Pensii Speciale

Categorii de Pensii Speciale

LAST UPDATE: 1.12.2023

Exista 9 categorii de Pensii Speciale: 7 Pensii de serviciu + 2 Indemnizatii pentru limita de varsta.
Acestea sunt privilegii discriminatorii si nesustenabile acordate unor categorii de personal din cadrul Autoritatii judecatoresti, Parlamentului, MApN, MAI, SRI, SIE, STS, SPP, Curtii de conturi, Corpului Diplomatic si Consular, Aviatiei civile si Administratiei publice locale.

De ce sunt Speciale, Discriminatorii si Nesustenabile economic Pensiile de Serviciu?

pensii-speciale

Caracterul special si discriminatoriu al Pensiilor de serviciu consta in faptul ca acestea NU respecta cele 3 conditii obligatorii, impuse tuturor celorlati cetateni la pensionare prin Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice:

A. Calculul punctajului in functie de intreaga perioada de Contributivitate;
B. Stagiul complet de cotizare de 35 de ani atat pentru barbati cat si pentru femei (pentru femei stagiul complet creste esalonat conform Anexei 5 din Legea 263/2010 – pg. 34 si atinge 35 de ani in Ianuarie 2030. In Mai 2023 acesta este de 32/2 ani);
C. Varsta standard de pensionare de 65 de ani pentru barbati si de 63 de ani pentru femei (la femei varsta standard creste esalonat conform Anexei 5 din Legea 263/2010 – pg. 34 si atinge 63 de ani in Ianuarie 2030. In Mai 2023 aceasta este de 62/0 de ani).

1. Ineptii politice despre Pensiile de serviciu

Lipsa de vointa politica privind legiferarea calcularii Pensiilor de serviciu dupa intreaga perioada de Contributivitate, este revoltatoare.
Desi Romania si-a asumat prin PNRR Reforma Pensiilor de Serviciu1), Legea adoptata de Parlament si promulgata de dl. presedinte Iohannis doar simuleaza reforma, permitand in continuare iesirea la pensie la 47 de ani si 4 luni si amanand pentru 2043 considerarea intregii perioade contributive (25 de ani) si pentru 2035 cresterea varstei de pensionare pentru procurori si judecatori.

Ratarea celor 2 Jaloane PNRR aferente Reformei Sistemului de Pensii de catre Gruparea PSD+PNL+UDMR:

A. Jalonul 215 scadent in DEC. 2022 de aprobare a cadrului legislativ pentru revizuirea pensiilor speciale si alinerea lor la principiul contributivitatii pana la finalul Trim. 4/20222);
B. Jalonul 214 scadent in APR. 20232) referitor la Noua lege a pensiilor care sa asigure sustenabilitatea fiscala a sistemului de pensii, precum si echitatea, respectarea principiului contributivitatii, caracterul adecvat al pensiilor mici/minime/sociale si inlocuirea dispozitiilor Legii nr. 127/2019
,

va avea drept consecinta pierderea a 3.1 Miliarde Euro din PNRR.

______________________
1) Pentru consultarea documentatiei PNRR aprobata de CE privind Reforma Sistemului de Pensii, accesati urmatoarele linkuri:
„C8. Reforma Fiscala si Reforma Pensiilor_versiunea extinsa”
„C8. Analiza DNSH”
„C8. Tabel jaloane si tinte”
2) Pentru mai multe detalii privind continutul Jaloanelor 215 si 214, accesati pagina 12 din „C8. Tabel jaloane si tinte”

INEPTII POLITICE DESPRE NECESITATEA MENTINERII PENSIILOR DE SERVICIU DISCRIMINATORII SI NESUSTENABILE (PSD 22.03.2023) INEPTII POLITICE DESPRE CARACTERUL NESPECIAL AL PENSIILOR DE SERVICIU MApN+MAI+SRI (PNL 28.03.2023)
Angajamente calcate in picioare

Suntem in Noiembrie 2023 si toate Pensiile de serviciu sunt in plata!
Angajamentele asumate prin PNRR, s-au dovedit a fi doar alte minciuni, iar complicitatea PSD-PNL-UDMR-Iohannis-Justitie este evidenta.

Intre 7.07.2022 si 27.11.2023, ca efect al Tergiversarii Reformei Pensiilor Speciale si al Lacomiei celor care impart dreptatea, are loc depopularea masiva a institutiilor de justitie prin pensionarea cu pensii fabuloase a 795 tineri procurori si judecatori. Acestia s-au adaugat celorlate cateva mii care, probabil, vor ramane cu pensiile neatinse.
Redam mai jos continutul celor 795 de decrete prezidentiale semnate de dl. Iohannis in perioada mentionata:


Acest comportament aberant si mincinos al politicienilor care aleg sa indatoreze extern tara doar pentru a-si plati lor si institutiilor de forta (armata/politie/SRI/SPP/STS/SIE/Justitie/Curte de conturi) Pensii Speciale, trebuie sanctionat prin orice mijloace de catre angajatii din mediul privat care produc banii in tara asta si de milioanele de pensionari de rang 2 care traiesc din pensii mizere calculate dupa alte reguli.
NOTA Consulta si Pagina Reincadrarea judecatorilor pensionati

2. Pensiile de serviciu

Exista 7 categorii de Pensii de serviciu:
6 dintre ele sunt gestionate de CNPP, iar Pensiile din MApN/MAI/SRI sunt gestionate de Casele sectoriale de pensii MApN/MAI/SRI.

Pentru cei lipsiti de rabdarea de a parcurge cele 4 DASHBOARDURI DE ANALIZA*), prezentam aici si Cifrele Cheie de Impact care redau dimensiunea Discriminarii si Nesustenabilitatii acestor Pensii de serviciu (Numeric, Pensii speciale medii si Costuri pentru acoperirea Necontributivitatii).

______________________
*) DASHBOARD NUMERIC / DASHBOARD PENSII MEDII SI COTE DE NECONTRIBUTIVITATE / DASHBOARD COSTURI LUNARE NECONTRIBUTIVITATE / DASHBOARD COSTURI ANUALE NECONTRIBUTIVITATE)

2.1 Cele 6 categorii de Pensii de serviciu gestionate de CNPP

CELE 6 CATEGORII DE PENSII DE SERVICIU GESTIONATE DE CNPP
  CATEGORIILE DE BENEFICIARI DE PENSII DE SERVICIU (CNPP) TIP PENSIE LEGEA CARE O REGLEMENTEAZA SENAT / CAMERA DEPUTATILOR
1 Judecatorii, procurorii, magistratii-asistenti de la Inalta Curte de Casatie si Justitie, magistratii-asistenti de la Curtea Constitutionala si personalul de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor, precum si fostii judecatori si procurori financiari si consilierii de conturi de la sectia jurisdictionala care au exercitat aceste functii la Curtea de Conturi.  Pensie de Serviciu LEGEA 303/2004 privind statutul procurorilor si judecatorilor, publicata in MOR 576/29.06.2004 Nicolae Vacaroiu / Valer Dorneanu
2 Personalul aeronautic civil navigant profesionist (piloti, insotitori de bord/membri ai echipajului de cabina cu licenta/atestat de membru al echipajului de cabina, parasutisti si personalul de inspectie in zbor, navigatori, mecanici si/sau ingineri de bord naviganti, operatori radionaviganti, ingineri de receptie si control aeronave si ingineri de receptie si control mijloace PNA-TC Pensie de Serviciu LEGEA 83/2015 pentru completarea Legii 223/2007 privind Statutul personalului aeronautic civil navigant profesionist din aviatia civila din Romania, publicata in MOR 270/22.04.2015 Calin Constantin Anton Popescu Tariceanu / Valeriu Stefan Zgonea
3 Personalul auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea prevazut la art. 3 alin. (2), personalul de specialitate criminalistica si personalul care ocupa functii auxiliare de specialitate criminalistica prevazut la art. 31, precum si tehnicienii criminalisti din cadrul parchetelor Pensie de Serviciu LEGEA 130/2015 pentru completarea Legii 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea si al personalului care functioneaza in cadrul Institutului National de Expertize Criminalistice (MOR 408/10.06.2015) Calin Constantin Anton Popescu Tariceanu / Valeriu Stefan Zgonea
4 Functionarii publici parlamentari din structurile de specialitate ale Parlamentului  Pensie de Serviciu LEGEA 215/2015 pentru modificarea si completarea Legii 7/2006 privind statutul functionarului public parlamentar (MOR 546/22.07.2015) Calin Constantin Anton Popescu Tariceanu / Valeriu Stefan Zgonea
5 Membrii Corpului diplomatic si consular al Romaniei Pensie de Serviciu LEGEA 216/2015 privind acordarea pensiei de serviciu membrilor Corpului diplomatic si consular al Romaniei (MOR 546/22.07.2015) Calin Constantin Anton Popescu Tariceanu / Valeriu Stefan Zgonea
6 Persoanele care au indeplinit functia de auditor public extern in cadrul Curtii de Conturi Pensie de Serviciu LEGEA 7/2016 pentru modificarea si completarea Legii 94/1992 privind organizarea si functionarea Curtii de Conturi (MOR 41/19.01.2016) + Decizia CCR 297/2012 Calin Constantin Anton Popescu Tariceanu / Valeriu Stefan Zgonea
NOTA 1. Casa Nationala de Pensii Publice (CNPP) publica lunar statistici despre cele 6 Pensii de serviciu gestionate;
NOTA 2. Specific acestor 6 categorii de Pensii de serviciu gestionate de CNPP este faptul ca ele includ 2 parti:
A) o Cota Contributiva, platita din Bugetul de Asigurari Sociale de Stat;
B) o Cota Necontributiva (adica partea care se acorda suplimentar peste nivelul cuvenit pentru Contributivitate), platita de la Bugetul de Stat.
In articol analizam doar Costurile aferente B) Cotei Necontributive.
DIMENSIUNEA DISCRIMINARII SI NESUSTENABILITATII CELOR 6 CATEGORII DE PENSII DE SERVICIU GESTIONATE DE CNPP
1714.23
milioane EURO
suportate de la Bugetul de Stat in perioada NOV. 2015 - oct. 2023 pentru compensarea Necontributivitatii celor 6 categorii de Pensii de serviciu

Top 3: 1. Procurorii si Judecatorii (1285.95) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (218.78) / 3. Pers. Aux. de Specialit. din Instante si Parchete (84.83)
272.72
milioane EURO
suportate de la Bugetul de Stat in ANUL 2022 pentru compensarea Necontributivitatii celor 6 categorii de Pensii de serviciu

Top 3: 1. Procurorii si Judecatorii (222.1) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (25.55) / 3. Pers. Aux. de Specialit. din Instante si Parchete (10.56)
25.42
milioane EURO
suportate de la Bugetul de Stat in LUNA OCT. 2023 pentru compensarea Necontributivitatii celor 6 categorii de Pensii de serviciu

Top 3: 1. Procurorii si Judecatorii (21.42) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (2.07) / 3. Pers. Aux. de Specialit. din Instante si Parchete (0.88)
10.441
pensionari
Nr. fizic de pensionari din cele 6 categorii de Pensii de serviciu in LUNA OCT. 2023

Top 3 : 1. Procurorii si Judecatorii (5.381) / 2. Pers. Aux. de Specialitate din Instante si Parchete (1.696) / Pers. aeronautic civil Navigant (1.362)
Numarul Procurorilor si Judecatorilor creste ingrozitor de repede!
Intre 7 IUL. 2022 si 27 NOV. 2023 dl. Iohannis a semnat 795 decrete prezidentiale de eliberare din functie ca urmare a pensionarii!
Gasiti continutul acestor decrete mai sus in sectiunea Angajamente calcate in picioare si in Dashboardul de Analiza Numeric.
21.980
Lei
Pensia de serviciu medie in LUNA OCT. 2023 platita pentru Procurori si Judecatori (din care 19.778 Lei, Cota Necontributiva!)

Alaturi de Procurori si Judecatori, in Top 3 se regasesc si: 2. Pers. aeronautic civil Navigant (11.563 Lei din care 7.538 Lei, Cota Necontributiva) / 3. Curte de Conturi (8.558 Lei, din care 2.804 Lei, Cota Necontributiva).

In aceeasi luna, pensia medie pentru 4.603.551 de pensionari de Asigurari Sociale de Stat a fost de 2.008 Lei!

2.2 Pensiile de serviciu MApN+MAI+SRI gestionate de Casele Sectoriale

PENSII DE SERVICIU MApN+MAI+SRI GESTIONATE DE CASELE SECTORIALE MApN / MAI
  CATEGORIILE DE BENEFICIARI DE PENSII DE SERVICU TIP PENSIE LEGEA CARE O REGLEMENTEAZA SENAT / CAMERA DEPUTATILOR
7 Personalul MApN, MAI, SRI, SIE, SPP, STS Pensie de Serviciu Legea 223 din 24 iulie 2015 privind pensiile militare de stat (MOR 556/27.07.2015) Calin Constantin Anton Popescu Tariceanu / Valeriu Stefan Zgonea
NOTA 1. Casele Sectoriale MApN/MAI nu publica transparent informatii statistice despre pensionarii gestionati. Datele le-am obtinut coreland Cercetarile Statistice Anuale INS cu Informatiile CNPP;
NOTA 2. Specific Pensiilor de serviciu MApN+MAI+SRI gestionate de Casele sectoriale MApN/MAI este faptul ca intreaga lor valoare este suportata de la Bugetul de Stat.
Costurile Suplimentare cu aceste pensii sunt costurile pentru acoperirea diferentei dintre Valoarea Actuala a Pensiei (VAP) si Valoarea Cuvenita prin Recalculare cu Intreaga Perioada Contributiva (VPCRIPC).

In articol analizam doar Costurile Suplimentare, pe care le estimam in 3 variante de lucru:

Varianta 1: VPCRIPC1.=61.32% din VAP (de Ex. in anul 2022, VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC1.=3.000 Lei iar 1.893 Lei = Cost Suplimentar prin privilegiu de calcul nemeritat);
Varianta 2: VPCRIPC2.=71.53% din VAP (de Ex. in anul 2022, VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC2.=3.500 iar Lei 1.393 Lei = Cost Suplimentar prin privilegiu de calcul nemeritat);
Varianta 3: VPCRIPC3.=81.75% din VAP (de Ex. in anul 2022, VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC3.=4.000 Lei iar 893 Lei = Cost Suplimentar prin privilegiu de calcul nemeritat)
DIMENSIUNEA DISCRIMINARII SI NESUSTENABILITATII PENSIILOR DE SERVICIU MApN+MAI+SRI
5272.69
milioane EURO
Cost Suplimentar 2015 - 2022 pentru compensarea diferentei de pensie de serviciu MApN+MAI+SRI acordata necuvenit in Varianta1 de estimare: VPCRIPC1=61.32% din VAP

Costul Suplimentar pentru ANUL 2022 in aceasta varianta de estimare se ridica la 896.36 milioane EURO
3880.10
milioane EURO
Cost Suplimentar 2015 - 2022 pentru compensarea diferentei de pensie de serviciu MApN+MAI+SRI acordata necuvenit in Varianta2 de estimare: VPCRIPC2=71.53% din VAP

Costul Suplimentar pentru ANUL 2022 in aceasta varianta de estimare se ridica la 659.61 milioane EURO
2487.01
milioane EURO
Cost Suplimentar 2015 - 2022 pentru compensarea diferentei de pensie de serviciu MApN+MAI+SRI acordata necuvenit in Varianta3 de estimare: VPCRIPC3=81.75% din VAP

Costul Suplimentar pentru ANUL 2022 in aceasta varianta de estimare se ridica la 422.85 milioane EURO
197.324
pensionari
Nr. fizic de pensionari MApN+MAI+SRI platiti in LUNA DEC. 2022

Numarul fizic creste rapid in perioada DEC.2015 - DEC.2022 (+45.613) datorita numeroaselor intrari si a numarului redus de decese datorat pensionarii la varste mici
194.595
pensionari
Nr. mediu lunar de pensionari MApN+MAI + SRI calculat la nivel de AN 2022

Numarul mediu creste rapid in perioada 2015 - 2022 (+43.709) datorita numeroaselor intrari si a numarului redus de decese datorat pensionarii la varste mici
4.893
Lei
Pensia de serviciu medie din MApN+MAI+SRI in ANUL 2022 (vs. 1.775 Lei Pensie medie Asigurari Sociale de Stat AN 2022)

Pentru comparatie, Pensia de serviciu medie din MApN+MAI+SRI in ANUL 2015 a fost de 2.723 Lei (vs. 886 Lei Pensie medie Asigurari Sociale de Stat AN 2015)

3. Indemnizatii pentru Limita de Varsta

Exista 2 Indemnizatii pentru Limita de Varsta (ILV) legiferate.

Prima, pentru Deputati si Senatori, a fost platita o perioada, apoi abrogata, apoi replatita dupa o Hotarare a CCR care a declarat abrogarea neconstitutionala si, in fine, reabrogata incepand cu IUL. 2023 prin Legea 192/2023.
A doua, pentru Persoanele care incepand cu anul 1992 au detinut calitatea de primar, viceprimar, presedinte sau vicepresedinte al Consiliilor Judetene, NU a fost inca platita desi a fost reglementata in 2019 (ultima prorogare de aplicare este valabila pana in 1.01.2024)

Gasiti mai jos detaliile si Cifrele Cheie de Impact care redau dimensiunea Discriminarii si Nesustenabilitatii acestor ILV.

CELE 2 CATEGORII DE INDEMNIZATII PENTRU LIMITA DE VARSTA (ILV)
  CATEGORIILE DE BENEFICIARI DE PENSII SPECIALE TIP PENSIE LEGEA CARE O REGLEMENTEAZA SENAT / CAMERA DEPUTATILOR
8 Deputati si senatori Indemnizatie pentru limita de varsta Legea 96/2006 privind Statutul deputatilor si al senatorilor (Art. 49 si 50), republicata in MOR 49/22.01.2016 in temeiul Legii 357/2015 pentru completarea Legii 96/2006 (MOR 975/ 29.12.2015), cu completarile si modificarile ulterioare Nicolae Vacaroiu / Bogdan Olteanu
NOTA 1: Prin Legea 7/2021 pentru modificarea Legii 96/2006 publicata in MOR 186/24.02.2021 s-a dispus incetarea platii indemnizatiilor pentru limita de varsta acordate deputatilor si senatorilor incepand cu 27.02.2021 Florin Vasile Citu / Vasile Daniel Suciu
NOTA 2: Prin Decizia CCR 261/2022 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a Legii 7/2021 publicata in MOR 570/10.06.2022, se accepta neconstitutionalitatea Legii 7/2021 si repunerea in plata a indemnizatiilor Speciale pentru limita de varsta acordate deputatilor si senatorilor functie de numarul de legislaturi Valer Dorneanu
NOTA 3: Prin Legea 192/2023 pentru abrogarea capitolului XI din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputatilor si al senatorilor (publicata in MOR 587/28.06.2023) s-a dispus incetarea platii indemnizatiilor pentru limita de varsta acordate deputatilor si senatorilor incepand cu IUL. 2023 Alfred-Robert Simonis / Nicolae-Ionel Ciuca
9 Persoanele care incepand cu anul 1992 au detinut calitatea de primar, viceprimar, presedinte sau vicepresedinte al Consiliilor Judetene. Indemnizatie pentru limita de varsta OUG 57/2019 privind Codul Administrativ, Art.210 ( MOR 555/5.07.2019) Vasilica-Viorica Dancila
NOTA 1: Indemnizatia pentru limita de varsta regelmentata prin Art. 210 poate fi cumulata cu orice tip de pensie stabilita in sistemul public de pensii sau in alt sistem de pensii neintegrat sistemului public.
NOTA 2: Sub presiunea societatii civile, aplicarea Art. 210 care reglementeaza acordarea Pensiilor Speciale a fost suspendata anual prin ordonante de urgenta, astfel:
1) din IAN.2020 in IAN 2021 - Guvernul Orban prin ART. XXIX din OUG 1/2020 (MOR 11/9.01.2020);
2) din IAN.2021 in IAN 2022 - Guvernul Citu prin ART.V din OUG 226/2020 (MOR 1332/31.12.2020);
3) din IAN.2022 in IAN 2023 - Guvernul Ciuca prin ART.XXII din OUG 130/2021 (MOR 1202/18.12.2021);
4) din IAN.2023 in IAN 2024 - Guvernul Ciuca prin ART. XXVIII din OUG 168/2022 (MOR 1186/9.12.2022).
De remarcat ca niciunul dintre cele 3 guverne care au urmat demiterii Guvernului Dancila NU a abrogat articolul 210 din OUG 57/2019, intrucat, speranta acordarii Pensiilor Speciale s-a dovedit a fi un instrument foarte puternic de manipulare a primarilor, viceprimarilor, presedintilor si vicepresedintilor de consilii judetene.
Ludovic Orban / Florin Vasile Citu / Nicolae Ionel Ciuca
NOTA 1. Senatul si Camera Deputatilor nu publica transparent si periodic, informatii statistice privind pensionarii speciali care primesc ILV;
NOTA 2.Nu exista date de Numeric. Cifrele de Cost au fost identificate din Hotararile Senatului/Camerei Deputatilor privind bugetele / bugetele de executie (vezi detaliile de mai jos).
NOTA 3. Specific ILV este faptul ca intreaga lor valoare este suportata de la Bugetul de Stat. Fiind acordate printr-un abuz legislativ discriminatoriu si nesustenabil economic, ele trebuie (re)eliminate imediat.
DIMENSIUNEA DISCRIMINARII SI NESUSTENABILITATII INDEMNIZATIILOR PENTRU LIMITA DE VARSTA ACORDATE SENATORILOR SI DEPUTATILOR
40.57
milioane EURO
Indemnizatii pentru Limita de Varsta (ILV) platite fostilor deputati si senatori in perioada 2016 - 2021

Pentru 2016, suma include doar ILV platita fostilor senatori (Hotararea Camerei Deputatilor 78/2017 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2016 publicata in MOR 863/1.11.2017 NU contine si Raportul explicativ si Anexele 1 si 2 cu sumele aferente ILV deputati)
5.74
milioane EURO
Indemnizatii pentru Limita de Varsta (ILV) platite fostilor deputati si senatori in ANUL 2022.

NOTA 1 3.93 Milioane Euro au revenit fostilor deputati (suma in Lei este de 19.370.147 - vezi pg. 2 din Hotararea 42/2023 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2022, publicata in MOR 594/29.06.2023)

NOTA 2 1.81 Milioane Euro au revenit fostilor senatori (suma in Lei este de 8.927.436 - vezi pg. 5 din Hotararea Senatului 74/2023 privind contul de executie a bugetului Senatului Romaniei pe anul 2022, publicata in MOR 827/14.09.2023).
Cursul mediu anual de schimb utiizat a fost 4.9315 Lei/Euro
11.56
milioane EURO
Indemnizatii pentru Limita de Varsta initiale incluse in bugetele 2023 ale Camerei Deputatilor si Senatului prin Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 72/2022 privind bugetul Camerei Deputatilor pe anul 2023 (publicata in MOR 1057/1.11.2023) si Hotararea Senatului Nr.126/2022 privind bugetul Senatului Romaniei pe anul 2023 (publicată in MOR 987/11.10.2022)

Probabil suma va fi mai mica, intrucat incapand cu luna IUL. 2023 ILV pentru senatori si deputati au fost abrogate prin Legea 192/2023 pentru abrogarea capitolului XI din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputatilor si al senatorilor (MOR 587/28.06.2023)
DETALII PRIVIND COSTURILE CU ILV PENTRU DEPUTATI
ACTUL NORMATIV CARE REGLEMENTEAZA BUGETUL CAMEREI DEPUTATILOR  (Buget care include sumele aferente pensiilor speciale acordate fostilor deputati) ANUL DE PLATA AL PENSIEI SPECIALE DEPUTATI SUMA DIN BUGET PT. PENSII SPECIALE DEPUTATI, Lei/an STATUS SUMA DIN BUGET PT. PENSII SPECIALE DEPUTATI LINK  VEZI PAGINA …
Hotararea Camerei Deputatilor 78/2017 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2016. Publicata in MOR 863/1.11.2017 2016 Suma nu a fost publicata in MOR Platita.
NOTA: Raportul explicativ si Anexele 1 si 2 cu sumele NU au fost publicate in MOR 863/1.11.2017
Pg.1
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 65/2018 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2017. Publicata in MOR 898/25.10.2019 2017 21.167.566 Platita Pg.2
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 46/2019 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2018. Publicata in MOR 822/9.10.2019 2018 30.125.515 Platita Pg.2
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 14/2020 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2019. Publicata in MOR 574/1.07.2020 2019 32.335.022 Platita Pg.2
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 45/2021 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2020. Publicata in MOR 424/22.04.2021 2020 34.931.398 Platita Pg.2
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 37/2022 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2021. Publicata in MOR 447/5.05.2022 2021 9.577.051 Platita.
NOTA: Incepand cu 27.02.2021 a intrat in vigoare incetarea platii Indemnizatiei pentru limita de varsta acordata senatorilor si deputatilor, conform Legii 7/2021 pentru modificarea Legii 96/2006 privind Statutul deputatilor si al senatorilor.
Pg.2
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 89/2021 privind bugetul Camerei Deputatilor pe anul 2022. Publicata in MOR 1214/21.12.2021 2022 0 Prevederi anuale initiale.
NOTA: NU au fost incluse sume pentru plata Pensiilor Speciale pentru fostii demnitari intrucat la date emiterii Hotararii 89/2021 Pensiile Speciale ale deputatilor erau anulate prin Legea  7/2021. Intrucat Decizia CCR 261/2022 a acceptat neconstitutionalitatea Legii 7/2021, Pensiile Speciale ale senatorilor si deputatilor vor fi reacordate, motiv pentru care si in 2022 vor aparea sume alocate acestora.
Pg.5
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 42/2023 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2022. Publicata in MOR 594/29.06.2023 2022 19.370.147 Platita Pg.2
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 72/2022 privind bugetul Camerei Deputatilor pe anul 2023. Publicata in MOR 1057/1.11.2023 2023 35.000.000 Prevederi anuale initiale Pg.5
DETALII PRIVIND COSTURILE CU ILV PENTRU SENATORI
ACTUL NORMATIV CARE REGLEMENTEAZA BUGETUL SENATULUI (Buget care include sumele aferente pensiilor speciale acordate fostilor senatori) ANUL DE PLATA AL PENSIEI SPECIALE SENATORI SUMA DIN BUGET PT. PENSII SPECIALE SENATORI, Lei/an STATUS SUMA DIN BUGET PT. PENSII SPECIALE SENATORI LINK  VEZI PAGINA …
Hotararea Senatului 113/2017 privind contul de executie a bugetului Senatului pe anul 2016. Publicata in MOR 862/1.11.2017 2016 4.549.108 Platita Pg.4
Hotararea Senatului Nr. 174/2018 privind contul de executie a bugetului Senatului Romaniei pe anul 2017. Publicata in MOR 1009/28.11.2018 2017 9.864.015 Platita Pg.5
Hotararea Senatului Nr. 58/2019 privind contul de executie a bugetului Senatului Romaniei pe anul 2018. Publicata in MOR 956/28.11.2019 2018 14.106.542 Platita Pg.3
Hotararea Senatului Nr. 99/2020 privind contul de executie a bugetului Senatului Romaniei pe anul 2019. Publicata in MOR 828/9.09.2020 2019 14.856.891 Platita Pg.4
Hotararea Senatului Nr. 82/2021 privind contul de executie a bugetului Senatului Romaniei pe anul 2020. Publicata in MOR 600/16.06.2021 2020 15.675.756 Platita Pg.5
Hotararea Senatului Nr. 89/2022 privind contul de executie a bugetului Senatului Romaniei pe anul 2021. Publicata in MOR 584/16.06.2022.  2021 4.424.772 Platita. NOTA: Incepand cu 27.02.2021 a intrat in vigoare incetarea platii Indemnizatiei pentru limita de varsta acordata senatorilor si deputatilor, conform Legii 7/2021 pentru modificarea Legii 96/2006 privind Statutul deputatilor si al senatorilor. Pg.5
Hotararea Senatului Nr.135/2021 privind bugetul Senatului Romaniei pe anul 2022. Publicata in MOR 1181/14.12.2021.  2022 0
Prevederi anuale initiale.
NOTA: NU au fost incluse sume pentru plata Pensiilor   Speciale pentru fostii demnitari intrucat la date emiterii Hotararii 135/2021, Pensiile Speciale ale senatorilor erau anulate prin Legea  7/2021.
Intrucat Decizia CCR 261/2022 a acceptat neconstitutionalitatea Legii 7/2021, Pensiile Speciale ale senatorilor si deputatilor vor fi reacordate, motiv pentru care si in 2022 vor aparea sume alocate acestora (vezi randul urmator).
Pg.7
Hotararea Senatului 74/2023 privind contul de executie a bugetului Senatului Romaniei pe anul 2022. Publicata in MOR 827/14.09.2023. 2022 8.927.463 Platita Pg.5
Hotararea Senatului Nr.126/2022 privind bugetul Senatului Romaniei pe anul 2023. Publicată in MOR 987/11.10.202 2023 22.064.000 Prevederi anuale initiale Pg.7

3.1 Linkuri legislative pentru ILV

Legea 96/2006 statutul deputatilor si senatorilor republicata in MOR 975/29.12.2015 in temeiul Legii 357/2015
Legea 7/2021 pentru modificarea Legii 96/2006 privind Statutul deputatilor si al senatorilor (incetarea platii ILV acordate deputatilor si senatorilor)
Deciziei CCR 261/5.05.2022 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a Legii 7/2021 (click!)
OUG 57/2019 privind Codul Administrativ
OUG 1/2020 privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative.
OUG 226/2020 privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene.
OUG 130/2021 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.
OUG 168/2022 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative
Legea 192/2023 pentru abrogarea capitolului XI din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputatilor si al senatorilor. Publicata in MOR 587/28.06.2023. Promulgata prin decretul Presedintele Romaniei 950/28.06.2023 NOTA: Legea abroga incepand cu IUL. 2023 plata Pensiilor Speciale (Indemnizatiilor pentru Limita de Varsta) pentru senatori si deputati.

3.2 Art. 210 din OUG 57/2019: Instrumentul de Manipulare creat de PSD si aplicat cu succes de PNL!
"„Pentru ca le-am spus ca noi vom fi cei care vor ridica steagul la alegeri, si-atunci daca tu nu ma vezi acum, s-ar putea ca nici eu sa nu te vad data viitoare…”
“…Dl. Ciolacu a zis ca, domnule nu pica bine, nu da bine la public, la dvs. si am zis ca dvs. o sa tipati, o sa faceti galagie o luna si o sa taceti pe urma!”

4. Scurta istorie despre eliminarea si (re)legiferarea Pensiilor Speciale

In anul 2010, Guvernul Boc elimina Pensiile Speciale

In anul 2010, prin vointa politica, guvernul Boc reuseste sa treaca prin Parlament Legea 119/2010 prin care elimina Pensiile Speciale, integrandu-le in sistemul public de pensii si recalculandu-le pe baza contributivitatii individuale. Legea 119/2010 a fost atacata repetat la CCR, dar a fost declarata constitutionala. Priviti detaliile in materialul video de mai jos (vizualizati in full screen)

Celor interesati de legislatia de eliminare a Pensiilor Speciale din 2010 si de Deciziile CCR prin care s-a stabilit constitutionalitatea Legii 119/2010 le ofer linkul de mai jos:

LEGEA 119 / 30.06.2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor (MOR 441/30.06.2010) + Decizia CCR 871/2010 + Decizia CCR 873/2010 + Decizia CCR 1268/2011 + Decizia CCR 1270/2011 + Decizia CCR 1283/2011 + Decizia CCR 297/2021.

(Re)legiferarea Pensiilor speciale in perioada 2015-2016

Guvernarea corupta, incompetenta si populista PSD-ALDE-UDMR – a (re)legiferat in perioada 2015-2016 acordarea Pensiilor Speciale, iar in 2019, prin OUG 57/2019, Viorica Dancila a extins lista beneficiarilor de Pensii Speciale prin includerea primarilor, viceprimarilor, presedintilor si vicepresedintilor de consilii judetene *).

________________
*) Sub presiunea societatii civile, aplicarea Art. 210 din OUG 57/2019 care reglementeaza acordarea Pensiilor Speciale a fost prorogata anual prin ordonante de urgenta. Pentru 2022, prorogarea aplicarii pana la 1.01.2023 a fost legiferata prin OUG 130/2021. Pentru 2023, prorogarea aplicarii pana la 1.01.2024 a fost legiferata prin OUG 168/2022 (MOR 1186/9.12.2022).

Promisiunile electorale ale PNL din 2019 privind desfiintarea Pensiilor Speciale

Dupa alegerile din 2019, vine o alianta PNL-USR-UDMR la fel de incompetenta si populista, care promite (re)eliminarea Pensiilor Speciale.

Celor interesati de Programele de guvernare Orban si Citu le ofer linkurile de mai jos:
1) Hotararea Parlamentului nr. 22/2019 pentru acordarea increderii Guvernului Orban. Publicata in MOR 888/4.11.2019
2) Hotararea Parlamentului nr. 31/2020 pentru acordarea increderii Guvernului Citu. Publicata in MOR 1284/23.12.2020

Abia in 2021 apare Legea 7/2021 pentru modificarea Legii 96/2006 publicata in MOR 186/24.02.2021 prin s-a dispus incetarea platii indemnizatiilor pentru limita de varsta (ILV) acordate deputatilor si senatorilor incepand cu 27.02.2021. Dar Legea este contestata la CCR si, prin Decizia 261/2022, CCR admite neconstitutionalitatea Legii 7/2021 si repunerea in plata incepand cu 10.06.2022 a ILV acordate deputatilor si senatorilor in functie de numarul de legislaturi .

Guvernul Ciuca si Alianta PNL-PSD-UDMR

Cireasa de pe tort a fost pusa de Presedintele Klauss Iohannis in Nov. 2021 cand a sustinut formarea aliantei PNL-PSD-UDMR si numirea dlui Ionel Ciuca, un plagiator, in functia de Prim ministru!
Parlamentul acorda in 25.11.2021 votul de incredere Guvernului Ciuca, si astfel, PSD-ul revine in prim plan si obtine mai multe ministere printre care si pe cel al Muncii, responsabil de indeplinirea PNRR!
Apare un nou Program de Guvernare plin de promisiuni ramase neonorate (pentru Pensii Speciale consultati pagina 65).
Evident, totul ramane la stadiul de Promisiune!

Iunie 2023. PSD preia puterea executiva si dl. Ciolacu ajunge prim-ministru!

Pe votul de incredere dat de Parlament, presedintele Iohannis investeste in 15 Iunie guvernul PSD Ciolacu, pierzand si ultimul strop de legitimitate in fata electoratului care l-a adus la putere.

Reforma Pensiilor Speciale nu mai are loc

1) Reforma Pensiilor de serviciu sfarseste lamentabil prin adoptarea Legii 282/2003 (publicata in 20.10.2023) care mentine privilegiile Pensionarilor Speciali, amanand considerarea intregii perioade contributive pentru 2043 si cresterea varstelor de pensionare pana in 2035!

2)Intrucat Jalonul PNRR 215 care conditioneaza plata Transei a IIIa NU este indeplinit, gruparea PSD-PNL isi va asuma pierderea celor 3.1 Miliarde Euro din banii europeni doar pentru a mentine aceste Pensii Speciale discriminatorii si nesustenabile.

3) Referitor la Indemnizatiile pentru limita de varsta ale primarilor, viceprimarilor, presedintilor si vicepresedintilor de consilii judetene aprobate prin OUG 57/2019, acestea sunt mentinute in OUG fiind prorogate an de an pana la ivirea unui moment propice acordarii (ultima prorogare este pana in 1.01.2024);
4) Totul este o bataie de joc la adresa milioanelor de pensionari din Sistemul Public carora li se impune Contributivitatea pe Intreaga Perioada Lucrata si varsta standard de pensionare la 65 de ani!