Articole, Resurse Umane

Cultura Organizationala – Elemente componente

Cultura organizationala se naste odata cu organizatia. Inca din momentele in care fondatorii, crezand in ideile si puterile lor, definesc misiunea, viziunea, strategia prin care spera sa atinga succesul si isi aleg oamenii cu care vor porni la drum. Ei pot deveni simbolul organizatiei prin credintele lor, modul de gandire, valorile si principiile dupa care inteleg sa conduca si sa dezvolte businessul. Acesta este momentul de nastere al Culturii Organizationale.


Am auzit voci spunand ca nu toate organizatiile ar avea o Cultura organizationala. Nu impartasesc aceeasta idee intrucat, in opinia mea, „lipsa” Culturii organizationale reflecta un alt tip de Cultura organizationala: Cultura organizationala de tip Primitiv, atat de cunoscuta in societatea romaneasca. Nefiind de acord nu inseamna ca am neaparat dreptate, deci va invit sa discutam pe tema asta.

Privita ca intreg, Cultura organizationala este mai mult decat o suma de elemente componente. Este rezultatul interactiunii elementelor cu ele insele, cu mintile, sufletele, personalitatea membrilor organizatiei, cu mediul extern in care activeaza compania.

Relatia Cultura organizationala – membrii organizatiei este una de influentare reciproca, fiecare parte lasandu-si amprenta asupra celeilalte in procesul de dezvoltare si evolutie permanenta. Este calea prin care putem schimba ce este de schimbat.


Mai jos, gasiti amestecul de cuvinte si imagini ce reda elementele componente ale CO:





Pentru ca ati avut bunavointa sa ajungeti pana aici, va ofer drept bonus urmatorul clip despre Indemn la Libertatea Cunoasterii:





Va doresc sa va fie bine cu voi si cu cei pe care-i aveti alaturi in MarelePrezentContinuu. Pe curand.