Evaluarea Performantei si Competentele Cheie













In articolul Evaluarea Performantei si Dezvoltarea Salariatilor-EPDA , mentionam Competentele Cheie (Soft) ca fiind a doua dimensiune a Performantei Individuale (alaturi de Obiectivele SMART).

Pentru a intelege mai bine, va propun cazul unei organizatii care si-a definit urmatoarele 12 Competente Cheie, masurate pe o Scala cu 5 trepte – vedeti imaginea de mai jos.

Intrucat cele 12 Competente Cheie sunt utilizate ca dimensiune a Performantei pentru toti angajatii organizatiei, diferentierea intre pozitii se face prin intermediul unor Ponderi de Importanta care insumate dau 100 % – ganditi-va ca “Viziunea” de exemplu este importanta pentru pozitiile manageriale dar putin importanta pentru cele de executie, in timp ce “A executa” este importanta pentru pozitiile de executie, si mai putin pentru cele manageriale.


Cele 12 Competente Cheie se evalueaza pe o Scala de masura cu un numar de trepte ce difera de la o organizatie la alta. Pentru intelegerea unitara si cresterea obiectivitatii Autoevaluarii salariatului / Evaluarii managerului, departamentul RU va defini nivelul de dezvoltare al Competentelor aferent fiecarei trepte al scalei.



Si pentru ca nimic nu este mai util ca un exemplu, gasiti mai jos cazul unui Specialist Resurse Umane pentru care am trasat nivelurile asteptate pentru cele 12 Competente Cheie – masurate pe o Scala cu 5 trepte – si am definit 3 trepte de scala pe diverse Competente.




Articol postat in Articole, Resurse Umane. Adresa articol Evaluarea Performantei si Competentele Cheie.

Impresii

Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *