENTRU ASIGURAREA SUSTENABILITATII FINANCIARE A ROMANIEI PE TERMEN LUNG.

NOTA: Legea a fost contestata la CCR de opozitie dar a fost declarata constitutionala prin Decizia CCR 523/2023 publicata in MOR 974/26.10.2023. Trebuie mentionat ca a existat o opinie separata formulata de 2 judecatori CCR (Cristian Deliorga si conf. univ. dr. Varga Attila) care au considerat ca Legea este neconstitutionala in ansamblul sau.

In MOR 974/26.10.2023 a fost publicata DECIZIA CCR 523/2023 REFERITOARE LA RESPINGEREA OBIECTIEI DE NECONSTITUTIONALITATE A LEGII PRIVIND UNELE MASURI FISCAL BUGETARE PENTRU ASIGURAREA SUSTENABILITATII FINANCIARE A ROMANIEI PE TERMEN LUNG, IN ANSAMBLUL SAU, PRECUM SI A DISPOZITIILOR ART. III PCT. 2 [CU REFERIRE LA ART. 18^1 ALIN. (1), (5) SI (11), ART. 18^2 SI ART. 18^3], PCT. 9 [CU REFERIRE LA ART. 60 PCT. 5 LIT. C)], PCT. 10 [CU REFERIRE LA ART. 60 PCT. 7 LIT. C)], PCT. 13 [CU REFERIRE LA ART. 117], PCT. 19 [CU REFERIRE LA ART. 138^4], PCT. 28 [CU REFERIRE LA ART. 170 ALIN. (1) SI ALIN. (3) LIT. D)], PCT. 29 [CU REFERIRE LA ART. 174], PCT. 30 [CU REFERIRE LA ART. 174^1 ALIN. (12)], PCT. 45 [CU REFERIRE LA ART. 291 ALIN. (3^8)], PCT. 65 [CU REFERIRE LA ART. 500^3 ALIN. (1)], ART. V ALIN. (1) SI (2), ART. VII ALIN. (1), ART. XIV ALIN. (2) SI (5), ART. XV ALIN. (1), ART. XVII ALIN. (3) SI (4), ALIN. (5) LIT. C), L) SI N), ALIN. (7) SI (8), ART. XVIII ALIN. (2), ART. XIX ALIN. (2) SI (3), ART. XX ALIN. (3) SI (5), ART. XXIII ALIN. (3), (4) SI (5), ART. XXVI PCT. 1, ART. XXVII ALIN. (3), (4) SI (5), ART. XXVIII ALIN. (1), ART. XXIX, ART. XXXI ALIN. (1), ART. XXXIII, ART. XXXIV, ART. XXXV, ART. XXXVI, ART. XXXVII, ART. LI ALIN. (1), ART. LIV ALIN. (1) SI (3) SI ART. LV DIN LEGE

In opinia separata formulata de 2 judecatori (Cristian Deliorga si conf. univ. dr. Varga Attila) acestia motiveaza de ce ar trebui acceptata neconstitutionalitatea acestei Legi in ansamblul sau.
„Adoptarea, prin procedura prevazuta la art. 114 alin. (1) din Constitutie, intr-un numar atat de insemnat si in domenii atat de diferite, variate a unor reglementari fiscal-bugetare cu scopul de aasigura sustenabilitatea financiara a Romaniei pe termen lung (cu semnificatia unei veritabile reforme a statului in acest domeniu), cu impiedicarea puterii legislative de a-si exercita competenta constitutionala fundamentala de a legifera, constituie o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat prevazut la art. 1 alin. (4) din Constitutie.
Recurgerea la aceasta modalitate de adoptare indirecta a unui pachet de legi in lipsa oricarei dezbateri parlamentare in cadrul procedurii legislative, in conditiile in care Guvernul dispunea de o majoritate si sustinere consistenta in forul legislativ [motiv pentru care opozitia a considerat inutila depunerea unei motiuni de cenzura, posibilitate prevazuta de art. 114 alin. (2) si (3) din Constitutie], poate fi apreciata ca un exces de putere a Guvernului in dauna puterii legiuitoare.
Avand in vedere cele expuse, apreciem ca, in cauza de fata, Curtea Constitutionala trebuia sa admita criticile de neconstitutionalitate extrinseca formulate in raport cu art. 1 alin. (4) si art. 114 alin. (1) din Constitutie si sa constate ca Legea privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung este neconstitutionala in ansamblul sau.”

PENTRU CAUTARE/DESCARCARE INTRODUCETI 523 in Campul Search.

Cum arata un CCM super strong?

Raspunsul la aceasta intrebare il gasiti parcurgand CCM incheiat de ASF, valabil cu 16.02.2022.
PENTRU CAUTARE/DESCARCARE INTRODUCETI autoritatea p in Campul Search.

PENTRU CAUTAREA/DESCARCAREA MAI MULTOR CCM , ALEGETI 25 in Campul Show_entries SI INTRODUCETI tag ccm in Campul Search.

In MOR 977/27.10.2023 a fost publicat ORDINUL MAI 174/2023 PENTRU MODIFICAREA SI COMPLETAREA UNOR ACTE NORMATIVE DIN DOMENIUL MANAGEMENTULUI RESURSELOR UMANE IN MINISTERUL AFACERILOR INTERNE.
PENTRU CAUTARE/DESCARCARE INTRODUCETI 174 in Campul Search.

20.10.2023

In MOR 950/20.10.2023 a fost publicata Legea 282/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu si a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

NOTA: Pensiile de serviciu raman in continuare pensii speciale discriminatorii si nesustenabile economic.
Cinismul politicienilor si al presedintelui Iohannis dublate de Lacomia specialilor transformati in cetateni de rang 1 intr-o tara plina cu cetateni de rang 2, se straduiesc sa invinga Bunul Simt reglementat prin Jalonul 215 PNRR. Si vor reusi daca Eu si Tu nu vom reactiona si daca, Comisia Europeana va accepta pretinsa reforma care amana pana in IAN. 2043 (!) luarea in calcul a 25 de ani de contributivitate si pana in 2035 atingerea varstei standard de pensionare de 65 de ani!
In cazul in care CE nu va accepta aceasta falsa reforma, clica PSDPNL isi va asuma fara nicio remuscarea pierdere a 1.4 Miliarde Euro din transa a 3a de plati PNRR doar pentru a pastra pensiile specialilor. Si daca nici atunci societatea nu va reactiona, inseamna ca suntem prea prosti si meritam societatea orweliana construita de alesii nostri.

In MOR 939/17.10.2023 a fost publicata HG 970/2023 pentru aprobarea Metodologiei privind prevenirea si combaterea hartuirii pe criteriul de sex, precum si a hartuirii morale la locul de munca.

In MOR 942 + 942 bis/18.10.2023 a fost publicata HG 969/2023 PRIVIND APROBAREA STRATEGIEI NATIONALE PENTRU PROTECTIA SI PROMOVAREA DREPTURILOR COPILULUI „COPII PROTEJATI, ROMANIA SIGURA” 2023—2027.

NOTA: Cifrele care descriu realitatea in care ne obligam copiii sa traiasca, sunt impresionante si arata ca mergem din rau in mai rau. Parcurgand aceasta mizerie de „strategie” (care cuantifica dezastrul in care a ajuns societatea din cauza politicienilor incompetenti, cinici si corupti incurajati de lipsa noastra de reactie) intelegi mai bine ca drepturile tale si ale copilor tai sunt calcate zilnic in picioare si ca este timpul sa reactionezi pentru a schimba lucrurile.
Iata cateva cifre ale dezastrului:
1) In 2020, 40% dintre copii sufereau de deprivare materiala si sociala (crestere de 3,3 puncte fata de 2019). In 2019, cifra era de 36,7% in Romania vs. 12,9% in UE-27;
2) In 2019, 66,3% dintre copiii din Romania traiau in locuinte supra-aglomerate (fata de 24,4% la nivelul UE-27), iar in 2020 s-a inregistrat o crestere la 67,4%!
3) In mediul rural, 3% dintre copii merg intotdeauna flamanzi la culcare, iar 10% considera ca nu au de fiecare data suficienta mancare!
4) Peste jumatate dintre copiii de 11 ani din Romania nu mananca zilnic micul dejun si peste jumatate dintre adolescenti nu mananca zilnic fructe si legume. Pe de alta parte, 37% dintre fetele de 11 ani si 33% dintre baietii de aceeasi varsta consuma zilnic dulciuri, iar proportia creste cu varsta.
5) 22,7% dintre adolescenti si 14,7% dintre adolescente erau supraponderali sau obezi in 2018.
6) In 2019, rata de mortalitate infantila in Romania a fost de 5,8 decese la 1000 nascuti vii (fata de 3,4 decese in UE 27)
7) Anual se inregistreaza peste 700 de nascuti vii proveniti din mame cu varsta sub 15 ani. Comparativ cu situatia din anul 2015, in 2019 numarul de nou-nascuti ai unor mame cu varsta sub 15 ani a crescut cu 8%, in timp ce populatia de fete din grupa 10-14 ani a scazut cu 0.6% , deci problema s-a accentuat
8) Procentul copiilor care au absolvit invatamantul gimnazial scade de la 85,1% in 2014-2015, la 82% in 2018-2019.
9) In 2019, doar 75,1% dintre elevii din clasa a II-a puteau sa utilizeze numerele in calcule elementare, iar in mediul rural procentul este de 68,4%. Peste 20% dintre elevii de clasa a VIII- a nu au obtinut media minima 5 la evaluarea nationala de la sfarsitul clasei a VIII-a.
10) Rata de promovare a liceului cu sau fara bacalaureat a fost de 71,7% la nivelul anului 2018-2019, iar rata de promovare cu examen de bacalaureat a fost de doar 44,9%!
11) Peste 90% dintre unitatile din invatamantul primar si gimnazial necesita reabilitare, mai mult de 70% dintre acestea fiind localizate in mediul rural

