Numarul de bugetari

LAST UPDATE: 16.01.2023
Numarul de bugetari, reflecta starea de dezvoltare a unei societati.

Societatile dezvoltate, ofera servicii de calitate cu un numar bine dimensionat de bugetari, mizand pe Competenta Angajatilor si investind in Digitalizare si Preluarea Proceselor de catre Inteligenta Artificiala (AI).
Societatile primitive, care promoveaza Angajarile in detrimentul Automatizarii si Digitalizarii Proceselor, ofera servicii publice din ce in ce mai proaste, cu un numar din ce in ce mai mare de bugetari si costuri salariale imense, impovarand sectorul privat si marind Datoria Externa a tarii.
Aici ne incadram noi.

Desi de 33 de ani in campaniile electorale politicienii promit ca restructureaza si modernizeaza Institutiile si Autoritatile Publice, aceste lucruri nu se intampla.
Faptul ca partidele castiga alegerile cu promisiuni pe care ulterior nu le onoreaza, trebuie pedepsit prin lege. Practic este inselatorie in scopul obtinerii de avantaje. Iar avantajele, se vad in declaratiile lor de avere.

Acest lucru se poate intampla doar prin presiunea societatii civile din care si eu, si dvs. facem parte.

1. Numarul de bugetari in perioada DEC. 2015 – NOV. 2022

Gasiti mai jos Analiza*) privind Numarul de bugetari.
Ca data de start, conditionati de disponibilitatea datelor, am ales luna DEC. 2015.
Va incurajez sa treceti informatiile prin propriul filtru mental, ca sa va puteti contura, in cunostinta de cauza, propria Opinie si Reactie. Va incurajez sa judecati cu propria minte pentru a intelege realitatea in care traim zi de zi, impreuna!

__________
*) Analiza cuprinde:
A)Grafice interactive care afiseaza valorile la trecerea mouseului peste serii si care permit dezactivarea / reactivarea seriilor prin click pe numele lor din Legenda;
B) Analize comparative raportate la 2 repere: 1) Luna curenta vs. DEC.2015, respectiv 2) Luna curenta vs. Luna anterioara.

EVOLUTIE NR. DE BUGETARI DEC. 2015 - NOV. 2022
EVOLUTIE NR. BUGETARI DEC.2015 - NOV.2022 REPARTIZARE BUGETARI PE INSTITUTII SI AUTORITATI PUBLICE
BAZA DE DATE DEC.2015 - NOV. 2022
INSTITUTII si AUTORITATI PUBLICE, DENUMIRE COMPLETA INSTITUTII si AUTORITATI PUBLICE, DENUMIRE SMPLIFICATA PT. GRAFIC COD ORDONATORI CREDITE NUMAR DE POSTURI OCUPATE EVOLUTIE
DEC. 2015 IUN. 2018 AUG. 2020 IULIE 2021 MART.2022 APR.2022 MAI.2022 IUN.2022 IUL.2022 AUG.2022 SEPT.2022 NOV.2022 NOV.2022 - DEC. 2015 NOV.2022 - SEPT. 2022 SEPT.2022 - DEC. 2015 SEPT.2022 - AUG. 2022 AUG.2022 - DEC. 2015 AUG.2022 - IUL. 2022
TOTAL, din care I.1. APC + I.2. APC + I.3. APC + I.4. APC + II.1 APL + II.2 APL 1.187.217 1.219.397 1.230.083 1.242.391 1.267.973 1.269.662 1.269.707 1.269.712 1.267.971 1.254.395 1.255.323 1.280.003 +92.786 +24.680 +68.106 +928 +67.178 -13.576
I.1. APC_Administratia Prezidentiala I.1. APC 211 258 247 257 279 280 279 281 281 279 278 274 63 -4 +67 -1 68 -2
I.1. APC_Senatul Romaniei   I.1. APC 825 830 808 858 866 875 878 878 883 880 879 879    
I.1. APC_Camera Deputatilor   I.1. APC 1.766 1.646 1.657 1.691 1.717 1.713 1.725 1.725 1.733 1.739 1.741 1.744    
  Parlament I.1. APC 2.591 2.476 2.465 2.549 2.583 2.588 2.603 2.603 2.616 2.619 2.620 2.623 32 3 29 1 28 3
I.1. APC_Agentia Nationala de Integritate ANI I.1. APC 109 107 101 102 110 109 109 108 105 103 101 100 -9 -1 -8 -2 -6 -2
I.1. APC_Academia Romana Academia Romana I.1. APC 3.341 3.332 3.298 3.275 3.269 3.269 3.277 3.282 3.278 3.293 3.287 3.276 -65 -11 -54 -6 -48 15
I.1. APC_Avocatul Poporului Avocatul Poporului I.1. APC 115 126 146 143 142 141 144 144 144 145 145 144 29 -1 30 0 30 1
I.1. APC_Curtea de Conturi Curtea de Conturi I.1. APC 1.525 1.650 1.680 1.623 1.671 1.669 1.665 1.663 1.623 1.661 1.654 1.712 187 58 129 -7 136 38
I.1. APC_Secretariatul  General al Guvernului  Secret. Gen. al Guv.  I.1. APC 3.164 3.036 4.394 4.734 5.009 5.022 5.003 5.038 5.013 4.972 4.984 4.941 1.777 -43 1.820 12 1.808 -41
I.1. APC_Ministerul Educatiei   I.1. APC 7.728 295.743 280.385 281.902 290.992 291.727 291.981 292.021 292.069 276.549 275.175 294.207        
I.1. APC_Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării   I.1. APC 0 150 0 152 241 226 183 196 239 259 268 277        
I.4 APC_Invatamant Superior de Stat   I.4 APC 287.893 63.479 61.666 64.779 67.411 68.059 68.191 67.662 66.115 64.547 63.871 68.499        
II.1 APL_Invatamant Preuniversitar    II.1 APL 69.112 1.527 1.237 1.448 4.523 4.682 4.468 4.368 4.554 4.466 4.824 4.586        
  Educatie I.1. APC + I.4 APC + II.1 APL 364.733 360.899 343.288 348.281 363.167 364.694 364.823 364.247 362.977 345.821 344.138 367.569 2.836 23.431 -20.595 -1.683 -18.912 -17.156
I.1. APC_Ministerul Sanatatii    I.1. APC 17.055 17.045 17.577 18.282 18.549 18.487 18.451 18.262 18.240 18.315 18.319 18.270        
I.4 APC_Unitati sanitare finantate din FNUASS   I.4 APC 65.718 71.252 75.631 79.612 79.644 79.436 79.695 79.470 80.090 80.487 80.431        
II.2 APL_Unitati sanitare din reteaua APL   II.2 APL 119.817 129.215 136.363 141.255 144.846 144.909 144.694 145.013 145.026 146.422 146.661 146.556        
  Sanatate I.1. APC + I.4 APC + II.2 APL 196.466 211.978 225.192 235.168 243.007 243.040 242.581 242.970 242.736 244.827 245.467 245.257 48.791 -210 49.001 640 48.361 2.091
I.1. APC_Ministerul Justitiei    I.1. APC 16.274 16.709 16.660 16.641 16.949 16.941 16.873 16.864 16.861 16.832 16.801 16.715        
I.1. APC_Ministerul  Public   I.1. APC 5.974 6.250 6.197 6.170 6.180 6.194 6.141 6.183 6.165 6.152 6.147 6.137        
I.1. APC_CSM+Inspectia Judiciara   I.1. APC 406 394 444 451 447 452 446 444 440 446 449 606        
I.1. APC_Inalta Curte de Casatie si Justitie   I.1. APC 484 511 518 531 543 540 537 535 532 531 528 535        
I.1. APC_Curtea Constitutionala   I.1. APC 97 92 94 95 93 96 96 97 95 94 94 94        
  Justitie I.1. APC 23.235 23.956 23.913 23.888 24.212 24.223 24.093 24.123 24.093 24.055 24.019 24.087 852 68 784 -36 820 -38
I.1. APC_Ministerul  Afacerilor  Externe MAE I.1. APC 2225 2463 2126 2022 2042 2042 2042 2.033 2.030 1.963 1.940 1.935 -290 -5 -285 -23 -262 -67
I.1. APC_Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei Min. Dezvoltarii I.1. APC 1008 953 959 948 963 964 978 979 979 997 986 974 -34 -12 -22 -11 -11 18
I.1. APC_Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene Min. Proiectelor Europene I.1. APC 898 1.288 1.343 1.339 1.346 1.345 1.351 1.340 1.362 1.431 1.541 1.568 670 27 643 110 533 69
I.1. APC_Ministerul Finantelor  MF I.1. APC 26.544 26.086 24.851 24.468 24.323 24.443 24.379 24.338 24.412 24.587 24.869 24.861 -1.683 -8 -1.675 282 -1.957 175
I.1. APC_Ministerul Apararii Nationale MAPN I.1. APC 74.398 71.747 74.070 74.374 74.761 74.445 74.018 73.652 73.283 73.996 74.637 74.276 -122 -361 239 641 -402 713
I.1. APC_Ministerul Afacerilor Interne MAI I.1. APC 133.191 124.782 126.398 122.473 123.347 123.485 123.996 123.753 123.761 123.278 123.228 125.370 -7.821 2.142 -9.963 -50 -9.913 -483
I.1. APC_Serviciul de Protectie si Paza SPP I.1. APC 1.529 1.467 1.405 1.362 1.414 1.415 1.416 1.419 1.424 1.452 1.465 1.456 -73 -9 -64 13 -77 28
I.1. APC_Serviciul de Telecomunicatii Speciale STS I.1. APC 2.729 2.550 2.736 2.768 2.910 2.943 2.960 2.963 2.969 2.984 2.983 2.958 229 -25 254 -1 255 15
I.1. APC_Ministerul  Agriculturii si Dezvoltarii Rurale Min. Agriculturii I.1. APC 6.322 5.864 5.935 5.860 5.869 5.861 5.864 5.864 5.863 5.900 5.907 5.894 -428 -13 -415 7 -422 37
I.1. APC_Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor Min. Mediului I.1. APC 3.429 3.523 3.361 3.256 3.246 3.248 3.243 3.261 3.281 3.296 3.327 3.339 -90 12 -102 31 -133 15
I.1. APC_Ministerul Muncii si Protectiei Sociale Min. Muncii  I.1. APC 4.500 3.972 4.016 3.980 3.926 3974 4.005 4.011 4.022 4.045 4.081 4.073 -427 -8 -419 36 -455 23
I.1. APC_Alte Ministere si Institutii  Alte ministere si Institutii  I.1. APC 5.285 6.000 5.340 5.350 5.712 5.730 5.735 5.765 5.854 5.922 6.038 6.007 722 -31 753 116 637 68
I.2. APC_Institutii finantate din Bugetele Asigurarilor Sociale I.2. APC_Institutii finantate din BAS I.2 APC 8.462 8.247 8.237 8.081 9.310 9.307 9.303 9.297 8.316 8.328 8.317 8.279 -183 -38 -145 -11 -134 12
I.3 APC_subventionate din Bugetul de Stat + Bugetul Asig. Pt Somaj I.3 APC_subventionate din BS + BA Somaj I.3 APC 39.306 41.647 42.470 42.260 43.833 43.855 43.853 43.751 43.807 43.845 44.132 43.980 4.674 -152 4.826 287 4.539 38
I.4 APC_Alte Institutii finantate integral din venituri proprii I.4 APC_Alte Institutii (VP) I.4 APC 14.980 14.488 14.857 14.610 14.487 14.890 14.890 14.891 14.994 14.482 14.473 14.406 -574 -67 -507 -9 -498 -512
II.1 APL_Autoritati Executive Locale II.1 APL_Autoritati Executive Locale II.1 APL 233.549 263.113 274.643 276.670 274.056 273.690 274.109 274.769 275.508 276.631 277.115 277.120 43.571 5 43.566 484 43.082 1.123
II.2 APL_Alte Institutii finantate integral sau partial din venituri proprii II.2 APL_Alte Institutii (integral sau partial din VP) II.2 APL 33.372 33.389 32.612 32.550 32.979 32.990 32.988 33.167 33.240 33.483 33.591 33.524 152 -67 219 108 111 243
EVOLUTIA NR. DE BUGETARI
(LUNA CURENTA vs. DEC.2015)
EVOLUTIA NR. DE BUGETARI
(LUNA CURENTA vs. LUNA ANTERIOARA)
1.1 Numarul de Bugetari din NOV. 2022
NR. DE BUGETARI NOV. 2022
Potrivit Ministerului de Finante, in luna NOV.2022 existau 1.280.003 bugetari, cu + 92.786 mai multi decat in DEC.2015 si cu +24.680 mai multi decat in SEPT. 2022.
Gasiti mai jos analiza detaliata a numericului pe NOV
DISTRIBUTIA BUGETARILOR PE INSTITUTII SI AUTORITATI PUBLICE - NOV.2022 TOP 6 INSTITUTII SI AUTORITATI PUBLICE CU CEI MAI MULTI BUGETARI IN NOV.2022
Din Grafic rezulta ca in TOP 6 Institutii si Autoritati Publice cu cei mai multi bugetari se situeaza:
1. Educatia: 367.569 posturi (macinata de subfinantare, lipsa de viziune si slaba pregatire a cadrelor didactice, sitemul de Educatie pregateste pe banda rulanta Analfabeti Functionali fara nicio sansa in Piata Fortei de Munca si Economia Reala);
2. Autoritatile Executive Locale: 277.120 posturi (preocupate de grija insuficientei bugetelor locale pentru asigurarea salariilor marite discretionar la nivel local, AEL nu fac nimic pentru imbunatatirea conditiilor de mediu si viata la nivelul comunitatilor locale);
3. Sanatatea: 245.257 posturi (aflat in pragul dezastrului din cauza lipsei de viziune, a subfinantarii cronice si lipsei de investitii, a numirilor politice, Sistemul de Sanatate nu poate oferi serviciile de baza necesare unei populatii din ce in ce mai imbatranita si bolnava. Este un sistem care nu poate asigura sanatatea Fortei de Munca, reducandu-i acesteia sansele de a lucra pana la o varsta mai inaintata);
4. Ministerul Afacerilor Interne (MAI): 125.370 posturi (un sistem macinat de subfinantare, de promovari politice, de lipsa dotarilor elementare, de inexistenta programelor de dezvoltare continua si de slaba calitate a personalului recrutat in graba din surse externe. Un sistem care straneste indignare prin lipsa de profesionism si tact);
5. Ministerul Apararii Nationale (MApN): 74.276 posturi (sistem anacronic, care consuma cei 2% din PIB pentru salarii si achizitii de echipamente la mana a 2a iesite la pensie din alte tari);
6. Institutiile din Administratia Publica Centrala subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru Somaj: 43.980 persoane
Insumate, cifrele TOP 6 reprezinta 88.3% din cele 1.280.003 de posturi totale ocupate in Institutiile si Autoritatile Publice din Romani
NOV. 2022 vs. DEC.2015 NOV. 2022 vs. SEPT. 2022
Raportat la DEC.2015, numarul de bugetari din NOV.2022 a crescut cu + 92.786.

In Top 3 al Cresterii :
1) Sanatatea (+48.791);
2) Autoritatile Executive Locale (+43.571);
3) Institutiile din Administratia Publica Centrala subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru somaj (+4.674).
In Topul Scaderii conduce MAI (-7.821).

Intrucat intervalul de crestere este foarte larg si aplatizeaza reprezentarea grafica, pentru a analiza comportamentul institutiilor publice va incurajez sa treceti mouse-ul peste fiecare pozitie din grafic.
Raportat la SEPT.2022, numarul de bugetari din NOV.2022 a crescut cu + 24.680.

In Top 3 al Cresterii :
1) Educatia (+23.431 - ma intreb daca nu este o eroare de raportare!);
2) MAI (+2.142);
3) Justitie (+68).

In Topul scaderii se regaseste MApN (-361).

Intrucat intervalul de crestere este foarte larg si aplatizeaza reprezentarea grafica, pentru a analiza comportamentul institutiilor publice va incurajez sa treceti mouse-ul peste fiecare pozitie din grafic.

Cresterea SEPT.2022 v. AUG. 2022 dovedeste Incompetenta de legiferare si Dispretul guvernului fata de propriile reguli.
Practic, ei calca in picioare OUG 80/2022 publicata in MOR 593/17.06.2022 prin care suspendau temporar angajarile la stat in perioada 1.07-31.12.2022 (cu exceptia posturilor unice).
1.2 Numarul de Bugetari din SEPT. 2022
NR. DE BUGETARI SEPT. 2022
Potrivit Ministerului de Finante, in luna SEPT.2022 existau 1.255.323 bugetari, cu + 68.106 mai multi decat in DEC.2015 si cu +928 mai multi decat in AUG. 2022.
Gasiti mai jos analiza detaliata a numericului pe SEPT.
DISTRIBUTIA BUGETARILOR PE INSTITUTII SI AUTORITATI PUBLICE - SEPT.2022 TOP 6 INSTITUTII SI AUTORITATI PUBLICE CU CEI MAI MULTI BUGETARI IN SEPT.2022
Din Grafic rezulta ca in TOP 6 Institutii si Autoritati Publice cu cei mai multi bugetari se situeaza:
1. Educatia: 344.138 posturi (macinata de subfinantare, lipsa de viziune si slaba pregatire a cadrelor didactice, sitemul de Educatie pregateste pe banda rulanta Analfabeti Functionali fara nicio sansa in Piata Fortei de Munca si Economia Reala);
2. Autoritatile Executive Locale: 277.115 posturi (preocupate de grija insuficientei bugetelor locale pentru asigurarea salariilor marite discretionar la nivel local, AEL nu fac nimic pentru imbunatatirea conditiilor de mediu si viata la nivelul comunitatilor locale);
3. Sanatatea: 245.467 posturi (aflat in pragul dezastrului din cauza lipsei de viziune, a subfinantarii cronice si lipsei de investitii, a numirilor politice, Sistemul de Sanatate nu poate oferi serviciile de baza necesare unei populatii din ce in ce mai imbatranita si bolnava. Este un sistem care nu poate asigura sanatatea Fortei de Munca, reducandu-i acesteia sansele de a lucra pana la o varsta mai inaintata);
4. Ministerul Afacerilor Interne (MAI): 123.228 posturi (un sistem macinat de subfinantare, de promovari politice, de lipsa dotarilor elementare, de inexistenta programelor de dezvoltare continua si de slaba calitate a personalului recrutat in graba din surse externe. Un sistem care straneste indignare prin lipsa de profesionism si tact);
5. Ministerul Apararii Nationale (MApN): 74.637 posturi (sistem anacronic, care consuma cei 2% din PIB pentru salarii si achizitii de echipamente la mana a 2a iesite la pensie din alte tari);
6. Institutiile din Administratia Publica Centrala subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru Somaj: 44.132 persoane
Insumate, cifrele TOP 6 reprezinta 88.3% din cele 1.255.323 de posturi totale ocupate in Institutiile si Autoritatile Publice din Romani
SEPT. 2022 vs. DEC.2015 SEPT. 2022 vs. AUG. 2022
Raportat la DEC.2015, numarul de bugetari din SEPT.2022 a crescut cu + 68.106.

In Top 3 al Cresterii :
1) Sanatatea (+49.001);
2) Autoritatile Executive Locale (+43.566);
3) Institutiile din Administratia Publica Centrala subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru somaj (+4.826).
In Topul Scaderii conduce Educatia (-20.595).

Intrucat intervalul de crestere este foarte larg si aplatizeaza reprezentarea grafica, pentru a analiza comportamentul institutiilor publice va incurajez sa treceti mouse-ul peste fiecare pozitie din grafic.

Veti putea remarca de exemplu:
1) Cresterea numarului de posturi din Administratia Prezidentiala cu 32% (+67 posturi ocupate) - reflecta ipocrizie, nepasare si dispret.
2) Cresterea numarului de posturi din Secretariatul General al Guvernului cu 57.5% (+1820 posturi ocupate!) – reflecta ipocrizie, inconstienta si dispret absolut fata de contribuabilii din mediul privat care trebuie sa sutina din ce in ce mai multi incompetenti la Secretariatul General al Guvernului!
3)Cresterea numarului de posturi la Justitie cu 3.3% (+784 posturi ocupate!) – da, vorbim despre super-justitia care a ingropat dosarul Revolutiei Romane, dosarul Mineriadei si dosarul "10 August", despre super-justitia care a salvat recent de raspundere toti plagiatorii care conduc aceasta tara, despre super-justitia care beneficiaza de pensii speciale nesimtite fara nicio legatura cu contributivitatea, suportate din Bugetul de Stat.
Raportat la AUG.2022, numarul de bugetari din SEPT.2022 a crescut cu + 928.

In Top 3 al Cresterii :
1) MApN (+641);
2) Sanatatea (+640);
3) Autoritatile Executive Locale (+484).

In Topul scaderii se regaseste Educatia (-1.683).

Intrucat intervalul de crestere este foarte larg si aplatizeaza reprezentarea grafica, pentru a analiza comportamentul institutiilor publice va incurajez sa treceti mouse-ul peste fiecare pozitie din grafic.

Cresterea SEPT.2022 v. AUG. 2022 dovedeste Incompetenta de legiferare si Dispretul guvernului fata de propriile reguli.
Practic, ei calca in picioare OUG 80/2022 publicata in MOR 593/17.06.2022 prin care suspendau temporar angajarile la stat in perioada 1.07-31.12.2022 (cu exceptia posturilor unice).
1.3 Numarul de Bugetari din AUG. 2022
NR. DE BUGETARI AUG. 2022
Potrivit Ministerului de Finante, in luna AUG.2022 existau 1.254.395 bugetari, cu + 67.178 mai multi decat in DEC.2015 si cu 13.576 mai putini decat in IUL. 2022.
Gasiti mai jos analiza detaliata a numericului.
DISTRIBUTIA BUGETARILOR PE INSTITUTII SI AUTORITATI PUBLICE - AUG.2022 TOP 6 INSTITUTII SI AUTORITATI PUBLICE CU CEI MAI MULTI BUGETARI IN AUG.2022
Din Grafic rezulta ca in TOP 6 Institutii si Autoritati Publice cu cei mai multi bugetari se situeaza:
1. Educatia: 345.821 posturi (macinata de subfinantare, lipsa de viziune si slaba pregatire a cadrelor didactice, sitemul de Educatie pregateste pe banda rulanta Analfabeti Functionali fara nicio sansa in Piata Fortei de Munca si Economia Reala);
2. Autoritatile Executive Locale: 276.631 posturi (preocupate de grija insuficientei bugetelor locale pentru asigurarea salariilor marite discretionar la nivel local, AEL nu fac nimic pentru imbunatatirea conditiilor de mediu si viata la nivelul comunitatilor locale);
3. Sanatatea: 244.827 posturi (aflat in pragul dezastrului din cauza lipsei de viziune, a subfinantarii cronice si lipsei de investitii, a numirilor politice, Sistemul de Sanatate nu poate oferi serviciile de baza necesare unei populatii din ce in ce mai imbatranita si bolnava. Este un sistem care nu poate asigura sanatatea Fortei de Munca, reducandu-i acesteia sansele de a lucra pana la o varsta mai inaintata);
4. Ministerul Afacerilor Interne (MAI): 123.278 posturi (un sistem macinat de subfinantare, de promovari politice, de lipsa dotarilor elementare, de inexistenta programelor de dezvoltare continua si de slaba calitate a personalului recrutat in graba din surse externe. Un sistem care straneste indignare prin lipsa de profesionism si tact);
5. Ministerul Apararii Nationale (MApN): 73.996 posturi (sistem anacronic, care consuma cei 2% din PIB pentru salarii si achizitii de echipamente la mana a 2a iesite la pensie din alte tari);
6. Institutiile din Administratia Publica Centrala subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru Somaj: 43.845 persoane
Insumate, cifrele TOP 6 reprezinta 88.4% din cele 1.254.395 de posturi totale ocupate in Institutiile si Autoritatile Publice din Romania
AUG. 2022 vs. DEC.2015 AUG. 2022 vs. IUL. 2022
Raportat la DEC.2015, numarul de bugetari din AUG.2022 a crescut cu + 67.178.

In Top 3 al Cresterii :
1) Sanatatea (+48.361);
2) Autoritatile Executive Locale (+43.082);
3) Institutiile din Administratia Publica Centrala subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru somaj (+4.539).
In Topul Scaderii conduce Educatia (-18.912).

Intrucat intervalul de crestere este foarte larg si aplatizeaza reprezentarea grafica, pentru a analiza comportamentul institutiilor publice va incurajez sa treceti mouse-ul peste fiecare pozitie din grafic.

Veti putea remarca de exemplu:
1) Cresterea numarului de posturi din Administratia Prezidentiala cu 32% (+68 posturi ocupate) - reflecta ipocrizie, nepasare si dispret.
2) Cresterea numarului de posturi din Secretariatul General al Guvernului cu 57% (+1808 posturi ocupate!) – reflecta ipocrizie, inconstienta si dispret absolut fata de contribuabilii din mediul privat care trebuie sa sutina din ce in ce mai multi incompetenti la Secretariatul General al Guvernului!
3)Cresterea numarului de posturi la Justitie cu 4% (+820 posturi ocupate!) – da, vorbim despre super-justitia care a ingropat dosarul Revolutiei Romane, dosarul Mineriadei si dosarul "10 August", despre super-justitia care a salvat recent de raspundere toti plagiatorii care conduc aceasta tara, despre super-justitia care beneficiaza de pensii speciale nesimtite fara nicio legatura cu contributivitatea, suportate din Bugetul de Stat.
Raportat la IUL.2022, numarul de bugetari din AUG.2022 a scazut cu - 13.576.

In Topul scaderii se regaseste Educatia (-17.156)

In Top 3 al Cresterii :
1) Sanatatea (+2.091);
2) Autoritatile Executive Locale (+1.123);
3) MApN (+713).

Intrucat intervalul de crestere este foarte larg si aplatizeaza reprezentarea grafica, pentru a analiza comportamentul institutiilor publice va incurajez sa treceti mouse-ul peste fiecare pozitie din grafic.

Scaderea numarului de bugetari din AUG.2022 fata de IULIE 2022 nu se datoreaza restructurarii Institutiilor si Autoritatilor Publice ci interzicerii angajarilor prin OUG 80/2022 privind reglementarea unor masuri in domeniul ocuparii posturilor in sectorul bugetar. Publicata in MOR 593/17.06.2022 (pentru perioada 1.07-31.12.2022, in institutiile si autoritatile publice si institutiile publice locale se suspenda ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante, cu exceptia posturilor unice). Evident, ulterior au aparut derogarile.
2. Structura Administratiei si regulile de grupare a activitatilor

Pentru a intelege Numarul de bugetari, gasiti mai jos structura Administratiei si modul de grupare a activitatilor.

STRUCTURA ADMINISTRATIEI REGULI PRIVIND GRUPAREA ACTIVITATILOR
Administratia cuprinde urmatoarele 2 mari categorii:
I. Administratia Publica Centrala (APC) si II. Administratia Publica Locala (APL).
Repartizarea Institutiilor si Autoritatilor Publice dupa Ordonatorii de Credite in cadrul APC/APL este redata mai jos:
A) Intrucat Educatia si Sanatatea apar atat in APC cat si in APL, pentru analiza si reprezentare grafica am cumulat numarul de posturi ocupate.
B)Dat fiind numarul mare de Institutii si Autoritati Publice, pentru simplificarea reprezentarii grafice am cumulat numarul de posturi pentru "Justitie" si "Alte ministere si institutii" .
C)Tabelul contine si semnificatia abrevierilor utilizate pentru denumirea unor Institutii si Autorizati Publice in Grafic.
INSTITUTII SI AUTORITATI PUBLICE COD ORDONATORI CREDITE
TOTAL, din care I.1. APC + I.2. APC + I.3. APC +  I.4. APC +  II.1 APL + II.2 APL
I. ADMINISTRATIE PUBLICA CENTRALA (APC) TOTAL, din care: I.1. APC + I.2. APC + I.3. APC +  I.4. APC 
1. Institutii finantate integral din Bugetul de Stat I.1 APC
2. Institutii finantate integral din Bugetele Asigurarilor Sociale I.2 APC
3. Institutii subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru Somaj 1.3 APC
4. Institutii finantate integral din venituri proprii, din care 1.4 APC
Unitati sanitare finantate din FNUASS
Unitatile de invatamant superior de stat
Alte institutii
 
II. ADMINISTRATIE PUBLICA LOCALA (APL), TOTAL din care  II.1 APL + II.2 APL
1. Institutii finantate integral din Bugetele Locale, din care II.1 APL
Unitati de Invatamant Preuniversitar
Autoritati Executive Locale
 
2. Institutii finantate integral sau partial din venituri proprii, din care II.2 APL
Unitati Sanitare din Reteaua Sanitara a Autoritatilor Locale
Alte institutii
 

3. Mediul Privat vs. Bugetari

In timp ce companiile private isi reduc continuu numarul de angajati si investesc masiv in Digitalizare si Preluarea Proceselor si Deciziilor de catre Inteligenta Artificiala (AI), Institutiile si Autoritatile Publice raman incremenite in trecut, angajand din ce in ce mai multi bugetari si oferind servicii din ce in ce mai proaste.

Daca existentul de 1.280.003 persoane din NOV. 2022 sau plusul de +92.786 bugetari nou angajati din Dec.2015 pana in NOV.2022 nu vi se par mari, atunci priviti Evolutia Numericului si Realizarile dintr-o firma privata** cu 8.000 de Specialisti competenti si motivati vs. Evolutia din Institutiile si Autoritatile Publice cu culturi organizationale primitive (analiza facuta la nivelul lunii Martie 2022 – vizionati in full screen).

______________________________
** Am ales OMV Petrom ca exemplu, incurajat de: a) transparenta companiei asupra Activitatii si Rezultatelor / b) Cultura organizationala bazata pe Valori, Performanta, Dezvoltare si Rezultate / c) Contributia semnificativa la Bugetul de Stat / d) Contributia semnificativa la dezvoltarea societatii prin proiecte de Responsabilitate Sociala recunoscute si premiate.

4. Raportarile ministerului de Finante

Analiza se bazeaza pe datele oficiale publicate de Ministerul Finantelor pentru lunile Decembrie 2015 / Iunie 2018 / August 2020 / Martie – Noiembrie 2022, date care pot fi descarcate cu linkurile de mai jos.

posturi ocupate in institutii si autoritati publice_NOV 2022.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_SEPT 2022.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_AUG 2022.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_IULIE 2022.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_IUNIE 2022.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_MAI 2022.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_APR 2022.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_MART 2022.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_IULIE 2021.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_AUGUST 2020.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_IUNIE 2018.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_DEC 2015.pdf