PENSII

Spectacolul grotesc al Pensiilor Speciale

Spectacolul grotesc al Pensiilor Speciale1) continua prin neindeplinirea Jalonului 215 din PNRR2), cresterea accelerata a numarului de Pensionari Speciali si a costurilor aferente.

______________________
1) Exista 9 categorii de Pensii Speciale: 7 Pensii de serviciu + 2 Indemnizatii pentru limita de varsta.
2) Pentru consultarea documentatiei PNRR aprobata de CE privind Reforma Sistemului de Pensii, accesati urmatoarele linkuri:
„C8. Reforma Fiscala si Reforma Pensiilor_versiunea extinsa”
„C8. Analiza DNSH”
„C8. Tabel jaloane si tinte” (pentru Jalonul 215 consultati pag. 12)
Ratarea Jalonului 215 de aprobare a cadrului legislativ pentru revizuirea pensiilor speciale si alinerea lor la principiul contributivitatii pana la finalul Trim. 4/2022, va determina pierderea a 3.1 Miliarde Euro din transa a 3a PNRR!
LAST UPDATE: 9.03.2024

Falsa Reforma a Pensiilor speciale

Suntem in MART. 2024 si pensiile Speciale au ramas neatinse!
Lipsa de vointa politica privind legiferarea calcularii Pensiilor de serviciu dupa intreaga perioada de Contributivitate, este revoltatoare.

Desi Romania si-a asumat prin PNRR Reforma Pensiilor de Serviciu, Legile adoptate de Parlament si promulgate de dl. presedinte Iohannis vezi NOTA de mai jos doar simuleaza reforma, permitand in continuare iesirea la pensie la 47 de ani si 4 luni, varsta standard de pensionare crescand cu cate 4 luni in fiecare an calendaristic, pana la atingerea varstei de pensionare de 60 de ani in cazul procurorilor si judecatorilor (adica peste vreo 40 de ani!). In ce priveste cuantumul enorm al pensiilor speciale si regulile de actualizare a pensiilor, nu s-a facut niciun progres.
Bataie de joc!

SURSA: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/justitie/judecatorul-cristi-danilet-se-pensioneaza-la-varsta-de-48-de-ani

______________________
NOTA:
LEGEA 282/2023 PENTRU MODIFICAREA SI COMPLETAREA UNOR ACTE NORMATIVE DIN DOMENIUL PENSIILOR DE SERVICIU SI A LEGII NR. 227/2015 PRIVIND CODUL FISCAL. Publicata in MOR 950/20.10.2023
LEGEA 361/2023 PRIVIND PERSONALUL CURTII CONSTITUTIONALE. Publicata in MOR 1095/5.12.2023.
DECIZIA CCR 678 / 28.11.2023 REFERITOARE LA EXCEPTIA DE NECONSTITUTIONALITATE A DISPOZITIILOR LEGII NR. 192/2023 PENTRU ABROGAREA CAPITOLULUI XI DIN LEGEA NR. 96/2006 PRIVIND STATUTUL DEPUTATILOR SI AL SENATORILOR. Publicata in MOR 1119/12.12.2023
Legea 11/2024 privind statutul grefierilor si al altor categorii de personal care ocupa functii de specialitate in cadrul instantelor judecatoresti, al parchetelor de pe langa acestea si al Institutului National de Expertize Criminalistice. Publicata in MOR 26/12.01.2024.

