Cultura Organizationala – Elemente componente

Cultura organizationala se naste odata cu organizatia. Inca din momentele in care fondatorii, crezand in ideile si puterile lor, definesc misiunea, viziunea, strategia prin care spera sa atinga succesul si isi aleg oamenii cu care vor porni la drum. Ei pot deveni simbolul organizatiei prin credintele lor, modul de gandire, valorile si principiile dupa care inteleg sa conduca si sa dezvolte businessul. Acesta este momentul de nastere al Culturii Organizationale.


Am auzit voci spunand ca nu toate organizatiile ar avea o Cultura organizationala. Nu impartasesc aceeasta idee intrucat, in opinia mea, „lipsa” Culturii organizationale reflecta un alt tip de Cultura organizationala: Cultura organizationala de tip Primitiv, atat de cunoscuta in societatea romaneasca. Nefiind de acord nu inseamna ca am neaparat dreptate, deci va invit sa discutam pe tema asta.

Privita ca intreg, Cultura organizationala este mai mult decat o suma de elemente componente. Este rezultatul interactiunii elementelor cu ele insele, cu mintile, sufletele, personalitatea membrilor organizatiei, cu mediul extern in care activeaza compania.

Relatia Cultura organizationala – membrii organizatiei este una de influentare reciproca, fiecare parte lasandu-si amprenta asupra celeilalte in procesul de dezvoltare si evolutie permanenta. Este calea prin care putem schimba ce este de schimbat.


Mai jos, gasiti amestecul de cuvinte si imagini ce reda elementele componente ale CO:





Pentru ca ati avut bunavointa sa ajungeti pana aici, va ofer drept bonus urmatorul clip despre Indemn la Libertatea Cunoasterii:





Va doresc sa va fie bine cu voi si cu cei pe care-i aveti alaturi in MarelePrezentContinuu. Pe curand.

Articol postat in Articole, Resurse Umane. Adresa articol Cultura Organizationala – Elemente componente.

5 Comentarii la Cultura Organizationala – Elemente componente

  1. Florin

    Mihai,
    Membrii organizatiei, prin ideile, atitudinea si reactiile lor pot influenta major dezvoltarea Culturii organizationale. Tacerea, neimplicarea, asteptarea ca altii sa schimbe ceva, inseamna acceptare, mentinerea unor reguli propuse poate cu buna credinta in trecut dar care nu-si mai gasesc valabilitatea in realitatea prezenta.
    Facand cunoscute opiniile noastre, gasind suport in altii care gandesc la fel, putem genera schimbare…altfel ne plangem, devenim frustrati considerandu-ne inselati in asteptari si nu rezolvam nimic. Nu spun ca este usor. Dar fiecare trebuie sa gaseasca curajul unei opinii rostita cu glas tare in fata celui care poate decide o schimbare, sau sa taca si sa accepte fara sa se planga.

  2. Mihai

    Da, interesant, din pacate am senzatia ca aceste minime cunostinte nu sunt cunoscute si aplicate de catre cei care sunt in masura sa o faca. Mai avem mult de lucrat, suntem departe de ceea ce inseamna Cultura organizationala.

  3. Florin

    Dragilor,
    Am incercat sa fac o sinteza a elementelor Culturii organizationale. Este dificil sa cuprinzi totul intr-un articol foarte scurt, dar sper ca am surprins esenta. Daca aveti ragazul unui gand si timp pentru o clipa daruita, ma gasiti aici. Va multumesc.

    • corina

      Buna! Ma pregatesc pt examen si am ca tema de gandire sa identific elemente ale culurii organizatiei din care fac parte. eu m-am gandit la familie si am si cateva elemente dar nu sunt f sigura, ma puteti ajuta?

Impresii

Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *