Numarul de bugetari

LAST UPDATE: 11.05.2023
Numarul de bugetari, reflecta starea de dezvoltare a unei societati.
numarul-de-bugetariSocietatile dezvoltate, ofera servicii de calitate cu un numar bine dimensionat de bugetari, mizand pe Competenta Angajatilor si investind in Digitalizare si Preluarea Proceselor de catre Inteligenta Artificiala (AI).
Societatile primitive, care promoveaza Angajarile in detrimentul Automatizarii si Digitalizarii Proceselor, ofera servicii publice din ce in ce mai proaste, cu un numar din ce in ce mai mare de bugetari si costuri salariale imense, impovarand sectorul privat si marind Datoria Externa a tarii.
Aici ne incadram noi.

Desi de 33 de ani in campaniile electorale politicienii promit ca restructureaza si modernizeaza Institutiile si Autoritatile Publice, aceste lucruri nu se intampla.
Faptul ca partidele castiga alegerile cu promisiuni pe care ulterior nu le onoreaza, trebuie pedepsit prin lege. Practic este inselatorie in scopul obtinerii de avantaje. Iar avantajele, se vad clar in declaratiile lor de avere.

Acest lucru se poate intampla doar prin presiunea societatii civile din care si eu, si dvs. facem parte.

1. Numarul de bugetari in perioada DEC. 2015 – MART. 2023

Gasiti mai jos Analiza*) privind Numarul de bugetari.
Ca data de start, conditionati de disponibilitatea datelor, am ales luna DEC. 2015.
Va incurajez sa treceti informatiile prin propriul filtru mental, ca sa va puteti contura, in cunostinta de cauza, propria Opinie si Reactie. Va incurajez sa judecati cu propria minte pentru a intelege realitatea in care traim zi de zi, impreuna!

__________
*) Analiza cuprinde:
A)Grafice interactive care afiseaza valorile la trecerea mouseului peste serii si care permit dezactivarea / reactivarea seriilor prin click pe numele lor din Legenda;
B) Analize comparative raportate la 2 repere: 1) Luna curenta vs. DEC.2015, respectiv 2) Luna curenta vs. Luna anterioara.

EVOLUTIE NR. DE BUGETARI DEC. 2015 - MART. 2023
CRESTEREA NR. DE BUGETARI
(LUNA CURENTA vs. DEC.2015)
CRESTEREA NR. DE BUGETARI
(LUNA CURENTA vs. LUNA ANTERIOARA)
REPARTIZAREA BUGETARILOR PE INSTITUTII SI AUTORITATI PUBLICE
BAZA DE DATE DEC.2015 - MART. 2023
wdt_ID NR CRT INSTITUTII si AUTORITATI PUBLICE, DENUMIRE COMPLETA INSTITUTII si AUTORITATI PUBLICE, DENUMIRE SMPLIFICATA PT. GRAFIC COD ORDONATORI CREDITE NR. BUGETARI, MART. 2023 NR. BUGETARI, IAN. 2023 NR. BUGETARI, DEC. 2022 NR. BUGETARI, NOV. 2022 NR. BUGETARI, SEPT 2022 NR. BUGETARI, AUG 2022 NR. BUGETARI, IUL 2022 NR. BUGETARI, IUN 2022 NR. BUGETARI, APR.2022 NR. BUGETARI, MART.2022 NR. BUGETARI, IULIE 2021 NR. BUGETARI, AUG. 2020 NR. BUGETARI, IUN. 2018 NR. BUGETARI, MAI 2022 NR. BUGETARI, DEC. 2015 NR. BUGETARI, FEB. 2023 NR. BUGETARI, APR. 2023 NR. BUGETARI, MAI. 2023 NR. BUGETARI, IUN. 2023 NR. BUGETARI, IUL. 2023 NR. BUGETARI, AUG. 2023 NR. BUGETARI, SEPT. 2023 NR. BUGETARI, OCT. 2023 NR. BUGETARI, NOV. 2023 NR. BUGETARI, DEC. 2023 NR. BUGETARI, IAN. 2024 NR. BUGETARI, FEB. 2024 NR. BUGETARI, MART. 2024 NR. BUGETARI, APR. 2024 NR. BUGETARI, MAI. 2024 NR. BUGETARI, IUN. 2024 NR. BUGETARI, IUL. 2024 NR. BUGETARI, AUG. 2024 NR. BUGETARI, SEPT. 2024 NR. BUGETARI, OCT. 2024 NR. BUGETARI, NOV. 2024 NR. BUGETARI, DEC. 2024 NR. BUGETARI, IAN. 2025 IUN. 2018 vs. DEC.2015 AUG. 2020 vs. DEC. 2015 IUL. 2021 vs. DEC. 2015 MART. 2022 vs. DEC. 2015 APR.2022 vs. DEC. 2015 MAI.2022 vs. DEC. 2015 IUN.2022 vs. DEC. 2015 IUL.2022 vs. DEC. 2015 AUG.2022 vs. DEC. 2015 SEPT.2022 vs .DEC. 2015 NOV.2022 vs. DEC. 2015 DEC.2022 vs. DEC. 2015 IAN.2023 vs. DEC. 2015 FEB.2023 vs. DEC. 2015 MAR.2023 vs. DEC. 2015 APR.2023 vs. DEC. 2015 MAI.2023 vs. DEC. 2015 IUN.2023 vs. DEC. 2015 IUL.2023 vs. DEC. 2015 AUG.2023 vs. DEC. 2015 SEP.2023 vs. DEC. 2015 OCT.2023 vs. DEC. 2015 NOV.2023 vs. DEC. 2015 DEC.2024 vs. DEC. 2015 IAN.2024 vs. DEC. 2015 FEB.2024 vs. DEC. 2015 MAR.2024 vs. DEC. 2015 APR.2024 vs. DEC. 2015 MAI.2024 vs. DEC. 2015 IUN.2024 vs. DEC. 2015 IUL.2024 vs. DEC. 2015 AUG.2024 vs. DEC. 2015 SEP.2024 vs. DEC. 2015 OCT.2024 vs. DEC. 2015 NOV.2024 vs. DEC. 2015 DEC.2024 vs. DEC. 2015 IAN.2025 vs. DEC. 2015 IUN. 2018 vs. DEC. 2015 AUG. 2020 vs. IUN. 2018 IUL. 2021 vs. AUG. 2020 MART. 2022 vs. IUL. 2021 APR. 2022 vs. MART. 2022 MAI 2022 vs. APR. 2022 IUN. 2022 vs. MAI 2022 IUL. 2022 vs. IUN. 2022 AUG.2022 vs. IUL.2022 SEPT.2022 vs. AUG.2022 NOV.2022 vs. SEPT.2022 DEC.2022 vs. NOV.2022 IAN. 2023 vs. DEC. 2022 FEB. 2023 vs. IAN. 2023 MAR. 2023 vs. IAN. 2023 MAR. 2023 vs. FEB. 2023 APR. 2023 vs. MAR. 2023 MAI. 2023 vs. APR. 2023 IUN. 2023 vs. MAI. 2023 IUL. 2023 vs. IUN. 2023 AUG. 2023 vs. IUL. 2023 SEP. 2023 vs. AUG. 2023 OCT. 2023 vs. SEP. 2023 NOV. 2023 vs. OCT. 2023 DEC. 2023 vs. NOV. 2023 IAN. 2024 vs. DEC. 2023 FEB. 2024 vs. IAN. 2024 MAR. 2024 vs. FEB. 2024 APR. 2024 vs. MAR. 2024 MAI. 2024 vs. APR. 2024 IUN. 2024 vs. MAI. 2024 IUL. 2024 vs. IUN. 2024 AUG. 2024 vs. IUL. 2024 SEP. 2024 vs. AUG. 2024 OCT. 2024 vs. SEP. 2024 NOV. 2024 vs. OCT. 2024 DEC. 2024 vs. NOV. 2024 IAN. 2025 vs. DEC. 2024
85 1 TOTAL, din care I.1. APC + I.2. APC + I.3. APC + I.4. APC + II.1 APL + II.2 APL 1,277,054 1,278,995 1,278,688 1,280,003 1,255,323 1,254,395 1,267,971 1,269,712 1,269,662 1,267,973 1,242,391 1,230,083 1,219,397 1,269,707 1,187,217 32,180.00 42,866.00 55,174.00 80,756.00 82,445.00 82,490.00 82,495.00 80,754.00 67,178.00 68,106.00 92,786.00 91,471.00 91,778.00 89,837.00 32,180.00 10,686.00 12,308.00 25,582.00 1,689.00 45.00 5.00 -1,741.00 -13,576.00 928.00 24,680.00 -1,315.00 307.00 -1,941.00
86 2 I.1. APC_Administratia Prezidentiala Administratia Prezidentiala I.1. APC 272 274 274 274 278 279 281 281 280 279 257 247 258 279 211 47.00 36.00 46.00 68.00 69.00 68.00 70.00 70.00 68.00 67.00 63.00 63.00 63.00 61.00 47.00 -11.00 10.00 22.00 1.00 -1.00 2.00 0.00 -2.00 -1.00 -4.00 0.00 0.00 -2.00
87 3 I.1. APC_Senatul Romaniei I.1. APC 880 878 878 879 879 880 883 878 875 866 858 808 830 878 825
88 4 I.1. APC_Camera Deputatilor I.1. APC 1,685 1,736 1,743 1,744 1,741 1,739 1,733 1,725 1,713 1,717 1,691 1,657 1,646 1,725 1,766
89 5 Parlament I.1. APC 2,565 2,614 2,621 2,623 2,620 2,619 2,616 2,603 2,588 2,583 2,549 2,465 2,476 2,603 2,591 -115.00 -126.00 -42.00 -8.00 -3.00 12.00 12.00 25.00 28.00 29.00 32.00 30.00 23.00 -26.00 -115.00 -11.00 84.00 34.00 5.00 15.00 0.00 13.00 3.00 1.00 3.00 -2.00 -7.00 -49.00
90 6 I.1. APC_Agentia Nationala de Integritate ANI I.1. APC 105 100 100 100 101 103 105 108 109 110 102 101 107 109 109 -2.00 -8.00 -7.00 1.00 0.00 0.00 -1.00 -4.00 -6.00 -8.00 -9.00 -9.00 -9.00 -4.00 -2.00 -6.00 1.00 8.00 -1.00 0.00 -1.00 -3.00 -2.00 -2.00 -1.00 0.00 0.00 5.00
91 7 I.1. APC_Academia Romana Academia Romana I.1. APC 3,258 3,261 3,274 3,276 3,287 3,293 3,278 3,282 3,269 3,269 3,275 3,298 3,332 3,277 3,341 -9.00 -43.00 -66.00 -72.00 -72.00 -64.00 -59.00 -63.00 -48.00 -54.00 -65.00 -67.00 -80.00 -83.00 -9.00 -34.00 -23.00 -6.00 0.00 8.00 5.00 -4.00 15.00 -6.00 -11.00 -2.00 -13.00 -3.00
92 8 I.1. APC_Avocatul Poporului Avocatul Poporului I.1. APC 140 143 144 144 145 145 144 144 141 142 143 146 126 144 115 11.00 31.00 28.00 27.00 26.00 29.00 29.00 29.00 30.00 30.00 29.00 29.00 28.00 25.00 11.00 20.00 -3.00 -1.00 -1.00 3.00 0.00 0.00 1.00 0.00 -1.00 0.00 -1.00 -3.00
93 9 I.1. APC_Curtea de Conturi Curtea de Conturi I.1. APC 1,691 1,708 1,710 1,712 1,654 1,661 1,623 1,663 1,669 1,671 1,623 1,680 1,650 1,665 1,525 125.00 155.00 98.00 146.00 144.00 140.00 138.00 98.00 136.00 129.00 187.00 185.00 183.00 166.00 125.00 30.00 -57.00 48.00 -2.00 -4.00 -2.00 -40.00 38.00 -7.00 58.00 -2.00 -2.00 -17.00
94 10 I.1. APC_Secretariatul General al Guvernului Secret. Gen. al Guv. I.1. APC 4,841 4,875 4,910 4,941 4,984 4,972 5,013 5,038 5,022 5,009 4,734 4,394 3,036 5,003 3,164 -128.00 1,230.00 1,570.00 1,845.00 1,858.00 1,839.00 1,874.00 1,849.00 1,808.00 1,820.00 1,777.00 1,746.00 1,711.00 1,677.00 -128.00 1,358.00 340.00 275.00 13.00 -19.00 35.00 -25.00 -41.00 12.00 -43.00 -31.00 -35.00 -34.00
NR CRT INSTITUTII si AUTORITATI PUBLICE, DENUMIRE COMPLETA INSTITUTII si AUTORITATI PUBLICE, DENUMIRE SMPLIFICATA PT. GRAFIC COD ORDONATORI CREDITE NR. BUGETARI, MART. 2023 NR. BUGETARI, IAN. 2023 NR. BUGETARI, DEC. 2022 NR. BUGETARI, NOV. 2022 NR. BUGETARI, SEPT 2022 NR. BUGETARI, AUG 2022 NR. BUGETARI, IUL 2022 NR. BUGETARI, IUN 2022 NR. BUGETARI, APR.2022 NR. BUGETARI, MART.2022 NR. BUGETARI, IULIE 2021 NR. BUGETARI, AUG. 2020 NR. BUGETARI, IUN. 2018 NR. BUGETARI, MAI 2022 NR. BUGETARI, DEC. 2015 NR. BUGETARI, FEB. 2023 NR. BUGETARI, APR. 2023 NR. BUGETARI, MAI. 2023 NR. BUGETARI, IUN. 2023 NR. BUGETARI, IUL. 2023 NR. BUGETARI, AUG. 2023 NR. BUGETARI, SEPT. 2023 NR. BUGETARI, OCT. 2023 NR. BUGETARI, NOV. 2023 NR. BUGETARI, DEC. 2023 NR. BUGETARI, IAN. 2024 NR. BUGETARI, FEB. 2024 NR. BUGETARI, MART. 2024 NR. BUGETARI, APR. 2024 NR. BUGETARI, MAI. 2024 NR. BUGETARI, IUN. 2024 NR. BUGETARI, IUL. 2024 NR. BUGETARI, AUG. 2024 NR. BUGETARI, SEPT. 2024 NR. BUGETARI, OCT. 2024 NR. BUGETARI, NOV. 2024 NR. BUGETARI, DEC. 2024 NR. BUGETARI, IAN. 2025 IUN. 2018 vs. DEC.2015 AUG. 2020 vs. DEC. 2015 IUL. 2021 vs. DEC. 2015 MART. 2022 vs. DEC. 2015 APR.2022 vs. DEC. 2015 MAI.2022 vs. DEC. 2015 IUN.2022 vs. DEC. 2015 IUL.2022 vs. DEC. 2015 AUG.2022 vs. DEC. 2015 SEPT.2022 vs .DEC. 2015 NOV.2022 vs. DEC. 2015 DEC.2022 vs. DEC. 2015 IAN.2023 vs. DEC. 2015 FEB.2023 vs. DEC. 2015 MAR.2023 vs. DEC. 2015 APR.2023 vs. DEC. 2015 MAI.2023 vs. DEC. 2015 IUN.2023 vs. DEC. 2015 IUL.2023 vs. DEC. 2015 AUG.2023 vs. DEC. 2015 SEP.2023 vs. DEC. 2015 OCT.2023 vs. DEC. 2015 NOV.2023 vs. DEC. 2015 DEC.2024 vs. DEC. 2015 IAN.2024 vs. DEC. 2015 FEB.2024 vs. DEC. 2015 MAR.2024 vs. DEC. 2015 APR.2024 vs. DEC. 2015 MAI.2024 vs. DEC. 2015 IUN.2024 vs. DEC. 2015 IUL.2024 vs. DEC. 2015 AUG.2024 vs. DEC. 2015 SEP.2024 vs. DEC. 2015 OCT.2024 vs. DEC. 2015 NOV.2024 vs. DEC. 2015 DEC.2024 vs. DEC. 2015 IAN.2025 vs. DEC. 2015 IUN. 2018 vs. DEC. 2015 AUG. 2020 vs. IUN. 2018 IUL. 2021 vs. AUG. 2020 MART. 2022 vs. IUL. 2021 APR. 2022 vs. MART. 2022 MAI 2022 vs. APR. 2022 IUN. 2022 vs. MAI 2022 IUL. 2022 vs. IUN. 2022 AUG.2022 vs. IUL.2022 SEPT.2022 vs. AUG.2022 NOV.2022 vs. SEPT.2022 DEC.2022 vs. NOV.2022 IAN. 2023 vs. DEC. 2022 FEB. 2023 vs. IAN. 2023 MAR. 2023 vs. IAN. 2023 MAR. 2023 vs. FEB. 2023 APR. 2023 vs. MAR. 2023 MAI. 2023 vs. APR. 2023 IUN. 2023 vs. MAI. 2023 IUL. 2023 vs. IUN. 2023 AUG. 2023 vs. IUL. 2023 SEP. 2023 vs. AUG. 2023 OCT. 2023 vs. SEP. 2023 NOV. 2023 vs. OCT. 2023 DEC. 2023 vs. NOV. 2023 IAN. 2024 vs. DEC. 2023 FEB. 2024 vs. IAN. 2024 MAR. 2024 vs. FEB. 2024 APR. 2024 vs. MAR. 2024 MAI. 2024 vs. APR. 2024 IUN. 2024 vs. MAI. 2024 IUL. 2024 vs. IUN. 2024 AUG. 2024 vs. IUL. 2024 SEP. 2024 vs. AUG. 2024 OCT. 2024 vs. SEP. 2024 NOV. 2024 vs. OCT. 2024 DEC. 2024 vs. NOV. 2024 IAN. 2025 vs. DEC. 2024

11. Numarul de Bugetari din MART. 2023

NR. DE BUGETARI din MART. 2023
Potrivit Ministerului de Finante, in luna IAN 2023 existau 1.277.054 bugetari. In loc sa restructureze masiv institutiile pentru a incuraja competenta si a diminua cheltuielile imense cu salariile, guvernantii mimeaza restructurarea, adancind incompetenta si datoria externa a tarii.

Iata cateva cifre comparative:
+ 89.837 bugetari in MART. 2023 fata de DEC. 2015;
- 1.941 bugetari in MART. 2023 fata de IAN. 2023.

Gasiti mai jos analiza detaliata a numarului de bugetari din MART. 2023 la nivel de institutii si autoritati publice.
DISTRIBUTIA BUGETARILOR PE INSTITUTII SI AUTORITATI PUBLICE - MART.2023 TOP 6 INSTITUTII SI AUTORITATI PUBLICE CU CEI MAI MULTI BUGETARI IN MART.2023
Din Grafic rezulta ca in TOP 6 Institutii si Autoritati Publice cu cei mai multi bugetari se situeaza:
1. Educatia: 368.456 posturi (macinata de subfinantare, lipsa de viziune si slaba pregatire a cadrelor didactice, sitemul de Educatie pregateste pe banda rulanta Analfabeti Functionali fara nicio sansa in Piata Fortei de Munca si Economia Reala);
2. Autoritatile Executive Locale: 276.867 posturi (preocupate de grija insuficientei bugetelor locale pentru asigurarea salariilor marite discretionar la nivel local, AEL nu fac nimic pentru imbunatatirea conditiilor de mediu si viata la nivelul comunitatilor locale);
3. Sanatatea: 245.200 posturi (aflat in pragul dezastrului din cauza lipsei de viziune, a subfinantarii cronice si lipsei de investitii, a numirilor politice, Sistemul de Sanatate nu poate oferi serviciile de baza necesare unei populatii din ce in ce mai imbatranita si bolnava. Este un sistem care nu poate asigura sanatatea Fortei de Munca, reducandu-i acesteia sansele de a lucra pana la o varsta mai inaintata);
4. Ministerul Afacerilor Interne (MAI): 125.184 posturi (un sistem macinat de subfinantare, de promovari politice, de lipsa dotarilor elementare, de inexistenta programelor de dezvoltare continua si de slaba calitate a personalului recrutat in graba din surse externe. Un sistem care straneste indignare prin lipsa de profesionism si tact);
5. Ministerul Apararii Nationale (MApN): 71.989 posturi (sistem anacronic, care consuma cei 2% din PIB pentru salarii si achizitii de echipamente la mana a 2a iesite la pensie din alte tari);
6. Institutiile din Administratia Publica Centrala subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru Somaj: 43.446 persoane
Insumate, cifrele TOP 6 reprezinta 88.6% din cele 1.277.054 de posturi totale ocupate in Institutiile si Autoritatile Publice din Romani
MART. 2023 vs. DEC.2015 MART. 2023 vs. IAN. 2023
Raportat la DEC.2015, numarul de bugetari din MART. 2023 a crescut cu + 89.837

In Top 3 al Cresterii :
1) Sanatatea (+48.734);
2) Autoritatile Executive Locale (+43.318);
3) Institutiile din Administratia Publica Centrala subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru somaj (+4.140).
In Topul Scaderii conduce MAI (-8.007).

Intrucat intervalul de crestere este foarte larg si aplatizeaza reprezentarea grafica, pentru a analiza comportamentul institutiilor publice va incurajez sa treceti mouse-ul peste fiecare pozitie din grafic.
Raportat la IAN.2023, numarul de bugetari din MART.2023 a scazut cu - 1.941 persoane.

In Top 3 al Scaderii :
1) MApN (- 1.398);
2) Sanatatea (-1.112);
3) MAI (-364).

In Topul Cresterii se regasesc: Educatia (+ 598), Autoritatile Executive Locale (+ 499) si Alte institutii APL finantate integral sau partial din venituri proprii (+ 333).

Intrucat intervalul de crestere este foarte larg si aplatizeaza reprezentarea grafica, pentru a analiza comportamentul institutiilor publice va incurajez sa treceti mouse-ul peste fiecare pozitie din grafic.

12. Numarul de Bugetari din IAN. 2023

NR. DE BUGETARI din IAN. 2023
Potrivit Ministerului de Finante, in luna IAN 2023 existau 1.278.995 bugetari. In loc sa restructureze institutiile pentru a incuraja competenta si a diminua cheltuielile imense cu salariile, guvernantii continua angajarile, adancind incompetenta si datoria externa a tarii.

Iata cateva cifre comparative:
+ 91.778 bugetari in IAN. 2023 fata de DEC. 2015;
+ 11.022 bugetari in IAN. 2023 fata de MART. 2022;
+ 307 bugetari in IAN. 2023 fata de DEC. 2022.

Gasiti mai jos analiza detaliata a numarului de bugetari din IAN. 2023 la nivel de institutii si autoritati publice.
DISTRIBUTIA BUGETARILOR PE INSTITUTII SI AUTORITATI PUBLICE - IAN.2023 TOP 6 INSTITUTII SI AUTORITATI PUBLICE CU CEI MAI MULTI BUGETARI IN IAN.2023
Din Grafic rezulta ca in TOP 6 Institutii si Autoritati Publice cu cei mai multi bugetari se situeaza:
1. Educatia: 367.858 posturi (macinata de subfinantare, lipsa de viziune si slaba pregatire a cadrelor didactice, sitemul de Educatie pregateste pe banda rulanta Analfabeti Functionali fara nicio sansa in Piata Fortei de Munca si Economia Reala);
2. Autoritatile Executive Locale: 276.368 posturi (preocupate de grija insuficientei bugetelor locale pentru asigurarea salariilor marite discretionar la nivel local, AEL nu fac nimic pentru imbunatatirea conditiilor de mediu si viata la nivelul comunitatilor locale);
3. Sanatatea: 246.312 posturi (aflat in pragul dezastrului din cauza lipsei de viziune, a subfinantarii cronice si lipsei de investitii, a numirilor politice, Sistemul de Sanatate nu poate oferi serviciile de baza necesare unei populatii din ce in ce mai imbatranita si bolnava. Este un sistem care nu poate asigura sanatatea Fortei de Munca, reducandu-i acesteia sansele de a lucra pana la o varsta mai inaintata);
4. Ministerul Afacerilor Interne (MAI): 125.548 posturi (un sistem macinat de subfinantare, de promovari politice, de lipsa dotarilor elementare, de inexistenta programelor de dezvoltare continua si de slaba calitate a personalului recrutat in graba din surse externe. Un sistem care straneste indignare prin lipsa de profesionism si tact);
5. Ministerul Apararii Nationale (MApN): 73.387 posturi (sistem anacronic, care consuma cei 2% din PIB pentru salarii si achizitii de echipamente la mana a 2a iesite la pensie din alte tari);
6. Institutiile din Administratia Publica Centrala subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru Somaj: 43.631 persoane
Insumate, cifrele TOP 6 reprezinta 88.6% din cele 1.278.955 de posturi totale ocupate in Institutiile si Autoritatile Publice din Romani
IAN. 2023 vs. DEC.2015 IAN. 2023 vs. DEC. 2022
Raportat la DEC.2015, numarul de bugetari din IAN. 2023 a crescut cu + 91.778

In Top 3 al Cresterii :
1) Sanatatea (+49.846);
2) Autoritatile Executive Locale (+42.819);
3) Institutiile din Administratia Publica Centrala subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru somaj (+4.325).
In Topul Scaderii conduce MAI (-7.643).

Intrucat intervalul de crestere este foarte larg si aplatizeaza reprezentarea grafica, pentru a analiza comportamentul institutiilor publice va incurajez sa treceti mouse-ul peste fiecare pozitie din grafic.
Raportat la DEC.2022, numarul de bugetari din IAN.2023 a crescut cu + 307 persoane.

In Top 3 al Cresterii :
1) Sanatatea (+ 1.284);
2) ministerul Mediului (+48);
3) Ministerul Dezvoltarii (+25).

In Topul scaderii se regasesc Institutiile din Administratia Publica Centrala subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru Somaj (-195), Autoritatile Executive Locale (-149) si Justitie (-133).

Intrucat intervalul de crestere este foarte larg si aplatizeaza reprezentarea grafica, pentru a analiza comportamentul institutiilor publice va incurajez sa treceti mouse-ul peste fiecare pozitie din grafic.

13. Numarul de Bugetari din DEC. 2022

NR. DE BUGETARI DEC. 2022
Potrivit Ministerului de Finante, in luna DEC. 2022 existau 1.278.688 bugetari, cu + 91.471 mai multi decat in DEC.2015 si cu -1.315 mai putin decat in NOV. 2022.
Gasiti mai jos analiza detaliata a numericului pe DEC.
DISTRIBUTIA BUGETARILOR PE INSTITUTII SI AUTORITATI PUBLICE - DEC.2022 TOP 6 INSTITUTII SI AUTORITATI PUBLICE CU CEI MAI MULTI BUGETARI IN DEC.2022
Din Grafic rezulta ca in TOP 6 Institutii si Autoritati Publice cu cei mai multi bugetari se situeaza:
1. Educatia: 367.983 posturi (macinata de subfinantare, lipsa de viziune si slaba pregatire a cadrelor didactice, sitemul de Educatie pregateste pe banda rulanta Analfabeti Functionali fara nicio sansa in Piata Fortei de Munca si Economia Reala);
2. Autoritatile Executive Locale: 276.517 posturi (preocupate de grija insuficientei bugetelor locale pentru asigurarea salariilor marite discretionar la nivel local, AEL nu fac nimic pentru imbunatatirea conditiilor de mediu si viata la nivelul comunitatilor locale);
3. Sanatatea: 245.028 posturi (aflat in pragul dezastrului din cauza lipsei de viziune, a subfinantarii cronice si lipsei de investitii, a numirilor politice, Sistemul de Sanatate nu poate oferi serviciile de baza necesare unei populatii din ce in ce mai imbatranita si bolnava. Este un sistem care nu poate asigura sanatatea Fortei de Munca, reducandu-i acesteia sansele de a lucra pana la o varsta mai inaintata);
4. Ministerul Afacerilor Interne (MAI): 125.668 posturi (un sistem macinat de subfinantare, de promovari politice, de lipsa dotarilor elementare, de inexistenta programelor de dezvoltare continua si de slaba calitate a personalului recrutat in graba din surse externe. Un sistem care straneste indignare prin lipsa de profesionism si tact);
5. Ministerul Apararii Nationale (MApN): 73.410 posturi (sistem anacronic, care consuma cei 2% din PIB pentru salarii si achizitii de echipamente la mana a 2a iesite la pensie din alte tari);
6. Institutiile din Administratia Publica Centrala subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru Somaj: 43.826 persoane
Insumate, cifrele TOP 6 reprezinta 88.6% din cele 1.278.688 de posturi totale ocupate in Institutiile si Autoritatile Publice din Romani
DEC. 2022 vs. DEC.2015 DEC. 2022 vs. NOV. 2022
Raportat la DEC.2015, numarul de bugetari din DEC.2022 a crescut cu + 91.471

In Top 3 al Cresterii :
1) Sanatatea (+48.562);
2) Autoritatile Executive Locale (+42.968);
3) Institutiile din Administratia Publica Centrala subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru somaj (+4.520).
In Topul Scaderii conduce MAI (-7.523).

Intrucat intervalul de crestere este foarte larg si aplatizeaza reprezentarea grafica, pentru a analiza comportamentul institutiilor publice va incurajez sa treceti mouse-ul peste fiecare pozitie din grafic.
Raportat la NOV.2022, numarul de bugetari din DEC.2022 a scazut cu - 1.315.

In Top 3 al Cresterii :
1) Educatia (+414);
2) MAI (+298);
3) Ministerul Afacerilor Externe (+73).

In Topul scaderii se regasesc MApN (-866), Autoritatile Executive Locale (-603) si Sanatatea (-229).

Intrucat intervalul de crestere este foarte larg si aplatizeaza reprezentarea grafica, pentru a analiza comportamentul institutiilor publice va incurajez sa treceti mouse-ul peste fiecare pozitie din grafic.

14. Numarul de Bugetari din NOV. 2022

NR. DE BUGETARI NOV. 2022
Potrivit Ministerului de Finante, in luna NOV.2022 existau 1.280.003 bugetari, cu + 92.786 mai multi decat in DEC.2015 si cu +24.680 mai multi decat in SEPT. 2022.
Gasiti mai jos analiza detaliata a numericului pe NOV
DISTRIBUTIA BUGETARILOR PE INSTITUTII SI AUTORITATI PUBLICE - NOV.2022 TOP 6 INSTITUTII SI AUTORITATI PUBLICE CU CEI MAI MULTI BUGETARI IN NOV.2022
Din Grafic rezulta ca in TOP 6 Institutii si Autoritati Publice cu cei mai multi bugetari se situeaza:
1. Educatia: 367.569 posturi (macinata de subfinantare, lipsa de viziune si slaba pregatire a cadrelor didactice, sitemul de Educatie pregateste pe banda rulanta Analfabeti Functionali fara nicio sansa in Piata Fortei de Munca si Economia Reala);
2. Autoritatile Executive Locale: 277.120 posturi (preocupate de grija insuficientei bugetelor locale pentru asigurarea salariilor marite discretionar la nivel local, AEL nu fac nimic pentru imbunatatirea conditiilor de mediu si viata la nivelul comunitatilor locale);
3. Sanatatea: 245.257 posturi (aflat in pragul dezastrului din cauza lipsei de viziune, a subfinantarii cronice si lipsei de investitii, a numirilor politice, Sistemul de Sanatate nu poate oferi serviciile de baza necesare unei populatii din ce in ce mai imbatranita si bolnava. Este un sistem care nu poate asigura sanatatea Fortei de Munca, reducandu-i acesteia sansele de a lucra pana la o varsta mai inaintata);
4. Ministerul Afacerilor Interne (MAI): 125.370 posturi (un sistem macinat de subfinantare, de promovari politice, de lipsa dotarilor elementare, de inexistenta programelor de dezvoltare continua si de slaba calitate a personalului recrutat in graba din surse externe. Un sistem care straneste indignare prin lipsa de profesionism si tact);
5. Ministerul Apararii Nationale (MApN): 74.276 posturi (sistem anacronic, care consuma cei 2% din PIB pentru salarii si achizitii de echipamente la mana a 2a iesite la pensie din alte tari);
6. Institutiile din Administratia Publica Centrala subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru Somaj: 43.980 persoane
Insumate, cifrele TOP 6 reprezinta 88.3% din cele 1.280.003 de posturi totale ocupate in Institutiile si Autoritatile Publice din Romani
NOV. 2022 vs. DEC.2015 NOV. 2022 vs. SEPT. 2022
Raportat la DEC.2015, numarul de bugetari din NOV.2022 a crescut cu + 92.786.

In Top 3 al Cresterii :
1) Sanatatea (+48.791);
2) Autoritatile Executive Locale (+43.571);
3) Institutiile din Administratia Publica Centrala subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru somaj (+4.674).
In Topul Scaderii conduce MAI (-7.821).

Intrucat intervalul de crestere este foarte larg si aplatizeaza reprezentarea grafica, pentru a analiza comportamentul institutiilor publice va incurajez sa treceti mouse-ul peste fiecare pozitie din grafic.
Raportat la SEPT.2022, numarul de bugetari din NOV.2022 a crescut cu + 24.680.

In Top 3 al Cresterii :
1) Educatia (+23.431 - ma intreb daca nu este o eroare de raportare!);
2) MAI (+2.142);
3) Justitie (+68).

In Topul scaderii se regaseste MApN (-361).

Intrucat intervalul de crestere este foarte larg si aplatizeaza reprezentarea grafica, pentru a analiza comportamentul institutiilor publice va incurajez sa treceti mouse-ul peste fiecare pozitie din grafic.

Cresterea SEPT.2022 v. AUG. 2022 dovedeste Incompetenta de legiferare si Dispretul guvernului fata de propriile reguli.
Practic, ei calca in picioare OUG 80/2022 publicata in MOR 593/17.06.2022 prin care suspendau temporar angajarile la stat in perioada 1.07-31.12.2022 (cu exceptia posturilor unice).

15. Numarul de Bugetari din SEPT. 2022

NR. DE BUGETARI SEPT. 2022
Potrivit Ministerului de Finante, in luna SEPT.2022 existau 1.255.323 bugetari, cu + 68.106 mai multi decat in DEC.2015 si cu +928 mai multi decat in AUG. 2022.
Gasiti mai jos analiza detaliata a numericului pe SEPT.
DISTRIBUTIA BUGETARILOR PE INSTITUTII SI AUTORITATI PUBLICE - SEPT.2022 TOP 6 INSTITUTII SI AUTORITATI PUBLICE CU CEI MAI MULTI BUGETARI IN SEPT.2022
Din Grafic rezulta ca in TOP 6 Institutii si Autoritati Publice cu cei mai multi bugetari se situeaza:
1. Educatia: 344.138 posturi (macinata de subfinantare, lipsa de viziune si slaba pregatire a cadrelor didactice, sitemul de Educatie pregateste pe banda rulanta Analfabeti Functionali fara nicio sansa in Piata Fortei de Munca si Economia Reala);
2. Autoritatile Executive Locale: 277.115 posturi (preocupate de grija insuficientei bugetelor locale pentru asigurarea salariilor marite discretionar la nivel local, AEL nu fac nimic pentru imbunatatirea conditiilor de mediu si viata la nivelul comunitatilor locale);
3. Sanatatea: 245.467 posturi (aflat in pragul dezastrului din cauza lipsei de viziune, a subfinantarii cronice si lipsei de investitii, a numirilor politice, Sistemul de Sanatate nu poate oferi serviciile de baza necesare unei populatii din ce in ce mai imbatranita si bolnava. Este un sistem care nu poate asigura sanatatea Fortei de Munca, reducandu-i acesteia sansele de a lucra pana la o varsta mai inaintata);
4. Ministerul Afacerilor Interne (MAI): 123.228 posturi (un sistem macinat de subfinantare, de promovari politice, de lipsa dotarilor elementare, de inexistenta programelor de dezvoltare continua si de slaba calitate a personalului recrutat in graba din surse externe. Un sistem care straneste indignare prin lipsa de profesionism si tact);
5. Ministerul Apararii Nationale (MApN): 74.637 posturi (sistem anacronic, care consuma cei 2% din PIB pentru salarii si achizitii de echipamente la mana a 2a iesite la pensie din alte tari);
6. Institutiile din Administratia Publica Centrala subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru Somaj: 44.132 persoane
Insumate, cifrele TOP 6 reprezinta 88.3% din cele 1.255.323 de posturi totale ocupate in Institutiile si Autoritatile Publice din Romani
SEPT. 2022 vs. DEC.2015 SEPT. 2022 vs. AUG. 2022
Raportat la DEC.2015, numarul de bugetari din SEPT.2022 a crescut cu + 68.106.