Efectele Falsei Reforme a Pensiilor speciale

1) Falsa Reforma a depopulat institutiile de justitie si a crescut masiv Numarul de tineri pensionari speciali si Costurile cu Necontributivitatea. Tentatia de primi pensii fabuloase incepand de la 47 de ani si 4 luni, a invins bunul simt de a continua activitatea la varsta deplinei puteri si maturitati profesionale!
Din 7 IUL. 2022 pana in 8 MART. 2024, presedintele Iohannis a semnat 933 Decrete prezidentiale*) de eliberare din functie ca urmare a pensionarii pentru procurori si judecatori!
2) Ratarea Jalonului 215 va determina pierderea a 2.7 Miliarde Euro din transa a 3a PNRR care are termen de depunere a documentatiei in OCT. 2023!
3)A fost aruncata in aer coeziunea sociala prin impartirea cetatenilor in cetateni de rangul 1 si cetateni de rangul 2!
4) Din 3 OCT. 2023 a inceput Reincadrarea judecatorilor di procurorilor pensionati. In perioada 3.10.2023-12.02.2024 dl. Iohannis a semnat 20 decrete prezidentiale de reincadrare care au fost publicate in Monitorul Oficial!
Si, pe langa salariu, cei care impart dreptatea primesc lunar si 15% din Pensia Speciala ( Art. 216 alin. (2) din Legea 303/2022 privind statutul judecatorilor si procurorilor publicata in MOR 1102/16.11.2022).

*) Continutul acestor Decrete si Monitoarele Oficiale in care au fost publicate sunt redate mai jos:

Pensionari procurori si judecatori reincadrati


Pensiile Speciale Medii prin lentila Discriminarii

In timp ce Pensia Speciala Medie pentru procurori si judecatori in OCT.2022 a fost de 21.265 Lei*), „expertii” Comisiei de Insolventa Nivel Central stabileau in 6.10.2022 prin Decizia nr. 10/2022 privind aprobarea Criteriilor generale pentru stabilirea nivelului de trai rezonabil ca, o familie normala din mediul urban formata din 2 adulti si 2 copii (unul sub 14 ani si celalalt peste 14 ani) poate trai la un nivel rezonabil cu 3.258 Lei/luna (999 lei/luna pt. adult sot, 999 lei/luna pt. adult sotie, 735 lei/luna pentru copilul peste 14 ani si 525 lei/luna pt. copilul sub 14 ani)!.

–––––
*) In OCT. 2023, Pensia Speciala Medie pentru procurori si judecatori atingea deja 21.980 Lei!

Incredibil cata nemernicie si dispret rezulta din comparatia celor 2 cifre!
Comisia este formata din cate un reprezentant al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, Ministerului de Finante, Ministerului Justitiei, Ministerului Muncii, Oficiului National al Registrului Comertului – Directia Buletinul Procedurilor de insolventa.

Spectacolul grotesc al Pensiilor Speciale: Dashboarduri Cifre Cheie de Impact

Pentru vizualizare integrala, utilizati bara de scroll orizontal.

VALORI MEDII 7 PENSII DE SERVICIU vs. PENSIA MEDIE DE ASIGURARI SOCIALE DE STAT
[ 2015-2024 ]
PROCURORII SI JUDECATORII: PENSII MEDII SI COTE DE NECONTRIBUTIVITATE
[2015 - 2024]
PERS. AERONAUTIC CIVIL NAVIGANT: PENSII MEDII SI COTE DE NECONTRIBUTIVITATE
[2015 - 2024]
PERS. AUX. DE SPEC. INSTANTE SI PARCHETE: PENSII MEDII SI COTE DE NECONTRIBUTIVITATE
[2015 - 2024]
FUNCTIONARI PUBLICI PARLAMENTARI: PENSII MEDII SI COTE DE NECONTRIBUTIVITATE
[2015 - 2024]
PERS. CORP DIPLOMATIC SI CONSULAR: PENSII MEDII SI COTE DE NECONTRIBUTIVITATE
[2015 - 2024]
CURTE CONTURI: PENSII MEDII SI COTE DE NECONTRIBUTIVITATE
[2015 - 2024]
GRAFIC COMPARATIV: VALORI MEDII 6 PENSII DE SERVICIU GESTIONATE DE CNPP vs. ASIGURARI SOCIALE DE STAT
[ IN LUNA FEB. 2024 ]
MAPN+MAI+SRI : GRAFIC PENSII MEDII SI COTE NECUVENITE DATORATE PRIVILEGIULUI DE CALCUL
(3 VARIANTE DE ESTIMARE)
GRAFIC COMPARATIV: VALORI MEDII 7 PENSII DE SERVICIU vs. PENSIE DE ASIGURARI SOCIALE DE STAT
[ IN LUNA DEC. 2022 ]
There was an issue displaying the chart. Please edit the chart in the admin area for more details.
1) In Top 3 Pensii medii FEB. 2024 conduc: 1. Procurorii si Judecatorii (23.180 Lei) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (12.925 Lei) / 3. Curte de Conturi (9.704 Lei).
Pensia medie de Asigurari Sociale de Stat din FEB. 2024 calculata pentru cei 4.602.505 pensionari de rang 2 a fost de 2.290 Lei!
2) Intrucat pentru 2023/2024 NU exista date despre pensiile medii MApN+MAI+SRI, analiza comparativa cu cele 6 PENSII GESTIONATE DE CNPP o facem mai jos pentru lunile DEC. 2022/DEC.2015;
3) In Top 3 Pensii medii DEC. 2022 conduc: 1. Procurorii si Judecatorii (21.333 Lei) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (11.348 Lei) / 3. Curte de Conturi (8.481 Lei).
Pensia medie de Asigurari Sociale de Stat din DEC. 2022 calculata pentru cei 4.606.909 pensionari de rang 2 a fost de 1.779 Lei!
4) Pensia medie MApN+MAI+SRI din DEC. 2022 (4.893 Lei) a fost calculata la nivel de an 2022 prin corelarea Raportului anual INS cu statisticile CNPP.
5) In Top 3 Cresteri Pensii medii DEC. 2022 vs. DEC. 2015 conduc: 1. Procurorii si Judecatorii (21.333 vs. 9.216 Lei) / 2. MApN+MAI+SRI (4.893 vs. 2.723 Lei) / 3. Functionarii publici parlamentari (4.935 vs. 2.939 Lei)
1) Procurorii si Judecatorii au cele mai mari Pensii de serviciu, cele mai mari Cote de Necontributivitate si cele mai mari cresteri de Pensie.
In FEB. 2024: A) Pensia medie = 23.180 Lei (vs. 9.172 in NOV. 2015) / B) Cota de Necontributivitate = 20.564 Lei (vs. 8.153 in NOV. 2015)
2) Graficul contine si valoarea Pensiei Medii din Sistemul de Asigurari Sociale pentru a evidentia discriminarea si nesustenabilitatea.
3) Cota Necontributiva reprezinta partea acordata suplimentar peste nivelul cuvenit pentru Contributivitate si este suportata de la Bugetul de Stat.
1) Personalul Aeronautic Civil Navigant ocupa locul 2 in topul Pensiilor medii de serviciu dar, spre deosebire de Procurori si Judecatori, Cota de Necontributivitate este mai mica. Raportate la NOV.2015, cresterea Pensiei medii este mica. Cresterea din IAN. 2024 provine din indexarea anuala.
In FEB. 2024: A) Pensia medie = 12.925 Lei (vs. 11.232 in NOV. 2015) / B) Cota de Necontributivitate = 8.366 Lei (vs. 8.441 in NOV. 2015)
2) Graficul contine si valoarea Pensiei Medii din Sistemul de Asigurari Sociale pentru a evidentia discriminarea si nesustenabilitatea.
3) Cota Necontributiva reprezinta partea acordata suplimentar peste nivelul cuvenit pentru Contributivitate si este suportata de la Bugetul de Stat.
1) Pensia de serviciu medie a Personalului auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor inregistreaza un trend crescator. Incepand cu NOV. 2023 ponderea Cotei Necontributive in total pensie a capatat un trend crescator. Cresterea din IAN. 2024 provine din indexarea anuala.
2) Graficul contine si valoarea Pensiei Medii din Sistemul de Asigurari Sociale pentru a evidentia discriminarea si nesustenabilitatea.
3) Cota Necontributiva reprezinta partea acordata suplimentar peste nivelul cuvenit pentru Contributivitate si se suporta de la Bugetul de Stat.
1) Pensia de serviciu medie a Functionarilor Publici Parlamentari inregistreaza un trend crescator. Incepand cu NOV. 2023 si ponderea Cotei Necontributive in total pensie a capatat un trend crescator. Cresterea din IAN. 2024 provine din indexarea anuala.
2) Graficul contine si valoarea Pensiei Medii din Sistemul de Asigurari Sociale pentru a evidentia discriminarea si nesustenabilitatea.
3) Cota Necontributiva reprezinta partea acordata suplimentar peste nivelul cuvenit pentru Contributivitate si se suporta de la Bugetul de Stat.
1) Pensia de serviciu medie a Membrilor Corpului diplomatic si consular inregistreaza un trend crescator. Incepand cu DEC. 2023 si ponderea Cotei Necontributive in total pensie a capatat un trend crescator. Cresterea din IAN. 2024 provine din indexarea anuala.
2) Graficul contine si valoarea Pensiei Medii din Sistemul de Asigurari Sociale pentru a evidentia discriminarea si nesustenabilitatea.
3) Cota Necontributiva reprezinta partea acordata suplimentar peste nivelul cuvenit pentru Contributivitate si se suporta de la Bugetul de Stat.
1) Pensia de serviciu medie a Persoanelor care au indeplinit functia de auditor public extern in cadrul Curtii de Conturi inregistreaza un trend crescator, dar pozitiv este faptul ca ponderea Cotei Necontributive in total pensie, scade. Cresterea din IAN. 2024 provine din indexarea anuala.
2) Graficul contine si valoarea Pensiei Medii din Sistemul de Asigurari Sociale pentru a evidentia discriminarea si nesustenabilitatea.
3) Cota Necontributiva reprezinta partea acordata suplimentar peste nivelul cuvenit pentru Contributivitate si se suporta de la Bugetul de Stat
1) In Top 3 Pensii medii FEB. 2024 conduc: 1. Procurorii si Judecatorii (23.180 Lei) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (12.925 Lei) / 3. Curte de Conturi (9.704 Lei).
Pensia medie de Asigurari Sociale de Stat din FEB 2024 calculata pentru cei 4.602.505 de pensionari de rang 2, a fost 2.290 Lei!
1) Pensiile medii MApN+MAI+SRI din perioada 2015-2022, au fost calculate prin corelarea Rapoartelor anuale INS cu statisticile CNPP.
2) Cotele pentru acoperirea diferentei dintre Valoarea Actuala a Pensiei (VAP) si Valoarea Cuvenita prin Recalculare cu Intreaga Perioada Contributiva (VPCRIPC) au fost estimate in 3 Variante:
Varianta 1: VPCRIPC1=61.32% din VAP (de Ex. in anul 2022, VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC1=3.000 Lei iar 1.893 Lei = privilegiu de calcul nemeritat);
Varianta 2: VPCRIPC2=71.53% din VAP (de Ex. in anul 2022, VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC2=3.500 iar Lei 1.393 Lei = privilegiu de calcul nemeritat);
Varianta 3: VPCRIPC3=81.75% din VAP (de Ex. in anul 2022, VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC3=4.000 Lei iar 893 Lei = privilegiu de calcul nemeritat)
1) In Top 3 Pensii medii DEC. 2022 conduc: 1. Procurorii si Judecatorii (21.333 Lei) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (11.348 Lei) / 3. Curte de Conturi (8.481 Lei).
Pensia medie de Asigurari Sociale de Stat din DEC. 2022 calculata pentru cei 4.606.909 pensionari de rang 2 a fost de 1.779 Lei!
2) Pensia medie pentru MApN+MAI+SRI de 4.893 Lei a fost calculata la nivel de an 2022, coreland Raportul anual INS cu statisticile CNPP.
Costul astronomic lunar si anual al Pensiilor Speciale

Pentru vizualizare integrala, utilizati bara de scroll orizontal.

6 PENSII DE SERVICIU GESTIONATE DE CNPP, [ 2015 - 2024 ]
COSTURI LUNARE NECONTRIBUTIVITATE, Milioane EURO/Luna
TOTAL 6 PENSII SERVICIU GESTIONATE DE CNPP [2015 - 2024]
COSTURI LUNARE CUMULATE PENTRU ACOPERIREA NECONTRIBUTIVITATII
6 PENSII DE SERVICIU GESTIONATE DE CNPP [2015-2024]
COSTURI LUNARE NECONTRIBUTIVITATE PE CATEGORII, Milioane EURO/Luna
PROCURORI SI JUDECATORI [2015 - 2024]
TREND COST LUNAR NECONTRIBUTIVITATE, milioane EURO/Luna
PERSONALUL AERONAUTIC CIVIL NAVIGANT [2015 - 2024]
TREND COST LUNAR NECONTRIBUTIVITATE, milioane EURO/Luna
PERS. AUXILIAR DE SPECIALITATE INSTANTE SI PARCHETE [2015 - 2024]
TREND COST LUNAR NECONTRIBUTIVITATE, milioane EURO/Luna
FUNCTIONARI PUBLICI PARLAMENTARI [2015 - 2024]
TREND COST LUNAR NECONTRIBUTIVITATE, milioane EURO/Luna
PERS. CORP DIPLOMATIC SI CONSULAR [2015 - 2024]
TREND COST LUNAR NECONTRIBUTIVITATE, milioane EURO/Luna
CURTE CONTURI [2015 - 2024]
TREND COST LUNAR NECONTRIBUTIVITATE, milioane EURO/Luna
COSTURI SUPLIMENTARE MEDII LUNARE PENSII DE SERVICIU MApN+MAI+SRI [ LUNILE DEC. 2015-DEC. 2022 ] , Milioane EURO/Luna
(ACOPERIRE DIFERENTA VALOARE ACTUALA PENSIE - PENSIE RECALCULATA CU INTREAGA CONTRIBUTIVITATE)
GRAFIC COSTURI SUPLIMENTARE MEDII LUNARE PENSII DE SERVICIU MApN+MAI+SRI [ 2015-2022 ] , Milioane EURO/Luna
(ACOPERIRE DIFERENTA VALOARE ACTUALA PENSIE - PENSIE RECALCULATA CU INTREAGA CONTRIBUTIVITATE)
CURSUL MEDIU DE SCHIMB LUNAR
[2015 - 2024]
CURSUL MEDIU DE SCHIMB ANUAL
[2015 - 2022]
A) 27.74 Milioane Euro suportate de la Bugetul de Stat in LUNA FEB. 2024 pentru compensarea Necontributivitatii celor 6 categorii de Pensii de serviciu gestionate de CNPP!
In Top 3 Costuri FEB. 2024 se regasesc: 1. Procurorii si Judecatorii (22.83) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (2.31) / 3. Pers. Aux. de Specialit. din Instante si Parchete, (1.27)
B) Suma enorma este favorizata de combinatia exploziva dintre cresterea necontrolata a Nr. de tineri pensionari Procurori si Judecatori si, Valoarea enorma a Pensiei medii pentru aceasta categorie. Cifrele reflecta Discriminarea si Nesustenabilitatea sustinute de o clasa politica corupta si incompetenta care trebuie oprita cu orice pret!
A)Detaliem Costurile lunare pentru acoperirea Necontributivitatii celor 6 Pensii de serviciu gestionate de CNPP incepand cu NOV. 2015 (Sursa date: CNPP).
B) Cresterea Costului lunar pentru acoperirea Necontributivitatii pe TOTAL 6 PENSII DE SERVICIU GESTIONATE DE CNPP de la 7.66 Milioane Euro in NOV. 2015 la 27.74 Milioane Euro in FEB. 2024, se datoreaza in principal cresterii agresive a Nr. de pensionari Procurori si Judecatori si a Pensiei medii lunare/Cotei de Necontributivitate a acestora.
C) Fiti incurajat(a) sa parcurgeti cifrele prin deplasarea mouseului peste grafic!
A) Graficul detaliaza pe fiecare dintre cele 6 categorii de Pensii de serviciu gestionate de CNPP, Costul lunar TOTAL cu Necontributivitatea prezentat anterior in graficul din stanga. Se observa ponderea enorma in TOTAL a Procurorilor si Judecatorilor, urmata, la mare distanta, de Personalul Aeronautic Civil Navigant.
B) Pentru afisarea cifrelor, deplasati mouseul peste grafic. Pentru a vedea mai bine seriile, acestea pot fi dezactivate/activate prin click pe numele din Legenda.
A) Dintre cele 6 categorii de Pensii de Serviciu gestionate de CNPP, Procurorii si Judecatorii au cea mai mare pondere in Costul lunar suportat de la Bugetul de Stat pentru acoperirea Necontributivitatii. Faptul se datoreaza cresterii agresive a Nr. de tineri pensionari procurori si Judecatori, combinata cu Cresterea exploziva a Pensiei Medii si a Cotei de Necontributivitate (detalii in Dashboard Numeric si Dashboard Pensii Medii si Cote de Necontributivitate).
B) Costul lunar cu Necontributivitatea creste de la 5.9 milioane Euro/Luna in NOV. 2015, la 22.83 milioane Euro/Luna in luna FEB. 2024!
A) Personalul Aeronautic Civil Navigant ocupa locul al doilea intre cele 6 categorii de Pensii de Serviciu gestionate de CNPP, ca pondere in Costuri lunare cu Necontributivitatea, dar la mare distanta de Procurori si Judecatori. Spre deosebire de Procurori si Judecatori, Costului lunar cu Necontributivitatea la Personalul Aeronautic Civil Navigant are un trend DESCENDENT, explicat de scaderea Cotei de Necontributivitate in Valoarea medie a pensiei, combinata cu relativa scadere a Nr. de pensionari. Cresterea din IAN 2024 este datorata indexarii anuale.
B)In FEB. 2024 Costul lunar cu Necontributivitatea a fost de 2.31 milioane EURO/luna. Cresterea fata de IAN 2024 este datorata intrarii a inca 10 noi pensionari.
A) Cu 1.27 milioane Euro in FEB. 2024, Costul lunar cu Necontributivitatea pentru Personalul auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti / parchetelor ocupa locul 3 in Top 3.
Trendul general DESCENDENT incepand cu AUG. 2020 este explicat prin scaderea Cotei de Necontributivitate in Valoarea medie a pensiei, combinata cu scaderea usoara a Nr. de pensionari. Din OCT.2023 apar cresteri abrupte ale costului lunar datorate majorarii explozive a Nr. de pensionari.
Scaderea din IAN.2024 provine din scaderea numericului cu 12 persoane (reamintim ca in IAN.2024 a avut loc si indexarea anuala).
Trendul crescator a fost reluat in FEB 2024 prin aparitia a inca 60 de noi pensionari!
B) Pentru afisarea cifrelor, deplasati mouseul peste grafic.
A) Costul lunar cu Necontributivitatea pentru Functionarii Publici Parlamentari din structurile de specialitate ale Parlamentului este de 0.49 milioane Euro in FEB 2024 . Trendul general DESCENDENT pana in OCT. 2023 este explicat prin usoare scaderi ale Cotei de Necontributivitate in Valoarea medie a pensiei / Nr. de pensionari. Incepand cu NOV.2023 apar cresteri insemnate ale Costului lunar, datorate cresterii Nr. de pensionari. Cresterea din IAN.2024 provine din indexarea anuala, iar cea din FEBR provine din suplimentarea numericului cu inca 20 de pensionari.
B) Pentru afisarea cifrelor, deplasati mouseul peste grafic.
