Pensii Speciale

1. Categorii de Pensii Speciale

LAST UPDATE: 14.03.2024

Exista 9 categorii de Pensii Speciale: 7 Pensii de serviciu*) + 2 Indemnizatii pentru limita de varsta.
Pensiile Speciale sunt privilegii discriminatorii si nesustenabile**) acordate unor categorii de personal din cadrul Autoritatii judecatoresti, Parlamentului, MApN, MAI, SRI, SIE, STS, SPP, Curtii de conturi, Corpului Diplomatic si Consular, Aviatiei civile si Administratiei publice locale.

–––––
*) 6 dintre Pensiile de serviciu sunt gestionate de CNPP, in timp ce Pensiile din MApN/MAI/SRI sunt gestionate de Casele sectoriale de pensii;
**) Iata cateva CIFRE CHEIE DE IMPACT care demonstreaza Nesustenabilitatea Pensiilor de serviciu. Cifrele NU contin si pensiile de serviciu din MApN+MAI+SRI, intrucat fiind stat in stat, Casele Sectoriale nu publica in mod tranparent statistici lunare.

______________________
PENTRU MAI MULTE DETALII DESPRE CIFRELE CHEIE DE IMPACT, ACCESATI:
1. DASHBOARD NUMERIC / 2. DASHBOARD PENSIE MEDIE SI COTE DE NECONTRIBUTIVITATE / 3. DASHBOARD COSTURI LUNARE NECONTRIBUTIVITATE / 4. DASHBOARD COSTURI ANUALE NECONTRIBUTIVITATE

2. De ce sunt Speciale, Discriminatorii si Nesustenabile economic Pensiile de serviciu?

pensii-speciale

Caracterul special si discriminatoriu al Pensiilor de serviciu consta in faptul ca acestea NU respecta cele 3 conditii obligatorii, impuse tuturor celorlalti cetateni la pensionare prin Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice si mai nou, prin Legea 360/2023 privind sistemul unitar de pensii publice :

A. Calculul punctajului in functie de intreaga perioada de Contributivitate;
B. Stagiul complet de cotizare contributiv de 35 de ani atat pentru barbati cat si pentru femei. Pentru femei stagiul complet creste esalonat conform Anexei 5 din Legea 360/2023 – pg. 32 si atinge 35 de ani in Ianuarie 2030 (in Dec. 2023, data publicarii Legii 360/2023, acesta este de 32 de ani si 4 luni);
C. Varsta standard de pensionare de 65 de ani pentru barbati si tot de 65 de ani pentru femei. La femei, varsta standard crestea esalonat conform Anexei 5 din Legea 263/2010 – pg. 34 si atingea 63 de ani in Ianuarie 2030. Insa, prin noua Lege 360/2023, varsta standard pentru femei a fost crescuta la 65 de ani si reesalonarea cresterii a fost extinsa pana in IAN. 2035 (in Dec. 2023, data publicarii Legii 360/2023, aceasta este de 62 de ani si o luna).

SURSA: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/justitie/judecatorul-cristi-danilet-se-pensioneaza-la-varsta-de-48-de-ani
De asemenea, discriminatorii sunt si regulile dezavantajoase de actualizare ale pensiilor din sistemul public comparativ cu cele extra-avantajoase aplicate Pensiilor Speciale!

In timp ce pensiile din sistemul public se actualizeaza anual cu valoarea cea mai mare dintre procentul de crestere al veniturilor din contributiile de asigurari sociale la buget si rata medie anuala a inflatiei din ultimii 2 ani, indicatori definitivi, cunoscuti in ultimii 2 ani anteriori comunicati de INS Legea 360/2023 ,
pensiile procurorilor si judecatorilor se actualizeaza procentual ori de cate ori se majoreaza indemnizatia de incadrare bruta lunara pentru judecatorii sau procurorii in activitate, in conditii identice de functie, vechime si grad profesional. Actualizarea se realizeaza prin aplicarea, asupra cuantumului pensiei, a procentului de majorare a indemnizatiei de incadrare brute lunare pentru judecatorii sau procurorii in activitate, in conditii identice de functie, vechime si grad profesional. Cuantumul net al pensiei de serviciu actualizate nu poate depasi 100% din venitul net, la data actualizarii, al unui judecator sau procuror in activitate, in conditii identice de functie, vechime si grad profesional Legea 282/2023.

3. Ineptii politice despre Pensiile de serviciu

Lipsa de vointa politica privind legiferarea calcularii Pensiilor de serviciu dupa intreaga perioada de Contributivitate, este revoltatoare.
Desi Romania si-a asumat prin PNRR Reforma Pensiilor de Serviciu1), Legea 282/2023 adoptata de Parlament si promulgata de dl. presedinte Iohannis doar simuleaza reforma, permitand in continuare iesirea la pensie la 47 de ani si 4 luni, varsta standard de pensionare crescand cu cate 4 luni in fiecare an calendaristic, pana la atingerea varstei de pensionare de 60 de ani in cazul procurorilor si judecatorilor (adica peste vreo 50 de ani!). Bataie de joc!

Ratarea Jalonului 215 din PNRR scadent in DEC. 2022 de aprobare a cadrului legislativ pentru revizuirea Pensiilor Speciale si alinerea lor la principiul contributivitatii pana la finalul Trim. 4/20222) va avea drept consecinta pierderea a 2.7 Miliarde Euro din transa a 3-a de plata PNRR.

______________________
1) Pentru consultarea documentatiei PNRR aprobata de CE privind Reforma Sistemului de Pensii, accesati urmatoarele linkuri:
„C8. Reforma Fiscala si Reforma Pensiilor_versiunea extinsa”
„C8. Analiza DNSH”
„C8. Tabel jaloane si tinte”
2) Pentru mai multe detalii privind continutul Jaloanelor 215 si 214, accesati pagina 12 din „C8. Tabel jaloane si tinte”

INEPTII POLITICE DESPRE NECESITATEA MENTINERII PENSIILOR DE SERVICIU DISCRIMINATORII SI NESUSTENABILE (PSD 22.03.2023) INEPTII POLITICE DESPRE CARACTERUL NESPECIAL AL PENSIILOR DE SERVICIU MApN+MAI+SRI (PNL 28.03.2023)

4. PNRR: Angajamente calcate in picioare

Suntem in Martie 2024 si toate Pensiile de serviciu sunt in plata!
Angajamentele asumate prin PNRR, s-au dovedit a fi doar alte minciuni, iar complicitatea PSD-PNL-UDMR-Iohannis-Justitie este evidenta.

Intre 7.07.2022 si 11.03.2024, ca efect al Simularii Reformei Pensiilor Speciale si al Lacomiei celor care impart dreptatea, are loc depopularea masiva a institutiilor de justitie prin pensionarea cu pensii fabuloase a 934 tineri procurori si judecatori. Acestia s-au adaugat celorlate cateva mii care au ramas cu pensiile neatinse.
Redam mai jos continutul celor 934 de decrete prezidentiale semnate de dl. Iohannis in perioada mentionata:

Acest comportament aberant si mincinos al politicienilor care aleg sa indatoreze extern tara doar pentru a-si plati lor si institutiilor de forta (armata/politie/SRI/SPP/STS/SIE/Justitie/Curte de conturi) Pensii Speciale, trebuie sanctionat prin orice mijloace de catre angajatii din mediul privat care produc banii in tara asta si de milioanele de pensionari de rang 2 care traiesc din pensii mizere calculate dupa alte reguli.
NOTA Consulta si Pagina Reincadrarea judecatorilor pensionati

CONTINUT PG. 1 CONTINUT PG. 2 CONTINUT PG. 3 CONTINUT PG. 4
1. Categorii de Pensii Speciale
2. De ce sunt Speciale, Discriminatorii si Nesustenabile economic Pensiile de serviciu?
3. Ineptii politice despre Pensiile de serviciu
4. PNRR: Angajamente calcate in picioare
5. Cele 7 categorii de Pensii de serviciu
5.1 Cele 6 categorii de Pensii de serviciu gestionate de CNPP
5.2 Pensiile de serviciu MApN+MAI+SRI gestionate de Casele Sectoriale
6. Indemnizatii pentru Limita de Varsta
6.1 Linkuri legislative pentru ILV
6.2 OUG 57/2019: Instrumentul de Manipulare creat de PSD si aplicat cu succes de PNL!
7.  Scurta istorie despre eliminarea si (re)legiferarea Pensiilor Speciale