In Top 3 al Cresterii :
1) Sanatatea (+49.001);
2) Autoritatile Executive Locale (+43.566);
3) Institutiile din Administratia Publica Centrala subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru somaj (+4.826).
In Topul Scaderii conduce Educatia (-20.595).

Intrucat intervalul de crestere este foarte larg si aplatizeaza reprezentarea grafica, pentru a analiza comportamentul institutiilor publice va incurajez sa treceti mouse-ul peste fiecare pozitie din grafic.

Veti putea remarca de exemplu:
1) Cresterea numarului de posturi din Administratia Prezidentiala cu 32% (+67 posturi ocupate) - reflecta ipocrizie, nepasare si dispret.
2) Cresterea numarului de posturi din Secretariatul General al Guvernului cu 57.5% (+1820 posturi ocupate!) – reflecta ipocrizie, inconstienta si dispret absolut fata de contribuabilii din mediul privat care trebuie sa sutina din ce in ce mai multi incompetenti la Secretariatul General al Guvernului!
3)Cresterea numarului de posturi la Justitie cu 3.3% (+784 posturi ocupate!) – da, vorbim despre super-justitia care a ingropat dosarul Revolutiei Romane, dosarul Mineriadei si dosarul "10 August", despre super-justitia care a salvat recent de raspundere toti plagiatorii care conduc aceasta tara, despre super-justitia care beneficiaza de pensii speciale nesimtite fara nicio legatura cu contributivitatea, suportate din Bugetul de Stat.
Raportat la AUG.2022, numarul de bugetari din SEPT.2022 a crescut cu + 928.

In Top 3 al Cresterii :
1) MApN (+641);
2) Sanatatea (+640);
3) Autoritatile Executive Locale (+484).

In Topul scaderii se regaseste Educatia (-1.683).

Intrucat intervalul de crestere este foarte larg si aplatizeaza reprezentarea grafica, pentru a analiza comportamentul institutiilor publice va incurajez sa treceti mouse-ul peste fiecare pozitie din grafic.

Cresterea SEPT.2022 v. AUG. 2022 dovedeste Incompetenta de legiferare si Dispretul guvernului fata de propriile reguli.
Practic, ei calca in picioare OUG 80/2022 publicata in MOR 593/17.06.2022 prin care suspendau temporar angajarile la stat in perioada 1.07-31.12.2022 (cu exceptia posturilor unice).

16. Numarul de Bugetari din AUG. 2022

NR. DE BUGETARI AUG. 2022
Potrivit Ministerului de Finante, in luna AUG.2022 existau 1.254.395 bugetari, cu + 67.178 mai multi decat in DEC.2015 si cu 13.576 mai putini decat in IUL. 2022.
Gasiti mai jos analiza detaliata a numericului.
DISTRIBUTIA BUGETARILOR PE INSTITUTII SI AUTORITATI PUBLICE - AUG.2022 TOP 6 INSTITUTII SI AUTORITATI PUBLICE CU CEI MAI MULTI BUGETARI IN AUG.2022
Din Grafic rezulta ca in TOP 6 Institutii si Autoritati Publice cu cei mai multi bugetari se situeaza:
1. Educatia: 345.821 posturi (macinata de subfinantare, lipsa de viziune si slaba pregatire a cadrelor didactice, sitemul de Educatie pregateste pe banda rulanta Analfabeti Functionali fara nicio sansa in Piata Fortei de Munca si Economia Reala);
2. Autoritatile Executive Locale: 276.631 posturi (preocupate de grija insuficientei bugetelor locale pentru asigurarea salariilor marite discretionar la nivel local, AEL nu fac nimic pentru imbunatatirea conditiilor de mediu si viata la nivelul comunitatilor locale);
3. Sanatatea: 244.827 posturi (aflat in pragul dezastrului din cauza lipsei de viziune, a subfinantarii cronice si lipsei de investitii, a numirilor politice, Sistemul de Sanatate nu poate oferi serviciile de baza necesare unei populatii din ce in ce mai imbatranita si bolnava. Este un sistem care nu poate asigura sanatatea Fortei de Munca, reducandu-i acesteia sansele de a lucra pana la o varsta mai inaintata);
4. Ministerul Afacerilor Interne (MAI): 123.278 posturi (un sistem macinat de subfinantare, de promovari politice, de lipsa dotarilor elementare, de inexistenta programelor de dezvoltare continua si de slaba calitate a personalului recrutat in graba din surse externe. Un sistem care straneste indignare prin lipsa de profesionism si tact);
5. Ministerul Apararii Nationale (MApN): 73.996 posturi (sistem anacronic, care consuma cei 2% din PIB pentru salarii si achizitii de echipamente la mana a 2a iesite la pensie din alte tari);
6. Institutiile din Administratia Publica Centrala subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru Somaj: 43.845 persoane
Insumate, cifrele TOP 6 reprezinta 88.4% din cele 1.254.395 de posturi totale ocupate in Institutiile si Autoritatile Publice din Romania
AUG. 2022 vs. DEC.2015 AUG. 2022 vs. IUL. 2022
Raportat la DEC.2015, numarul de bugetari din AUG.2022 a crescut cu + 67.178.

In Top 3 al Cresterii :
1) Sanatatea (+48.361);
2) Autoritatile Executive Locale (+43.082);
3) Institutiile din Administratia Publica Centrala subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru somaj (+4.539).
In Topul Scaderii conduce Educatia (-18.912).

Intrucat intervalul de crestere este foarte larg si aplatizeaza reprezentarea grafica, pentru a analiza comportamentul institutiilor publice va incurajez sa treceti mouse-ul peste fiecare pozitie din grafic.

Veti putea remarca de exemplu:
1) Cresterea numarului de posturi din Administratia Prezidentiala cu 32% (+68 posturi ocupate) - reflecta ipocrizie, nepasare si dispret.
2) Cresterea numarului de posturi din Secretariatul General al Guvernului cu 57% (+1808 posturi ocupate!) – reflecta ipocrizie, inconstienta si dispret absolut fata de contribuabilii din mediul privat care trebuie sa sutina din ce in ce mai multi incompetenti la Secretariatul General al Guvernului!
3)Cresterea numarului de posturi la Justitie cu 4% (+820 posturi ocupate!) – da, vorbim despre super-justitia care a ingropat dosarul Revolutiei Romane, dosarul Mineriadei si dosarul "10 August", despre super-justitia care a salvat recent de raspundere toti plagiatorii care conduc aceasta tara, despre super-justitia care beneficiaza de pensii speciale nesimtite fara nicio legatura cu contributivitatea, suportate din Bugetul de Stat.
Raportat la IUL.2022, numarul de bugetari din AUG.2022 a scazut cu - 13.576.

In Topul scaderii se regaseste Educatia (-17.156)

In Top 3 al Cresterii :
1) Sanatatea (+2.091);
2) Autoritatile Executive Locale (+1.123);
3) MApN (+713).

Intrucat intervalul de crestere este foarte larg si aplatizeaza reprezentarea grafica, pentru a analiza comportamentul institutiilor publice va incurajez sa treceti mouse-ul peste fiecare pozitie din grafic.

Scaderea numarului de bugetari din AUG.2022 fata de IULIE 2022 nu se datoreaza restructurarii Institutiilor si Autoritatilor Publice ci interzicerii angajarilor prin OUG 80/2022 privind reglementarea unor masuri in domeniul ocuparii posturilor in sectorul bugetar. Publicata in MOR 593/17.06.2022 (pentru perioada 1.07-31.12.2022, in institutiile si autoritatile publice si institutiile publice locale se suspenda ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante, cu exceptia posturilor unice). Evident, ulterior au aparut derogarile.

2. Structura Administratiei si regulile de grupare a activitatilor

Pentru a intelege Numarul de bugetari, gasiti mai jos structura Administratiei si modul de grupare a activitatilor.

STRUCTURA ADMINISTRATIEI REGULI PRIVIND GRUPAREA ACTIVITATILOR
Administratia cuprinde urmatoarele 2 mari categorii:
I. Administratia Publica Centrala (APC) si II. Administratia Publica Locala (APL).
Repartizarea Institutiilor si Autoritatilor Publice dupa Ordonatorii de Credite in cadrul APC/APL este redata mai jos:
A) Intrucat Educatia si Sanatatea apar atat in APC cat si in APL, pentru analiza si reprezentare grafica am cumulat numarul de posturi ocupate.
B)Dat fiind numarul mare de Institutii si Autoritati Publice, pentru simplificarea reprezentarii grafice am cumulat numarul de posturi pentru "Justitie" si "Alte ministere si institutii" .
C)Tabelul contine si semnificatia abrevierilor utilizate pentru denumirea unor Institutii si Autorizati Publice in Grafic.
INSTITUTII SI AUTORITATI PUBLICE COD ORDONATORI CREDITE
TOTAL, din care I.1. APC + I.2. APC + I.3. APC +  I.4. APC +  II.1 APL + II.2 APL
I. ADMINISTRATIE PUBLICA CENTRALA (APC) TOTAL, din care: I.1. APC + I.2. APC + I.3. APC +  I.4. APC 
1. Institutii finantate integral din Bugetul de Stat I.1 APC
2. Institutii finantate integral din Bugetele Asigurarilor Sociale I.2 APC
3. Institutii subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru Somaj 1.3 APC
4. Institutii finantate integral din venituri proprii, din care 1.4 APC
Unitati sanitare finantate din FNUASS
Unitatile de invatamant superior de stat
Alte institutii
 
II. ADMINISTRATIE PUBLICA LOCALA (APL), TOTAL din care  II.1 APL + II.2 APL
1. Institutii finantate integral din Bugetele Locale, din care II.1 APL
Unitati de Invatamant Preuniversitar
Autoritati Executive Locale
 
2. Institutii finantate integral sau partial din venituri proprii, din care II.2 APL
Unitati Sanitare din Reteaua Sanitara a Autoritatilor Locale
Alte institutii
 

3. Mediul Privat vs. Bugetari

In timp ce companiile private isi reduc continuu numarul de angajati si investesc masiv in Digitalizare si Preluarea Proceselor si Deciziilor de catre Inteligenta Artificiala (AI), Institutiile si Autoritatile Publice raman incremenite in trecut, angajand din ce in ce mai multi bugetari si oferind servicii din ce in ce mai proaste.

Daca existentul de 1.278.688 persoane din DEC. 2022 sau plusul de +91.471 bugetari nou angajati din Dec.2015 pana in DEC.2022 nu vi se par mari, atunci priviti Evolutia Numericului si Realizarile dintr-o firma privata** cu 8.000 de Specialisti competenti si motivati vs. Evolutia din Institutiile si Autoritatile Publice cu culturi organizationale primitive (analiza facuta la nivelul lunii Martie 2022 – vizionati in full screen).

______________________________
** Am ales OMV Petrom ca exemplu, incurajat de: a) transparenta companiei asupra Activitatii si Rezultatelor / b) Cultura organizationala bazata pe Valori, Performanta, Dezvoltare si Rezultate / c) Contributia semnificativa la Bugetul de Stat / d) Contributia semnificativa la dezvoltarea societatii prin proiecte de Responsabilitate Sociala recunoscute si premiate.

4. Raportarile ministerului de Finante

Analiza se bazeaza pe datele oficiale publicate de Ministerul Finantelor pentru lunile Decembrie 2015 / Iunie 2018 / August 2020 / Martie – Decembrie 2022 / Ian. 2023, Mart. 2023, date care pot fi descarcate cu linkurile de mai jos.

posturi ocupate in institutii si autoritati publice_MART 2023.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_IAN 2023.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_DEC 2022.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_NOV 2022.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_SEPT 2022.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_AUG 2022.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_IULIE 2022.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_IUNIE 2022.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_MAI 2022.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_APR 2022.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_MART 2022.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_IULIE 2021.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_AUGUST 2020.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_IUNIE 2018.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_DEC 2015.pdf