PENTRU CAUTARE/DESCARCARE INTRODUCETI 969 in Campul Search.
PENTRU CAUTARE/DESCARCARE STRATEGII ALEGETI 25 IN Campul Show_entries SI INTRODUCETI TAG STRATEGIE in Campul Search.

18.10.2023

Liber la noi taxe si impozite!

In sedinta din data de 18 OCT. 2023, CCR, in cadrul controlului de constitutionalitate a priori, a respins, ca neintemeiata, obiectia de neconstitutionalitate formulata de 59 de deputati (42 de deputati apartinând Grupului parlamentar al Uniunii Salvati România, 2 deputati apartinând Partidului National Liberal si 15 deputati neafiliati) si a constatat ca Legea privind unele masuri fiscal bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a României pe termen lung, precum si dispozitiile art.III pct.2 [cu referire la art.18 ind.1 alin.(1), (5) si (11), art.18 ind.2 si art.18 ind.3], pct.9 [cu referire la art.60 pct.5 lit.c)], pct.10 [cu referire la art.60 pct.7 lit.c)], pct.13 [cu referire la art.117], pct.19 [cu referire la art.138 ind.4], pct.28 [cu referire la art.170 alin.(1) si (3) lit.d)], pct.29 [cu referire la art.174], pct.30 [cu referire la art.174 ind.1 alin.(12)], pct.45 [cu referire la art.291 alin.(3) ind.8], pct.65 [cu referire la art.500 ind.3 alin.(1)], art.V alin.(1) si (2), art.VII alin.(1), art. XIV alin. (2) si (5), art.XV alin.(1), art. XVII alin. (3), (4), (5) lit.c), l) si n), alin. (7) si (8), art.XVIII alin.(2), art. XIX alin.(2) si (3), art. XX alin.(3) si (5), art. XXIII alin. (3), (4) si (5), art. XXVI pct.1, art. XXVII alin. (3), (4) si (5), art.XXVIII alin.(1), art.XXIX, art.XXXI alin.(1), art.XXXIII, art.XXXIV, art.XXXV, art.XXXVI, art.XXXVII, art.LI alin.(1), art. LIV alin.(1) si (3) si art.LV din lege, sunt constitutionale in raport cu criticile formulate.
In esenta, CCR a constatat ca angajarea raspunderii Guvernului asupra proiectului de lege a vizat un scop unic si unitar, respectiv cresterea veniturilor la bugetul public national si reducerea cheltuielilor statului.
In cadrul examenului de constitutionalitate, sub aspect extrinsec, s-a conchis ca procedura de adoptare a legii prin angajarea raspunderii Guvernului a respectat exigentele Constitutiei si ale jurisprudentei Curtii Constitutionale.
De asemenea, sub aspect intrinsec, Curtea a retinut ca dispozitiile legale criticate in mod punctual de autorii obiectiei de neconstitutionalitate au fost adoptate in marja de apreciere si de oportunitate de care legiuitorul dispune in materie financiar-fiscala.
Decizia este definitiva si general obligatorie. Argumentele retinute in motivarea solutiei pronuntate de CCR vor fi prezentate in cuprinsul deciziei, care se va publica in Monitorul Oficial.

In MOR 932/16.10.20233 a fost publicata NORMA ASF 35/2023 pentru modificarea si completarea Normei Autoritatii de Supraveghere Financiară nr. 28/2017 privind utilizarea activului personal net al participantului la un fond de pensii facultative.

In 12.10.2023 aparea Normei ASF 34/2023 pentru modificarea Normei ASF 27/2017 privind utilizarea activului personal net al participantului la un fond de pensii administrat privat. 4 zile mai tarziu, ASF emite NORMA 35 pentru modificarea si completarea Normei Autoritatii de Supraveghere Financiară nr. 28/2017. Acest talmes-balmes legislativ denota Incompetenta in forma ei cea mai pura!

PENTRU CAUTARE/DESCARCARE INTRODUCETI 35 in Campul Search.

13.10.2023

In MOR 920/12.10.2023 a fost promulgata NORMA ASF 34/2023 pentru modificarea si completarea Normei Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 27/2017 privind utilizarea activului personal net al participantului la un fond de pensii administrat privat.

NOTA: Noi modificari care te pot interesa in calitate de participant / beneficiar la/unui fond de pensii administrat privat.

PENTRU CAUTARE/DESCARCARE INTRODUCETI 34/2023 in Campul Search.

In MOR 918/11.10.2023 a fost publicata Decizia CCR 384 / 4 iulie 2023 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 16 alin. (5) din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii si ale art. 7 lit. j) din Legea-cadru 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice.

NOTA: Important de retinut cui trebuie sa va adresati in cazurile de interpretarea neunitara a legislatiei de catre instantele judecatoresti (redau punctele 22/23/24 din Decizia CCR):
22. In jurisprudenta sa, CCR a stabilit ca interpretarea legilor este o operatiune rationala, utilizata de orice subiect de drept, in vederea aplicarii si respectarii legii, având ca scop clarificarea intelesului unei norme juridice sau a câmpului sau de aplicare. Instantele judecatoresti interpreteaza legea, in mod necesar, in procesul solutionarii cauzelor cu care au fost investite, interpretarea fiind faza indispensabila procesului de aplicare a legii.
23. In cazul in care practica judiciara vadeste o interpretare neunitara, Constitutia, prin art. 126 alin. (3), atribuie Inaltei Curti de Casatie si Justitie, iar nu Curtii Constitutionale, competenta de a stabili interpretarea si aplicarea unitara a legii de catre celelalte instante judecatoresti.
24. In acord cu art. 2 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, justitia constitutionala presupune controlul constitutionalitatii legilor si ordonantelor Guvernului si nicidecum controlul constitutionalitatii aplicarii lor.

PENTRU CAUTARE/DESCARCARE INTRODUCETI 384 in Campul Search.

In MOR 924/13.10.2023 a fost publicata HG 946/2023 privind aprobarea Tezelor prealabile ale proiectului Codului de procedura administrativa.
PENTRU CAUTARE/DESCARCARE INTRODUCETI 946 in Campul Search.

11.10.2023

In MOR 907/9.10.2023 a fost publicata Decizia CCR Nr. 336/14.06.2023 referitoare la sesizarea de neconstitutionalitate a Hotararii Parlamentului Romaniei nr. 21/ 2023 privind numirea presedintelui Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii.

NOTA: sunt 3 aspecte Interesante la aceasta Decizie CCR (vezi pct. 43-50 din Decizie):
1) Interpretarea data cerintei de „experienta” in domeniul comunicatiilor care conditioneaza numirea in functia de presedinte ANCOM: cerita de experienta se refera la un grad de cunoastere a domeniului si exprima in sine UN ASPECT OBIECTIV circumscris duratei activitatii prestate, si UNUL SUBIECTIV (nivelul cunostintelor dobandite);
2) Verificarea ASPECTULUI OBIECTIV circumscris duratei activitatii prestate tine de competenta CCR in cazul acestei sesizari de neconstitutionalitate, pe cand aspectul SUBIECTIV (nivelul cunostintelor dobandite) tine exclusiv de competenta Parlamentului (autoritatea care numeste persoana in functie)
3) Considerarea de catre CCR ca „experienta” in domeniul comunicatiilor (privita ca durata a activitatii prestate), a perioadei desfasurate de parlamentar ca membru al Comisiei pentru tehnologia informatiilor si comunicatii din cadrul Camerei Deputatilor.
Practic CCR sustine ca perioada desfasurata de catre un parlamentar intr-o comisie de specialitate din cadrul Parlamentului, poate fi considerata ca experienta in domeniul pentru care a fost constituita Comisia Parlamentara, fara nicio conditionare de expertiza dobandita prin studii de catre parlamentarul respectiv.
Numirile politice ale unor oameni de casa incompetenti functionali dar obedienti fata de partid, au distrus si continua sa distruga aceasta tara. Si fara o reactie puternica din partea societatii civile, nimic nu se va schimba.
PS Zgonea este cel care a semnat Legile de (re)acordare a Pensiilor de Serviciu din perioada 2015-2016 (numite generic Pensii Speciale). Intamplator? Putin probabil!

