PENSII

Spectacolul grotesc al Pensiilor Speciale

Spectacolul grotesc al Pensiilor Speciale continua prin neindeplinirea Jalonului 215 din PNRR si cresterea accelerata a numarului de Pensionari Speciali si a costurilor aferente.

Intarzierea cu buna stiinta a reformarii Pensiilor Speciale

Desi Jalonul 215 din PNNR1) impunea ca Legislatia de reformare a Pensiilor Speciale sa intre in vigoare pana la 31.12.2022, alianta PSD-PNL-UDMR emite Proiectul de lege pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu abia in 20.12.2022.

______________________
1) Linkuri pentru consultarea documentatiei PNRR aprobata de CE privind Reforma Sistemului de Pensii:
„C8. Reforma Fiscala si Reforma Pensiilor_versiunea extinsa”
„C8. Analiza DNSH”
„C8. Tabel jaloane si tinte”
A) Pentru mai multe detalii privind Jaloanele, accesati pagina 12 din „C8. Tabel jaloane si tinte” – click!

Proiectul este lasat in consultare publica pana pe 29.12.2022 pe site-ul ministerului Muncii, apoi este aprobat de guvern in sedinta din 28.12.2022 si transmis Parlamentului care se va intruni abia in Februarie 2023.

Proiectul de lege protejeaza Pensiile Speciale si are probleme de constitutionalitate

Proiectul de lege:

1) NU respecta recomandarile transmise ministerului Muncii in 24.10.2022 de catre Banca Mondiala in calitate de consultant (vezi Anexa Raportului in Tabelul de mai jos);
2) mentine privilegiile Pensionarilor Speciali, neimpunand intreaga perioada de contributivitate in calculul cuantumului Pensiei;
3) NU atinge nici macar tangential Indemnizatiile pentru limita de varsta ale Parlamentarilor (acordate prin Legea 96/2006 republicata in MOR 49/22.01.2016, anulate prin Legea 7/2021 si repuse in plata prin Decizia CCR 261/2022) si nici pe cele ale primarilor, viceprimarilor, presedintilor si vicepresedintilor de consilii judetene aprobate prin OUG 57/2019 si prorogate an de an (ultima prorogare este pana in 1.01.2024);
4) potrivit opiniei fostului Presedinte CCR Augustin Zegrean, Proiectul are probleme de constitutionalitate;
5) este o bataie de joc la adresa celor 4.787.920 pensionari din Sistemul Public carora li se impune contributivitatea pe intreaga perioada lucrata!

ANEXA RAPORTULUI DE ANALIZA AL BANCII MONDIALE TRANSMIS IN CALITATE DE CONSULTANT MINISTERULUI MUNCII IN 24.10.2022:
Propuneri de Solutii pentru indeplinirea Jalonului 215 din PNRR scadent la 31.12.2022
Efectele amanarii reformarii Pensiilor Speciale

Amanarea cu buna stiinta a reformarii legislatiei a extins voit perioada de iesire la pensie cu venituri fabuloase a Pensionarilor Speciali (venituri care, potrivit Deciziilor CCR nu vor putea fi recalculate). Amanarea dovedeste complicitatea dintre politic si justitie.

Din 31 August 2022 pana in 31 Mai 2023, dl. presedinte Iohannis a semnat 549 Decrete prezidentiale*) de eliberare din functie ca urmare a pensionarii pentru procurori si judecatori. Inca 549 Pensionari Speciali!

*) Continutul acestor Decrete si Monitoarele Oficiale in care au fost publicate sunt redate mai jos:

Pensiile Speciale Medii prin lentila Discriminarii

Pentru vizualizare integrala, utilizati bara de scroll orizontal.

VALORI MEDII 7 PENSII DE SERVICIU vs. PENSIA MEDIE DE ASIGURARI SOCIALE DE STAT
[ 2015-2023 ]
GRAFIC COMPARATIV: VALORI MEDII 7 PENSII DE SERVICIU vs. PENSIE DE ASIGURARI SOCIALE DE STAT
[ IN LUNA DEC. 2022 ]
GRAFIC COMPARATIV: VALORI MEDII 6 PENSII DE SERVICIU GESTIONATE DE CNPP vs. ASIGURARI SOCIALE DE STAT
[ IN LUNA MAI 2023 ]
MAPN+MAI+SRI : GRAFIC PENSII MEDII SI COTE NECUVENITE DATORATE PRIVILEGIULUI DE CALCUL
(3 VARIANTE DE ESTIMARE)
PROCURORII SI JUDECATORII: PENSII MEDII SI COTE DE NECONTRIBUTIVITATE
[2015 - 2023]
PERS. AERONAUTIC CIVIL NAVIGANT: PENSII MEDII SI COTE DE NECONTRIBUTIVITATE
[2015 - 2023]
PERS. AUX. DE SPEC. INSTANTE SI PARCHETE: PENSII MEDII SI COTE DE NECONTRIBUTIVITATE
[2015 - 2023]
FUNCTIONARI PUBLICI PARLAMENTARI: PENSII MEDII SI COTE DE NECONTRIBUTIVITATE
[2015 - 2023]
PERS. CORP DIPLOMATIC SI CONSULAR: PENSII MEDII SI COTE DE NECONTRIBUTIVITATE
[2015 - 2023]
CURTE CONTURI: PENSII MEDII SI COTE DE NECONTRIBUTIVITATE
[2015 - 2023]
1) In Top 3 Pensii medii MAI 2023 conduc: 1. Procurorii si Judecatorii (21.555 Lei) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (11.507 Lei) / 3. Curte de Conturi (8.490 Lei).
Pensia medie de Asigurari Sociale de Stat din MAI 2023 calculata pentru cei 4.597.145 pensionari de rang 2 a fost de 2.005 Lei!
2) Intrucat pentru 2023 NU exista date despre pensiile medii MApN+MAI+SRI, analiza comparativa cu cele 6 PENSII GESTIONATE DE CNPP o facem mai jos pentru lunile DEC. 2022/DEC.2015;
3) In Top 3 Pensii medii DEC. 2022 conduc: 1. Procurorii si Judecatorii (21.333 Lei) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (11.348 Lei) / 3. Curte de Conturi (8.481 Lei).
Pensia medie de Asigurari Sociale de Stat din DEC. 2022 calculata pentru cei 4.606.909 pensionari de rang 2 a fost de 1.779 Lei!
4) Pensia medie MApN+MAI+SRI din DEC. 2022 (4.893 Lei) a fost calculata la nivel de an 2022 prin corelarea Raportului anual INS cu statisticile CNPP.
5) In Top 3 Cresteri Pensii medii DEC. 2022 vs. DEC. 2015 conduc: 1. Procurorii si Judecatorii (21.333 vs. 9.216 Lei) / 2. MApN+MAI+SRI (4.893 vs. 2.723 Lei) / 3. Functionarii publici parlamentari (4.935 vs. 2.939 Lei)
1) In Top 3 Pensii medii DEC. 2022 conduc: 1. Procurorii si Judecatorii (21.333 Lei) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (11.348 Lei) / 3. Curte de Conturi (8.481 Lei).
Pensia medie de Asigurari Sociale de Stat din DEC. 2022 calculata pentru cei 4.606.909 pensionari de rang 2 a fost de 1.779 Lei!
2) Pensia medie pentru MApN+MAI+SRI de 4.893 Lei a fost calculata la nivel de an 2022, coreland Raportul anual INS cu statisticile CNPP.
1) In Top 3 Pensii medii MAI 2023 conduc: 1. Procurorii si Judecatorii (21.555 Lei) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (11.507 Lei) / 3. Curte de Conturi (8.490 Lei).
Pensia medie de Asigurari Sociale de Stat din MAI 2023 calculata pentru cei 4.597.145 de pensionari de rang 2, a fost 2.005 Lei!
2) Graficul nu contine si Pensia medie MApN+MAI+SRI din MAI 2023 intrucat pentru anul 2023 NU exista date publicate de Casele Sectoriale MApN /MAI
1) Pensiile medii MApN+MAI+SRI din perioada 2015-2022, au fost calculate prin corelarea Rapoartelor anuale INS cu statisticile CNPP.
2) Cotele pentru acoperirea diferentei dintre Valoarea Actuala a Pensiei (VAP) si Valoarea Cuvenita prin Recalculare cu Intreaga Perioada Contributiva (VPCRIPC) au fost estimate in 3 Variante:
Varianta 1: VPCRIPC1=61.32% din VAP (de Ex. in anul 2022, VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC1=3.000 Lei iar 1.893 Lei = privilegiu de calcul nemeritat);
Varianta 2: VPCRIPC2=71.53% din VAP (de Ex. in anul 2022, VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC2=3.500 iar Lei 1.393 Lei = privilegiu de calcul nemeritat);
Varianta 3: VPCRIPC3=81.75% din VAP (de Ex. in anul 2022, VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC3=4.000 Lei iar 893 Lei = privilegiu de calcul nemeritat)
1) Procurorii si Judecatorii au cele mai mari Pensii de serviciu, cele mai mari Cote de Necontributivitate si cele mai mari cresteri de Pensie.
In MAI 2023: A) Pensia medie = 21.555 Lei (vs. 9.172 in NOV. 2015) / B) Cota de Necontributivitate = 19.902 Lei (vs. 8.153 in NOV. 2015)
2) Graficul contine si valoarea Pensiei Medii din Sistemul de Asigurari Sociale pentru a evidentia discriminarea si nesustenabilitatea.
3) Cota Necontributiva reprezinta partea acordata suplimentar peste nivelul cuvenit pentru Contributivitate si este suportata de la Bugetul de Stat.
1) Personalul Aeronautic Civil Navigant ocupa locul 2 in topul Pensiilor medii de serviciu dar, spre deosebire de Procurori si Judecatori, Cota de Necontributivitate este mult mai mica. Raportate la NOV.2015, cresterea Pensiei medii este foarte mica, iar Cota de Necontributivitate scade.
In MAI 2023: A) Pensia medie = 11.507 Lei (vs. 11.232 in NOV. 2015) / B) Cota de Necontributivitate = 7.519 Lei (vs. 8.441 in NOV. 2015)
2) Graficul contine si valoarea Pensiei Medii din Sistemul de Asigurari Sociale pentru a evidentia discriminarea si nesustenabilitatea.
3) Cota Necontributiva reprezinta partea acordata suplimentar peste nivelul cuvenit pentru Contributivitate si este suportata de la Bugetul de Stat.
1) Pensia de serviciu medie a Personalului auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor inregistreaza un trend crescator, dar pozitiv este faptul ca ponderea Cotei Necontributive in total pensie, scade.
2) Graficul contine si valoarea Pensiei Medii din Sistemul de Asigurari Sociale pentru a evidentia discriminarea si nesustenabilitatea.
3) Cota Necontributiva reprezinta partea acordata suplimentar peste nivelul cuvenit pentru Contributivitate si se suporta de la Bugetul de Stat.
1) Pensia de serviciu medie a Functionarilor Publici Parlamentari inregistreaza un trend crescator, dar pozitiv este faptul ca ponderea Cotei Necontributive in total pensie, scade.
2) Graficul contine si valoarea Pensiei Medii din Sistemul de Asigurari Sociale pentru a evidentia discriminarea si nesustenabilitatea.
3) Cota Necontributiva reprezinta partea acordata suplimentar peste nivelul cuvenit pentru Contributivitate si se suporta de la Bugetul de Stat.
1) Pensia de serviciu medie a Membrilor Corpului diplomatic si consular inregistreaza un trend crescator, dar pozitiv este faptul ca ponderea Cotei Necontributive in total pensie, scade constant.
2) Graficul contine si valoarea Pensiei Medii din Sistemul de Asigurari Sociale pentru a evidentia discriminarea si nesustenabilitatea.
3) Cota Necontributiva reprezinta partea acordata suplimentar peste nivelul cuvenit pentru Contributivitate si se suporta de la Bugetul de Stat.
1) Pensia de serviciu medie a Persoanelor care au indeplinit functia de auditor public extern in cadrul Curtii de Conturi inregistreaza un trend crescator, dar pozitiv este faptul ca ponderea Cotei Necontributive in total pensie, scade accelerat.
2) Graficul contine si valoarea Pensiei Medii din Sistemul de Asigurari Sociale pentru a evidentia discriminarea si nesustenabilitatea.
3) Cota Necontributiva reprezinta partea acordata suplimentar peste nivelul cuvenit pentru Contributivitate si se suporta de la Bugetul de Stat

In timp ce Pensia Speciala Medie pentru procurori si Judecatori in APR. 2023 a fost de 21.524 Lei, „expertii” Comisiei de Insolventa Nivel Central stabileau in 6.10.2022 prin Decizia nr. 10/2022 privind aprobarea Criteriilor generale pentru stabilirea nivelului de trai rezonabil ca, o familie normala din mediul urban formata din 2 adulti si 2 copii (unul sub 14 ani si celalalt peste 14 ani) poate trai la un nivel rezonabil cu 3.258 Lei/luna (999 lei/luna pt. adult sot, 999 lei/luna pt. adult sotie, 735 lei/luna pentru copilul peste 14 ani si 525 lei/luna pt. copilul sub 14 ani)!.

Incredibil cata nemernicie si dispret rezulta din comparatia celor 2 cifre!
Comisia este formata din cate un reprezentant al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, Ministerului de Finante, MinisterulUI Justitiei, MinisterulUI Muncii, OficiulUI National al Registrului Comertului – Directia Buletinul Procedurilor de insolventa.

Costul astronomic lunar si anual al Pensiilor Speciale

Pentru vizualizare integrala, utilizati bara de scroll orizontal.

6 PENSII DE SERVICIU GESTIONATE DE CNPP, [ 2015 - 2023 ]
COSTURI LUNARE NECONTRIBUTIVITATE, Milioane EURO/Luna
COSTURI SUPLIMENTARE MEDII LUNARE PENSII DE SERVICIU MApN+MAI+SRI [ LUNILE DEC. 2015-DEC. 2022 ] , Milioane EURO/Luna
(ACOPERIRE DIFERENTA VALOARE ACTUALA PENSIE - PENSIE RECALCULATA CU INTREAGA CONTRIBUTIVITATE)
GRAFIC COSTURI SUPLIMENTARE MEDII LUNARE PENSII DE SERVICIU MApN+MAI+SRI [ 2015-2022 ] , Milioane EURO/Luna
(ACOPERIRE DIFERENTA VALOARE ACTUALA PENSIE - PENSIE RECALCULATA CU INTREAGA CONTRIBUTIVITATE)
TOTAL 6 PENSII SERVICIU GESTIONATE DE CNPP [2015 - 2023]
COSTURI LUNARE CUMULATE PENTRU ACOPERIREA NECONTRIBUTIVITATII
6 PENSII DE SERVICIU GESTIONATE DE CNPP [2015-2023]
COSTURI LUNARE NECONTRIBUTIVITATE PE FIECARE CATEGORIE, Milioane EURO/Luna
PROCURORI SI JUDECATORI [2015 - 2023]
TREND COST LUNAR NECONTRIBUTIVITATE, milioane EURO/Luna
PERSONALUL AERONAUTIC CIVIL NAVIGANT [2015 - 2023]
TREND COST LUNAR NECONTRIBUTIVITATE, milioane EURO/Luna
PERS. AUXILIAR DE SPECIALITATE INSTANTE SI PARCHETE [2015 - 2023]
TREND COST LUNAR NECONTRIBUTIVITATE, milioane EURO/Luna
FUNCTIONARI PUBLICI PARLAMENTARI [2015 - 2023]
TREND COST LUNAR NECONTRIBUTIVITATE, milioane EURO/Luna
PERS. CORP DIPLOMATIC SI CONSULAR [2015 - 2023]
TREND COST LUNAR NECONTRIBUTIVITATE, milioane EURO/Luna
CURTE CONTURI [2015 - 2023]
TREND COST LUNAR NECONTRIBUTIVITATE, milioane EURO/Luna
CURSUL MEDIU DE SCHIMB LUNAR
[2015 - 2023]
CURSUL MEDIU DE SCHIMB ANUAL
[2015 - 2022]
A) 25.08 Milioane Euro suportate de la Bugetul de Stat in LUNA MAI 2023 pentru compensarea Necontributivitatii celor 6 categorii de Pensii de serviciu gestionate de CNPP!
In Top 3 Costuri MAI 2023 se regasesc: 1. Procurorii si Judecatorii (21.12) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (2.08) / 3. Pers. Aux. de Specialit. din Instante si Parchete, (0.82)
B) Suma enorma este favorizata de combinatia exploziva dintre cresterea necontrolata a Nr. de tineri pensionari Procurori si Judecatori, si Valoarea enorma a Pensiei medii pentru aceasta categorie. Discriminare si Nesustenabilitate, sustinute de o clasa politica corupta si incompetenta care trebuie oprita cu orice pret
A) Pensiile medii lunare MApN+MAI+SRI din perioada 2015-2022, au fost calculate prin corelarea Rapoartelor anuale INS cu statisticile CNPP.
B) Cotele medii lunare pentru acoperirea diferentei dintre Valoarea Actuala a Pensiei (VAP) si Valoarea Cuvenita prin Recalculare cu Intreaga Perioada Contributiva (VPCRIPC) au fost estimate in 3 Variante:
Varianta 1: VPCRIPC1=61.32% din VAP (de Ex. in anul 2022, VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC1=3.000 Lei iar 1.893 Lei = privilegiu de calcul nemeritat);
Varianta 2: VPCRIPC2=71.53% din VAP (de Ex. in anul 2022, VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC2=3.500 iar Lei 1.393 Lei = privilegiu de calcul nemeritat);
Varianta 3: VPCRIPC3=81.75% din VAP (de Ex. in anul 2022, VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC3=4.000 Lei iar 893 Lei = privilegiu de calcul nemeritat)
C)Costurile suplimentare medii lunare au fost estimate pe baza Cotelor medii de acoperire a diferentei, calculate in cele 3 variante mentionate la Pct.B)
A) Graficul trebuie citit in urmatoarea cheie: Costurile suplimentare medii lunare 2022 estimate pentru pensiile MApN+MAI+SRI (MApN+MAI+SRI sunt cuprinse intre
35.24 Milioane Euro/Luna OPTIMIST (in Varianta 3: VPCRIPC3=81.75% din VAP (VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC3=4.000 Lei iar 893 Lei = privilegiu de calcul nemeritat), si
74.70 Milioane Euro/Luna PESIMIST (in Varianta 1: VPCRIPC1=61.32% din VAP (VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC1=3.000 Lei iar 1.893 Lei = privilegiu de calcul nemeritat)
B) Chiar si in varanta optimista, 35.24 Milioane Euro/luna reprezinta o suma imensa care reflecta Discriminare si Nesustenabilitate sustinute de o clasa politica corupta si incompetenta care trebuie oprita cu orice pret!
A) Intrucat CNPP publica lunar informatii de numeric, oferim informatii detaliate pe fiecare luna a anului incepand cu NOV. 2015 pana in 2023 pentru cele 6 CATEGORII DE PENSII DE SERVICIU GESTIONATE DE CNPP.
B) Cresterea Costului lunar pentru acoperirea Necontributivitatii pe TOTAL 6 PENSII DE SERVICIU GESTIONATE DE CNPP de la 7.66 Milioane Euro in NOV. 2015 la 25.08 Milioane Euro in MAI 2023, se datoreaza in principal cresterii agresive a Nr. de pensionari Procurori si Judecatori si a Pensiei medii lunare/Cotei de Necontributivitate a acestora.
C) Fiti incurajat(a) sa parcurgeti cifrele prin deplasarea mouseului peste grafic!
A) Graficul detaliaza pe fiecare dintre cele 6 categorii de Pensii de serviciu gestionate de CNPP, Costul lunar TOTAL cu Necontributivitatea prezentat anterior in graficul din stanga. Se observa ponderea enorma in TOTAL a Procurorilor si Judecatorilor, urmata, la mare distanta, de Personalul Aeronautic Civil Navigant.
B) Pentru afisarea cifrelor, deplasati mouseul peste grafic.
A) Dintre cele 6 categorii de Pensii de Serviciu gestionate de CNPP, Procurorii si Judecatorii au cea mai mare pondere in Costul lunar suportat de la Bugetul de Stat pentru acoperirea Necontributivitatii. Faptul se datoreaza cresterii agresive a Nr. de tineri pensionari procurori si Judecatori, combinata cu Cresterea exploziva a Pensiei Medii si a Cotei de Necontributivitate (detalii in Dashboard Numeric si Dashboard Pensii Medii si Cote de Necontributivitate).
B) Costul lunar cu Necontributivitatea creste de la 5.9 milioane Euro/Luna in NOV. 2015, la 21.12 milioane Euro/Luna in luna MAI 2023!
A) Personalul Aeronautic Civil Navigant ocupa locul al doilea intre cele 6 categorii de Pensii de Serviciu gestionate de CNPP, ca pondere in Costuri lunare cu Necontributivitatea, dar la mare distanta de Procurori si Judecatori. Spre deosebire de Procurori si Judecatori, Costului lunar cu Necontributivitatea la Personalul Aeronautic Civil Navigant are un trend DESCENDENT, explicat de scaderea Cotei de Necontributivitate in Valoarea medie a pensiei, combinata cu scaderea Nr. de pensionari.
B) In MAI 2023 Costul lunar cu Necontributivitatea a fost de 2.08 milioane EURO/luna (fata de cele 21.12 milioane Euro la Procurori si Judecatori)
A) Cu cele 0.82 milioane Euro in MAI 2023, Costul lunar cu Necontributivitatea pentru Personalul auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti / parchetelor ocupa locul 3 in Top 3.
Trendul general DESCENDENT incepand cu AUG. 2020 este explicat prin scaderea Cotei de Necontributivitate in Valoarea medie a pensiei, combinata cu scaderea usoara a Nr. de pensionari.
B) Pentru afisarea cifrelor, deplasati mouseul peste grafic.
A) Costul lunar cu Necontributivitatea pentru Functionarii Publici Parlamentari din structurile de specialitate ale Parlamentului este de 0.36 milioane Euro in MAI 2023 . Trendul general DESCENDENT este explicat prin usoare scaderi ale Cotei de Necontributivitate in Valoarea medie a pensiei / Nr. de pensionari.
B) Pentru afisarea cifrelor, deplasati mouseul peste grafic.
A) Costul lunar cu Necontributivitatea pentru Membrii Corpului diplomatic si consular este de 0.38 milioane Euro in MAI 2023 . Trendul general DESCENDENT este explicat prin scaderea Cotei de Necontributivitate in Valoarea medie a pensiei si o usoara scadere a Nr. de pensionari.
B) Pentru afisarea cifrelor, deplasati mouseul peste grafic.
A) Costul lunar cu Necontributivitatea pentru Persoanele care au indeplinit functia de auditor public extern in cadrul Curtii de Conturi) este de 0.31 milioane Euro in MAI 2023 . Trendul general DESCENDENT este explicat prin scaderea Cotei de Necontributivitate in Valoarea medie a pensiei si o usoara scadere a Nr. de pensionari.
B) Pentru afisarea cifrelor, deplasati mouseul peste grafic.
A) Cursul mediu de schimb Lunar a fost utilizat pentru transformarea in Euro a Costurilor Lunare cu Necontributivitatea pentru cele 6 Categorii de Pensii de Serviciu gestionate de CNPP. A) Cursul de schimb mediu Anual a fost utilizat pentru transformarea in Euro a Costurilor Lunare cu Necontributivitatea pentru MApN+MAI+SRI si a costurilor cu Indemnizatiile pentru Limita de Varsta acordate pensionarilor deputati si senatori

COSTURI ANUALE 6 PENSII DE SERVICIU GESTIONATE DE CNPP PENTRU ACOPERIRE NECONTRIBUTIVITATE, Milioane EURO/AN
[ 2015-2023 ]
COSTURI SUPLIMENTARE ANUALE PENSII DE SERVICIU MApN+MAI+SRI [ 2015-2022 ] , Milioane EURO/AN
(ACOPERIRE DIFERENTA VALOARE ACTUALA PENSIE - PENSIE RECALCULATA CU INTREAGA CONTRIBUTIVITATE)
GRAFIC COSTURI SUPLIMENTARE ANUALE PENSII DE SERVICIU MApN+MAI+SRI [ 2015-2022 ] , Milioane EURO/AN
(ACOPERIRE DIFERENTA VALOARE ACTUALA PENSIE - PENSIE RECALCULATA CU INTREAGA CONTRIBUTIVITATE)
GRAFIC COSTURI ANUALE TOTALE NECONTRIBUTIVITATE, 6 PENSII SERVICIU GESTIONATE DE CNPP, Milioane EURO/AN
[ 2015 - 2023 ]
GRAFIC DETALIERE COSTURI ANUALE NECONTRIBUTIVITATE , 6 PENSII SERVICIU GESTIONATE DE CNPP, Milioane EURO/AN
[ 2015 – 2023]
A) 272.72 Milioane Euro suportate de la Bugetul de Stat in ANUL 2022 pentru compensarea Necontributivitatii celor 6 categorii de Pensii de serviciu gestionate de CNPP!
In Top 3 AN 2022 se regasesc: 1. Procurorii si Judecatorii (222.11) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (25.55) / 3. Pers. Aux. de Specialit. din Instante si Parchete, (10.56)

A) 1588.25 Milioane Euro suportate de la Bugetul de Stat intre NOV. 2015 - MAI 2023 pentru compensarea Necontributivitatii celor 6 categorii de Pensii de serviciu gestionate de CNPP!
In Top 3 NOV. 2015 - MAI 2023 se regasesc: 1. Procurorii si Judecatorii (1179.71) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (208.44) / 3. Pers. Aux. de Specialit. din Instante si Parchete, (80.66)
B) Sumele enorme sunt favorizate de combinatia exploziva dintre cresterea necontrolata a Nr. de tineri pensionari Procurori si Judecatori si Valoarea enorma a Pensiei medii pentru aceasta categorie.
In nemernicia lor, PNL+PSD+UDMR sustin mentinerea privilegiilor, desi prin PNRR s-au angajat sa aplice si Pensiilor de serviciu conditiile si reguli de calcul impuse milioanelor de cetateni de rang 2!
A) Pensiile medii lunare MApN+MAI+SRI din perioada 2015-2022, au fost calculate prin corelarea Rapoartelor anuale INS cu statisticile CNPP.
B) Cotele medii lunare pentru acoperirea diferentei dintre Valoarea Actuala a Pensiei (VAP) si Valoarea Cuvenita prin Recalculare cu Intreaga Perioada Contributiva (VPCRIPC) au fost estimate in 3 Variante:
Varianta 1: VPCRIPC1=61.32% din VAP (de Ex. in anul 2022, VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC1=3.000 Lei iar 1.893 Lei = privilegiu de calcul nemeritat);
Varianta 2: VPCRIPC2=71.53% din VAP (de Ex. in anul 2022, VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC2=3.500 iar Lei 1.393 Lei = privilegiu de calcul nemeritat);
Varianta 3: VPCRIPC3=81.75% din VAP (de Ex. in anul 2022, VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC3=4.000 Lei iar 893 Lei = privilegiu de calcul nemeritat)
C)Costurile suplimentare anuale au fost estimate pe baza Cotelor medii lunare de acoperire a diferentei, calculate in cele 3 variante mentionate la Pct.B)
D) Pentru interpretarea cifrelor, vezi explicatia aferenta graficului urmator.
A) Graficul trebuie citit in urmatoarea cheie:
In functie de varanta de estimare, Costul suplimentar AN 2022 estimat pentru acoperirea avantajului acordat nemeritat pensionarilor MApN+MAI+SRI poate fi intre
422.85 Milioane Euro/An OPTIMIST (in Varianta 3: VPCRIPC3=81.75% din VAP (VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC3=4.000 Lei iar 893 Lei = privilegiu de calcul nemeritat), si
896.36 Milioane Euro/An PESIMIST (in Varianta 1: VPCRIPC1=61.32% din VAP (VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC1=3.000 Lei iar 1.893 Lei = privilegiu de calcul nemeritat)
Chiar si in varianta optimista, 422.85 Milioane Euro/an reprezinta o suma imensa care depaseste cu mult suma de 272.72 milioane Euro/an aferenta celor 6 categorii de pensii de serviciu gestionate de CNPP
B)In functie de varanta de estimare, Costul suplimentar in perioada 2015 - 2022 estimat pentru acoperirea avantajului acordat nemeritat pensionarilor MApN+MAI+SRI poate fi intre
2487.01 Milioane Euro OPTIMIST (in Varianta 3: VPCRIPC3=81.75% din VAP (VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC3=4.000 Lei iar 893 Lei = privilegiu de calcul nemeritat), si
5272.69 Milioane Euro PESIMIST (in Varianta 1: VPCRIPC1=61.32% din VAP (VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC1=3.000 Lei iar 1.893 Lei = privilegiu de calcul nemeritat)
Chiar si in varianta optimista, 2487.01 Milioane Euro reprezinta o suma imensa care depaseste cu mult suma de 1463.63 milioane Euro/an aferenta celor 6 categorii de pensii de serviciu gestionate de CNPP
A) Costurile Anuale cu Necontributivitatea pentru cele 6 Pensii de serviciu Gestionate de CNPP cresc vertiginos de la 123.14 milioane Euro/2016 la 272.72 milioane Euro/2022, pe fondul unei cresteri aberante pentru tinerii pensionari Procurori si Judecatori (75.62 milioane EURO/2016 vs. 222.11 milioane EURO/2022).
B)Este clar ca sumele sunt Nesustenabile si ca mediul privat nu mai poate suporta dezmatul legiferat al acestor categorii de profitori!
C) Pentru defalcarea Costului cu Necontributivitatea pe fiecare dintre cele 6 categorii de Pensii de serviciu Gestionate de CNPP, vezi graficul urmator/
A) Graficul pune in evidenta dicrepanta uriasa intre sumele necesare pentru acoperirea Necontributivitatii anuale a tinerilor pensionari Procurori si Judecatori si celelalte 5 categorii de Pensii de serviciu gestionate de CNPP.
B)In Top 3 se regasesc: 1. Procurorii si Judecatorii / 2. Pers. aeronautic civil Navigant / 3. Pers. Aux. de Specialit. din Instante si Parchete
C) Pentru afisarea cifrelor, plimbati mouseului peste serii.

TABELUL 2. Surse Info Pensii Speciale Deputati
ACTUL NORMATIV CARE REGLEMENTEAZA BUGETUL CAMEREI DEPUTATILOR  (Buget care include sumele aferente pensiilor speciale acordate fostilor deputati) ANUL DE PLATA AL PENSIEI SPECIALE DEPUTATI SUMA DIN BUGET PT. PENSII SPECIALE DEPUTATI, Lei/an STATUS SUMA DIN BUGET PT. PENSII SPECIALE DEPUTATI LINK  VEZI PAGINA …
Hotararea Camerei Deputatilor 78/2017 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2016. Publicata in MOR 863/1.11.2017 2016 Suma nu a fost publicata in MOR Platita.
NOTA: Raportul explicativ si Anexele 1 si 2 cu sumele NU au fost publicate in MOR 863/1.11.2017
Pg.1
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 65/2018 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2017. Publicata in MOR 898/25.10.2019 2017 21.167.566 Platita Pg.2
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 46/2019 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2018. Publicata in MOR 822/9.10.2019 2018 30.125.515 Platita Pg.2
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 14/2020 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2019. Publicata in MOR 574/1.07.2020 2019 32.335.022 Platita Pg.2
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 45/2021 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2020. Publicata in MOR 424/22.04.2021 2020 34.931.398 Platita Pg.2
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 37/2022 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2021. Publicata in MOR 447/5.05.2022 2021 9.577.051 Platita.
NOTA: Incepand cu 27.02.2021 a intrat in vigoare incetarea platii Indemnizatiei pentru limita de varsta acordata senatorilor si deputatilor, conform Legii 7/2021 pentru modificarea Legii 96/2006 privind Statutul deputatilor si al senatorilor.
Pg.2
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 89/2021 privind bugetul Camerei Deputatilor pe anul 2022. Publicata in MOR 1214/21.12.2021 2022 0 Prevederi anuale initiale.
NOTA: NU au fost incluse sume pentru plata Pensiilor Speciale pentru fostii demnitari intrucat la date emiterii Hotararii 89/2021 Pensiile Speciale ale deputatilor erau anulate prin Legea  7/2021. Intrucat Decizia CCR 261/2022 a acceptat neconstitutionalitatea Legii 7/2021, Pensiile Speciale ale senatorilor si deputatilor vor fi reacordate, motiv pentru care si in 2022 vor aparea sume alocate acestora.
Pg.5
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 72/2022 privind bugetul Camerei Deputatilor pe anul 2023. Publicata in MOR 1057/1.11.2023 2023 35.000.000 Prevederi anuale initiale Pg.5
TABELUL 3. Surse Info Pensii Speciale Senatori
ACTUL NORMATIV CARE REGLEMENTEAZA BUGETUL SENATULUI (Buget care include sumele aferente pensiilor speciale acordate fostilor senatori) ANUL DE PLATA AL PENSIEI SPECIALE SENATORI SUMA DIN BUGET PT. PENSII SPECIALE SENATORI, Lei/an STATUS SUMA DIN BUGET PT. PENSII SPECIALE SENATORI LINK  VEZI PAGINA …
Hotararea Senatului 113/2017 privind contul de executie a bugetului Senatului pe anul 2016. Publicata in MOR 862/1.11.2017 2016 4.549.108 Platita Pg.4
Hotararea Senatului Nr. 174/2018 privind contul de executie a bugetului Senatului Romaniei pe anul 2017. Publicata in MOR 1009/28.11.2018 2017 9.864.015 Platita Pg.5
Hotararea Senatului Nr. 58/2019 privind contul de executie a bugetului Senatului Romaniei pe anul 2018. Publicata in MOR 956/28.11.2019 2018 14.106.542 Platita Pg.3
Hotararea Senatului Nr. 99/2020 privind contul de executie a bugetului Senatului Romaniei pe anul 2019. Publicata in MOR 828/9.09.2020 2019 14.856.891 Platita Pg.4
Hotararea Senatului Nr. 82/2021 privind contul de executie a bugetului Senatului Romaniei pe anul 2020. Publicata in MOR 600/16.06.2021 2020 15.675.756 Platita Pg.5
Hotararea Senatului Nr. 89/2022 privind contul de executie a bugetului Senatului Romaniei pe anul 2021. Publicata in MOR 584/16.06.2022.  2021 4.424.772 Platita. NOTA: Incepand cu 27.02.2021 a intrat in vigoare incetarea platii Indemnizatiei pentru limita de varsta acordata senatorilor si deputatilor, conform Legii 7/2021 pentru modificarea Legii 96/2006 privind Statutul deputatilor si al senatorilor. Pg.5
Hotararea Senatului Nr.135/2021 privind bugetul Senatului Romaniei pe anul 2022. Publicata in MOR 1181/14.12.2021.  2022 0
Prevederi anuale initiale.
NOTA: NU au fost incluse sume pentru plata Pensiilor   Speciale pentru fostii demnitari intrucat la date emiterii Hotararii 135/2021, Pensiile Speciale ale senatorilor erau anulate prin Legea  7/2021.
Intrucat Decizia CCR 261/2022 a acceptat neconstitutionalitatea Legii 7/2021, Pensiile Speciale ale senatorilor si deputatilor vor fi reacordate, motiv pentru care si in 2022 vor aparea sume alocate acestora.
Pg.7
Hotararea Senatului Nr.126/2022 privind bugetul Senatului Romaniei pe anul 2023. Publicată in MOR 987/11.10.202 2023 22.064.000 Prevederi anuale initiale Pg.7
Spectacolul grotesc al Pensiilor Speciale. Pasii urmatori.

Proiectul lege va fi trecut prin Parlament si, probabil, va fi declarat neconstitutional dupa ce va fi atacat in instanta de Pensionarii Speciali astfel incat Pensiile Speciale sa ramana in vigoare. Si, cel mai probabil, CE va ingheta urmatoarea transa de deconturi PNNR pentru neindeplinirea Jalonului 215 privind Reformarea Pensiilor Speciale.

Bonus pentru dvs.

Daca ati ajuns pana aici, va ofer un bonus care va poate pune pe ganduri.
Este un podcast facut de Andreea Rosca cu Valeriu Nicolae despre cat de greu este sa te uiti la tine cinstit si, despre o carte: Tigan tandari.