Pensii Speciale
1. CATEGORII DE PENSII SPECIALE
Exista 9 categorii de Pensii Speciale:
7 PENSII DE SERVICIU*) + 2 INDEMNIZATII PENTRU LIMITA DE VARSTA.
–––––
*) Din cele 7 Pensii de serviciu, 6 sunt gestionate de CNPP, iar Pensiile din domeniul apararii nationale, ordinii publice, sistemului administratiei penitenciare si securitatii nationale sunt gestionate de casele sectoriale MApN, MAI si SRI;
CNPP comunica lunar, transparent, cifre pentru cele 6 Pensii de serviciu gestionate.
Casele sectoriale NU comunica tranparent statistici lunare. Cifrele sunt determinate din Cercetarile statistice anuale INS.
LAST UPDATE: 8.07.2025
–––––
IMPACTUL NECONTRIBUTIVITATII CELOR 6 PENSII DE SERVICIU GESTIONATE DE CNPP
Cele 6 Pensii speciale gestionate de CNPP contin 2 parti:
(1) partea Contributiva, platita din Bugetul Asigurarilor Sociale de Stat (BASS)
(2) partea Necontributiva, platita din Bugetul de Stat (BS).
Impactul ia in calcul doar partea Necontributiva, legiferata abuziv.
nr crt | Categorie Pensie speciala | Pensie medie, IUN. 2025 Lei | d.c Cota Necontrib, Lei | Nr. fizic IUN 2025 | Cost IUN 2025, Milioane Lei | Cost 6 LUNI 2025, Milioane Lei | Cost NOV.2015 - IUN.2025, Milioane Lei |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Procurori si Judecatori | 25,258 | 22,061 | 5,680 | 125.31 | 742.72 | 8,595.15 |
2 | Pers Aeronautic civil navigant | 13,015 | 7,959 | 1,361 | 10.83 | 66.17 | 1,261.35 |
3 | Pers. Aux. de Spec. Instante si Parchete | 6,691 | 3,832 | 2,291 | 8.78 | 53.38 | 563.59 |
4 | Fct. Publici Parlamentari | 6,106 | 3,421 | 880 | 3.01 | 18.62 | 219.25 |
5 | Curte Conturi | 10,089 | 2,146 | 675 | 1.45 | 8.91 | 237.31 |
6 | Corp Diplomatic si Consular | 6,877 | 2,887 | 798 | 2.30 | 14.38 | 275.69 |
nr crt | Categorie Pensie speciala | Pensie medie, IUN. 2025 Lei | d.c Cota Necontrib, Lei | Nr. fizic IUN 2025 | Cost IUN 2025, Milioane Lei | Cost 6 LUNI 2025, Milioane Lei | Cost NOV.2015 - IUN.2025, Milioane Lei |
∑ = 11,685 | ∑ = 151.68 | ∑ = 904.18 | ∑ = 11,152.34 |
PENTRU MAI MULTE DETALII DESPRE CIFRELE DE IMPACT, ACCESATI:
1. DASHBOARD NUMERIC
2. DASHBOARD PENSIE MEDIE SI COTE DE NECONTRIBUTIVITATE
3. DASHBOARD COSTURI LUNARE NECONTRIBUTIVITATE
4. DASHBOARD COSTURI ANUALE NECONTRIBUTIVITATE
_______________________
MINISTRUL BOLOS DESPRE IMPACTUL NECONTRIBUTIVITATII PENSIILOR SPECIALE IN ANUL 2024
Ministrul Bolos, exemplu de ipocrizie, iresponsabilitate si neasumare a raspunderii.
CAND POLITICIENII RECOMPENSEAZA MAGISTRATII CU PENSII SPECIALE, MARILE DOSARE RAMAN NEREZOLVATE SI CRIMINALII SUNT LASATI IN LIBERTATE!
Dosarul Revolutiei, al Mineriadei, al reprimarii violente a manifestatiei pasnice din 10 AUG. 2018 au ramas nerezolvate. Conducatorii criminali si slugile lor din institutiile de forta au ramas in liberate, iar magistratii „responsabili” beneficiaza de pensii speciale imense, imorale si nesustenabile!
CAND POLITICIENII RECOMPENSEAZA MAGISTRATII CU PENSII SPECIALE, MARILE FAPTE DE CORUPTIE DE LA NIVEL INALT SE PRESCRIU SI, NEMERNICII RAMAN IN LIBERTATE SI SE BUCURA DE FOLOASE NECUVENITE!
Coruptia clasei politice de nivel inalt a distrus economia, a creat o lume orwelliana cu cetateni de rangul I si cetateni de rangul II si, a fost aparata de incompetenta si reaua vointa a unei mari parti din justitie prin PRESCRIEREA FAPTELOR.
Cum este posibil ca magistratii sa prescrie fapte de evaziune fiscala si spalare de bani, mita de milioane de euro, trafic de influenta, grup infractional organizat, delapidare si spalare de bani, finantare ilegala de campanie electorala, retrocedari ilegale de paduri, fals in declaratii, purtare abuziva, violente impotriva activistilor de mediu, frauda cu fonduri europene, neglijenta in serviciu si vatamarea fatului, abuz in serviciu?
De ce, dvs., stimati magistrati, in loc sa sanctionati cu celeritate coruptia politicienilor din pozitiile cheie ale societatii, ii protejati prin prescrierea faptelor? Care este legatura dintre purtarea dvs. iresponsabila si avantajele pensiei speciale imense de care va bucurati de la frageda varsta de 47 de ani si 4 luni, reglementata de politicieni?
SURSA DOCUMENTAR RECORDER „DECENIUL IOHANNIS”: https://www.youtube.com/watch?v=6IvqG1hHDxs
ROMANIA A PIERDUT 230 MILIOANE EURO DIN PNRR DIN CAUZA PENSIILOR SPECIALE!
NOTA:
Prin DECIZIA 724/2024 MOR 91/31.01.2025, CCR a admis neconstitutionalitatea impozitarii progresive a cotei necontributive din pensiile de serviciu, iar prin OUG 11/2025 MOR 225/13.03.2025 Guvernul a aplicat Decizia CCR.
Efecte:
1. au crescut substantial pensiile NETE DIN JUSTITIE;
2. In MART. 2025, Comisia Europena a inghetat 870 Milioane Euro din transa a 3-a de plati (dintre care 230 Milioane Euro pentru neindeplinirea Jalonului 215 din PNRR privind trecerea pe contributivitate a pensiilor speciale).

IMPACTUL PENSIILOR DE SERVICIU MApN+MAI+SRI
NR CRT | AN | NR. MEDIU LUNAR_MApN + MAI + SRI | NR.FIZIC EXIST IN DEC._MApN + MAI + SRI | PENSIE MEDIE LUNARA_MAPN+MAI+SRI | d.c PRIVILEGIU NEMERITAT MEDIU ESTIMAT (VAR. I =28.48%) | COST LUNAR PRIVILEGIU NEMERITAT_ MAPN+MAI+SRI, MILIOANE LEI/LUNA (VAR. I =28.48%) | COST ANUAL PRIVILEGIU NEMERITAT_ MAPN+MAI+SRI, MILIOANE LEI/AN (VAR. I =28.48%) | COST ANUAL PRIVILEGIU NEMERITAT_ MAPN+MAI+SRI, MILIARDE LEI/AN (VAR. I =28.48%) | OBS |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | AN 2015 | 150,886 | 151,711 | 2,723 | 1,054 | 159 | 1,908 | 1.91 | cifre din BD 436 |
2 | AN 2016 | 152,142 | 158,707 | 3,052 | 1,181 | 180 | 2,156 | 2.16 | cifre din BD 436 |
3 | AN 2017 | 166,118 | 173,879 | 3,742 | 1,448 | 240 | 2,886 | 2.89 | cifre din BD 436 |
4 | AN 2018 | 178,438 | 175,573 | 3,710 | 1,435 | 256 | 3,073 | 3.07 | cifre din BD 436 |
5 | AN 2019 | 177,758 | 177,292 | 3,799 | 1,470 | 261 | 3,135 | 3.14 | cifre din BD 436 |
6 | AN 2020 | 180,005 | 182,936 | 4,156 | 1,608 | 289 | 3,473 | 3.47 | cifre din BD 436 |
7 | AN 2021 | 187,635 | 192,130 | 4,501 | 1,741 | 327 | 3,921 | 3.92 | cifre din BD 436 |
8 | AN 2022 | 194,595 | 197,324 | 4,893 | 1,893 | 368 | 4,420 | 4.42 | cifre din BD 436 |
9 | AN 2023 | 203,116 | 207,592 | 5,623 | 2,175 | 442 | 5,303 | 5.30 | cifre din BD 436 |
10 | AN 2024 | 214,847 | 212,509 | 6,329 | 2,448 | 526 | 6,312 | 6.31 | cifre din BD 436 |
∑ = 3,048 | ∑ = 36.59 |
PENTRU MAI MULTE DETALII DESPRE CIFRELE DE IMPACT, ACCESATI:
1. DASHBOARD NUMERIC
2. DASHBOARD PENSIE MEDIE SI COTE DE NECONTRIBUTIVITATE
3. DASHBOARD COSTURI LUNARE NECONTRIBUTIVITATE
4. DASHBOARD COSTURI ANUALE NECONTRIBUTIVITATE
_______________________
IMPACTUL INDEMNIZATIILOR PT. LIMITA DE VARSTA (SENATORI SI DEPUTATI)
PSD/PNL/PRESEDINTELE IOHANNIS AU SUSTINUT CU INDARJIRE PENSIILE SPECIALE
Desi Romania s-a obligat prin PNRR sa reformeze pensiile de serviciu, PSD/PNL/MApN/SRI/JUSTITIA/fostul PRESEDINTE IOHANNIS le-au sustinut cu indarjire, motiv pentru care in MART. 2025 Comisia Europeana a inghetat 870 Milioane Euro din transa a 3-a de plati PNRR (dintre care 230 Milioane Euro pentru neindeplinirea Jalonului 215 privind trecerea pe contributivitate a pensiilor speciale).
Si daca nici acum reactionam vehement, inseamna ca suntem prea prosti, prea lasi si prea nepasatori fata de viitorul copiilor nostri si meritam dispretul elitelor pradatoare.
2. DE CE SUNT DISCRIMINATORII SI NESUSTENABILE PENSIILE DE SERVICIU?
Caracterul discriminatoriu al Pensiilor de serviciu rezulta din faptul ca lor NU li se aplica cele 4 reguli obligatorii, impuse tuturor celorlalti salariati la pensionare prin legile privind sistemul public de pensii ( Legea 263/2010 / Legea 360/2023 / HG 181/2024 de aplicare a Legii 360/2023):
1) Calculul punctajului in functie de intreaga perioada de Contributivitate;
2) Stagiul complet de cotizare contributiv de 35 de ani atat pentru barbati cat si pentru femei. Pentru femei stagiul complet creste esalonat conform Anexei 5 din Legea 360/2023 – pg. 32 si atinge 35 de ani in Ianuarie 2030 (in Dec. 2023, data publicarii Legii 360/2023, acesta este de 32 de ani si 4 luni);
3) Varsta standard de pensionare de 65 de ani pentru barbati si tot de 65 de ani pentru femei. La femei, varsta standard crestea esalonat conform Anexei 5 din Legea 263/2010 – pg. 34 si atingea 63 de ani in Ianuarie 2030. Insa, prin noua Lege 360/2023, varsta standard pentru femei a fost crescuta la 65 de ani si reesalonarea cresterii a fost extinsa pana in IAN. 2035 (in Dec. 2023, data publicarii Legii 360/2023, aceasta este de 62 de ani si o luna).

_______________________
Opinia dlui. Bolojan despre pensionarea magistratilor la 47-50 de ani


4) Conditiile de actualizare a pensiilor
In timp ce pensiile din sistemul public se actualizeaza anual cu valoarea cea mai mare dintre procentul de crestere al veniturilor din contributiile de asigurari sociale la buget si rata medie anuala a inflatiei din ultimii 2 ani, indicatori definitivi, cunoscuti in ultimii 2 ani anteriori comunicati de INS Legea 360/2023 ,
pensiile procurorilor si judecatorilor se actualizeaza procentual ori de cate ori se majoreaza indemnizatia de incadrare bruta lunara pentru judecatorii sau procurorii in activitate, in conditii identice de functie, vechime si grad profesional. Actualizarea se realizeaza prin aplicarea, asupra cuantumului pensiei, a procentului de majorare a indemnizatiei de incadrare brute lunare pentru judecatorii sau procurorii in activitate, in conditii identice de functie, vechime si grad profesional. Cuantumul net al pensiei de serviciu actualizate nu poate depasi 100% din venitul net, la data actualizarii, al unui judecator sau procuror in activitate, in conditii identice de functie, vechime si grad profesional – vezi Legea 282/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu (MOR 950/20.10.2023) / Legea 303/2022 privind statutul judecatorilor si procurorilor (MOR 1102/16.11.2022) / HG 608/2024 pentru aprobarea normelor de aplicare a Legii 303/2022 (MOR 540/10.06.2024)
_______________________
Intre DEC. 2023 – IUN 2025, pensia medie pentru milioanele de pensionarii de rang 2 din sistemul de asigurari sociale de stat a crescut de la 2.010 Lei la 2.813 Lei (+ 803 Lei).
In acelasi timp, PENSIA SPECIALA MEDIE A TINERILOR PROCURORI SI JUDECATORI A CRESCUT de la 22.502 Lei la 25.258 Lei (+ 2.756 Lei)
Practic, DOAR CRESTEREA pensiei tinerilor procurori si judecatori din aceasta perioada, este aproximativ egala cu INTREAGA PENSIE PRIMITA DE UN PENSIONAR DE RANG 2 LA 65 DE ANI dupa o viata intreaga de munca!
TREBUIE SA REACTIONAM IMPOTRIVA PENSIILOR SPECIALE?
Trebuie sa reactionam impotriva Pensiilor speciale legiferate abuziv si nesustenabil si incurajate de Lacomia si Complicitatea justitiei?
Cu siguranta, DA!
Daca dvs. considerati ca discriminarea si nesustenabilitatea acestor Pensii speciale NU va priveste, vizionati acest clip. Veti intelege cum lipsa de reactie a cetatenilor de rang 2 permite abuzurile cetatenilor de rang 1 asupra cetatenilor de rang 2.
Puterea Vocii si Reactiei Noastre. Puterea Gandirii Critice
LINKURI DE NAVIGARE
PAGINA 2. Cele 7 categorii de Pensii de serviciu
PAGINA 3. Indemnizatiile pentru Limita de varsta / OUG 57/2019, Instrumentul de Manipulare creat de PSD, mentinut si aplicat cu succes de PNL!
PAGINA 4. Ineptii politice despre Pensiile de serviciu / PNRR, angajamente calcate in picioare
PAGINA 5. Scurta istorie despre eliminarea si (re)legiferarea Pensiilor Speciale
ULTIMELE COMENTARII