PENTRU CAUTARE/DESCARCARE INTRODUCETI 336 in Campul Search.

In MOR 906/9.10.2023 a fost publicat Ordinul CNCAN 182/2023 pentru aprobarea Normelor privind cerintele pentru angajarea, pregatirea si calificarea personalului care asigura paza si/sau protectia fizica a materialelor si a instalatiilor protejate din domeniul nuclear.

Pentru mai multe aspecte privind RU, tastati TAG MANAGEMENTUL RU in campul Search

PENTRU CAUTARE/DESCARCARE INTRODUCETI 182 in Campul Search.

In MOR 895 + 895 bis/5.10.2023 a fost publicata Hotararea Sectiei pentru Procurori din cadrul CSM 1169/2023 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara al Directiei Nationale Anticoruptie.

Pentru mai multe exemple de ROI si ROF, tastati TAG ROI sau TAG ROF in campul Search

PENTRU CAUTARE/DESCARCARE INTRODUCETI 1169 in Campul Search.

10.10.2023

In MOR 904/6.10.2023 a fost publicata OUG 81/2023 privind consolidarea capacitatii institutionale a Ministerului Finantelor, exercitarea controlului financiar de specialitate al statului, pentru unele reglementari specifice, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.

Ce faci cand ai o gaura imensa la buget si impui noi taxe mediului privat? Iata reteta ministrului de Finante Bolos:
1. Cresti salariile bugetarilor din ministerul de Finante si din unitatile din subordine (ANAF, Vama) motivand ca doresti eliminarea inechitatilor, discriminarilor si/sau discrepantelor salariale – vezi Art. XI din OUG 81/2023 (cuantumul cresterilor va fi stabilit ulterior printr-un alt ordin al ministrului de Finante);
2. Creezi din 1.07.2024 printr-un proiect pilot o noua structura de specialitate pentru monitorizarea executiei bugetare!
Structura va monitoriza depasirile mai mari de 20% raportate la costul mediu al achizitiilor de produse / servicii / echipamente si/sau executie de lucrari sau costul mediu al cheltuielilor curente si de capital aferente unor institutii publice similare. Proiectul pilot se va derula initial pe o durata de 3 ani pentru domeniile educatie, sanatate, asistenta si protectie sociala precum si pentru autoritatile si institutiile de subordonare locala. Amenda contraventionala in cazul neconformarii va fi de (tineti-va bine!) 500-2.000 Lei!

PENTRU CAUTARE/DESCARCARE INTRODUCETI 81/2023 in Campul Search.

9.10.2023

Din comunicatul de presa publicat de CCR in 5.10.2023 privind controlul constitutional apriori al Proiectului de Lege PL-x nr. 421/2021 privind unele masuri pentru continuarea activitatii de catre persoanele care indeplinesc conditiile de pensionare (forma trimisa de Parlament spre promulgare in 28.06.2023 si atacata de ICCJ in 30.06.2023), rezulta ca:

1. CCR a admis cu unanimitate de voturi obiectia de neconstitutionalitate formulata de ICCJ.
2. CCR a constatat ca dispozitiile art.2-11 din Lege sunt neconstitutionale.
In esenta, dispozitiile criticate conditioneaza dreptul la pensie de neexercitarea dreptului la munca, limitandu-l pana la anihilare, ceea ce atrage incalcarea art.1 alin.(5) si art.47 alin.(2) din Constitutie. Or, Curtea a retinut ca excluderea sau limitarea unui drept/libertati fundamentale nu mai reflecta o chestiune de proportionalitate, ci una de eliminare a unei valori fundamentale in stat [respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale – art.1 alin.(3) din Constitutie].
Curtea a constatat si ca o conditionare a exercitarii dreptului la munca de neexercitarea dreptului la pensie echivaleaza cu excluderea unei categorii socio-economice de la posibilitatea de a ocupa o functie in sectorul public, ceea ce este inadmisibil. Un drept fundamental sau exercitarea acestuia nu poate exclude beneficiul altui drept fundamental, de asemenea reglementat in Constitutie, intrucat s-ar crea regimuri juridice paralele in functie de drepturile aflate in discutie.
De asemenea, avand in vedere ca dreptul fundamental la pensie nu permite posibilitatea suspendarii platii pensiei si nici pierderea cuantumului pensiei aferent perioadei de suspendare, Curtea a constatat ca se incalca si dreptul de proprietate garantat de art.44 din Constitutie.
3. Decizia CCR urmeaza sa fie publicata in MOR si Legea va fi retrimisa Parlamentului pentru modificare in vederea conformarii.

PENTRU CAUTARE/DESCARCARE ALEGETI 5 IN Show_entries SI INTRODUCETI 421/2021 in Campul Search.

6.10.2023

Din 3 OCT. 2023 a inceput Reincadrarea judecatorilor pensionati.
Dl. Iohannis a semnat primele 13 decrete prezidentiale de reincadrare care au fost publicate in MOR 889/3.10.2023!

Dupa ce au depopulat institutiile de justitie pentru a se pensiona de tineri cu Pensii Speciale fabuloase, judecatorii se reincadreaza cu suportul Legii, al Sectiei pentru Procurori din cadrul CSM si presedintelui Iohannis, exprimandu-si disponibilitatea de a lucra “o perioada semnificativa de timp”.
Cand iesi la pensie la 50-55 de ani, normal ca mai poti lucra 10-15 ani pana la varsta standard de pensionare impusa milioanele de cetateni de rang 2!

Si, pe langa salariu, cei reincadrati care impart dreptatea primesc lunar si 15% din Pensia Speciala ( Art. 216 alin. (2) din Legea 303/2022 privind statutul judecatorilor si procurorilor publicata in MOR 1102/16.11.2022).

Astfel, Costurile Institutiilor de justitie se majoreaza semnificativ. Si pentru a acoperi dezmatul bugetar generalizat, guvernul PSD-PNL incompetent si iresponsabil impune cresteri de taxe si impozite mediului privat.

Incompetenta si Iresponsabilitatea guvernantilor dublate de Lacomia judecatorilor, arunca in aer economia si coeziunea sociala, indatorand tara si impartind cetatenii in cetateni de rangul I (cu multe drepturi) si cetateni de rangul 2 (cu multe obligatii).

Redau mai jos continutul decretelor prezidentiale pentru reincadrarea judecatorilor pensionati:

______________________
Fiecare decret prezidential de reincadrare are la baza o propunere inclusa intr-o Hotarare a Sectiei pentru Judecatori din cadrul CSM;
Hotararile Sectiei pentru Judecatori din cadrul CSM privind propunerile de reincadrare transmise dlui. Iohannis, pot fi accesate cu linkurile din coloana LINK.


Repartizarea reincadrarilor din OCT. 2023 in functie de anul de iesire la pensie>

3.10.2023

In MOR 884/2.10.2023 au fost publicate 5 Decrete prezidentiale 1200-1205/2023 privind eliberarea din functie ca urmare a pensionarii a inca 5 judecatori/procurori care se adauga miilor de tineri pensionari speciali care vor ramane cu pensii fabuloase stabilite pe criterii discriminatorii comparativ cu criteriile dure impuse milioanelor de pensionari de rang 2.

NOTA: Intre 7.07.2022 si 4.10.2023, ca efect al Tergiversarii Reformei Pensiilor Speciale si al Lacomiei celor care impart dreptatea, are loc depopularea masiva a institutiilor de justitie prin pensionarea a 727 tineri procurori si judecatori. Redam mai jos continutul celor 727 de decrete prezidentiale semnate de dl. Iohannis in perioada mentionata si Cifrele Cheie de Impact al Pensiilor Speciale pentru SEPT. 2023:


CIFRE CHEIE DE IMPACT
(6 CATEGORII DE PENSII DE SERVICIU GESTIONATE DE CNPP)
9040,92
milioane LEI
suportate de la Bugetul de Stat in perioada NOV. 2015 - APR. 2024 pentru compensarea Necontributivitatii celor 6 categorii de Pensii de serviciu
TOP 3: 1. Procurorii si Judecatorii (6863,73) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (1104,07) / 3. Pers. Aux. de Specialit. din Instante si Parchete (441,31)
558,67
milioane LEI
suportate de la Bugetul de Stat in AN 2024 (4 LUNI) pentru compensarea Necontributivitatii celor 6 categorii de Pensii de serviciu
TOP 3: 1. Procurorii si Judecatorii (459,07) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (45,84) / 3. Pers. Aux. de Specialit. din Instante si Parchete (26,53)
1499,58
milioane LEI
suportate de la Bugetul de Stat in ANUL 2023 pentru compensarea Necontributivitatii celor 6 categorii de Pensii de serviciu
TOP 3: 1. Procurorii si Judecatorii (1260,86) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (125,53) / 3. Pers. Aux. de Specialit. din Instante si Parchete (51,97)
1344,76
milioane LEI
suportate de la Bugetul de Stat in ANUL 2022 pentru compensarea Necontributivitatii celor 6 categorii de Pensii de serviciu
TOP 3: 1. Procurorii si Judecatorii (1095,18) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (125,98) / 3. Pers. Aux. de Specialit. din Instante si Parchete (52,10)
145,80
milioane LEI
suportate de la Bugetul de Stat in LUNA APR. 2024 pentru compensarea Necontributivitatii celor 6 categorii de Pensii de serviciu
TOP 3: 1. Procurorii si Judecatorii (119,65) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (11,43) / 3. Pers. Aux. de Specialit. din Instante si Parchete (7,46)
11471
pensionari
Nr. fizic de pensionari din cele 6 categorii de Pensii de serviciu in LUNA APR. 2024

TOP 3 : 1. Procurorii si Judecatorii (5621) / 2. Pers. Aux. de Specialitate din Instante si Parchete (2188) / Pers. aeronautic civil Navigant (1374)
Numarul Procurorilor si Judecatorilor creste ingrozitor de repede!
Intre 7 IUL. 2022 si 16 APR.2024 dl. Iohannis a semnat 956 decrete prezidentiale de eliberare din functie ca urmare a pensionarii!
Gasiti continutul acestor decrete in DASHBOARD NUMERIC.
24151
Lei
Pensia de serviciu medie in LUNA APR. 2024 platita pentru Procurori si Judecatori (din care 21287 Lei, Cota Necontributiva!)
Alaturi de Procurori si Judecatori, in TOP 3 se regasesc si: 2. Pers. aeronautic civil Navigant (12896 Lei din care 8317 Lei, Cota Necontributiva) / 3. Curte de Conturi (9831 Lei, din care 3145 Lei, Cota Necontributiva).

In aceeasi luna, pensia medie pentru cei 4.598.519 de pensionari de Asigurari Sociale de Stat a fost de 2.292 Lei, iar pensia medie pentru cei 4.748.274 pensionari de Asigurari Sociale a fost de 2.248 Lei!

2.10.2023

In MOR 885/2.10.2023 a fost publicata LEGEA 263/2023 pentru aprobarea OUG 128/2021 privind unele masuri referitoare la salarizarea personalului din sistemul administratiei penitenciare.
PENTRU CAUTARE/DESCARCARE INTRODUCETI 263 in Campul Search.

NOTA: Pentru facilitarea accesului, am inclus in PDF si continutul OUG 128/2021 publicata in MOR 1189/15.12.2021

Linkuri utile

PENTRU PROFESIONISTI oferim suplimentar:
1) Istoricul COR (click!) care include si:
Tabelul comparativ COR ISCO 88 – COR ISCO 08 si linkuri catre:
RNCIS – Registrul National al Calificarilor din Invatamanul Superior
RNCP – Registrul National al Calificarilor Profesionale din Romania
Standarde ocupationale 2014 – 2023 I Standarde ocupationale Arhiva I
–––––––-
2) Procedura de Actualizare a Clasificarii Ocupatiilor din Romania modificata cu 10.02.2022 prin
Ordinul MMSS/INS nr. 37/83/2022 pentru aprobarea Procedurii de actualizare a Clasificarii ocupatiilor din Romania publicat in MOR 140/10.02.2022