A) Costul lunar cu Necontributivitatea pentru Membrii Corpului diplomatic si consular este de 0.46 milioane Euro in FEB. 2024 .Trendul general DESCENDENT pana in OCT. 2023 este explicat prin usoare scaderi ale Cotei de Necontributivitate in Valoarea medie a pensiei / Nr. de pensionari. Incepand cu NOV.2023 apar cresteri insemnate ale Costului lunar, datorate cresterii Nr. de pensionari. Cresterea din IAN.2024 provine din indexarea anuala, iar cea din FEBR din suplimentarea numericului cu inca 6 pensionari.
B) Pentru afisarea cifrelor, deplasati mouseul peste grafic.
A) Costul lunar cu Necontributivitatea pentru Persoanele care au indeplinit functia de auditor public extern in cadrul Curtii de Conturi) este de 0.38 milioane Euro in FEB. 2024. Trendul general DESCENDENT este explicat prin scaderea Cotei de Necontributivitate in Valoarea medie a pensiei si o usoara scadere a Nr. de pensionari. Din OCT.2023 apar cresteri ale costului lunar datorate cresterilor de numeric. Cresterea din IAN.2024 provine din indexarea anuala.
B) Pentru afisarea cifrelor, deplasati mouseul peste grafic.
A) Pensiile medii lunare MApN+MAI+SRI din perioada 2015-2022, au fost calculate prin corelarea Rapoartelor anuale INS cu statisticile CNPP.
B) Cotele medii lunare pentru acoperirea diferentei dintre Valoarea Actuala a Pensiei (VAP) si Valoarea Cuvenita prin Recalculare cu Intreaga Perioada Contributiva (VPCRIPC) au fost estimate in 3 Variante:
Varianta 1: VPCRIPC1=61.32% din VAP (de Ex. in anul 2022, VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC1=3.000 Lei iar 1.893 Lei = privilegiu de calcul nemeritat);
Varianta 2: VPCRIPC2=71.53% din VAP (de Ex. in anul 2022, VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC2=3.500 iar Lei 1.393 Lei = privilegiu de calcul nemeritat);
Varianta 3: VPCRIPC3=81.75% din VAP (de Ex. in anul 2022, VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC3=4.000 Lei iar 893 Lei = privilegiu de calcul nemeritat)
C)Costurile suplimentare medii lunare au fost estimate pe baza Cotelor medii de acoperire a diferentei, calculate in cele 3 variante mentionate la Pct.B)
A) Graficul trebuie citit in urmatoarea cheie: Costurile suplimentare medii lunare 2022 estimate pentru pensiile MApN+MAI+SRI (MApN+MAI+SRI sunt cuprinse intre
35.24 Milioane Euro/Luna OPTIMIST (in Varianta 3: VPCRIPC3=81.75% din VAP (VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC3=4.000 Lei iar 893 Lei = privilegiu de calcul nemeritat), si
74.70 Milioane Euro/Luna PESIMIST (in Varianta 1: VPCRIPC1=61.32% din VAP (VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC1=3.000 Lei iar 1.893 Lei = privilegiu de calcul nemeritat)
B) Chiar si in varanta optimista, 35.24 Milioane Euro/luna reprezinta o suma imensa care reflecta Discriminare si Nesustenabilitate sustinute de o clasa politica corupta si incompetenta care trebuie oprita cu orice pret!
A) Cursul mediu de schimb Lunar a fost utilizat pentru transformarea in Euro a Costurilor Lunare cu Necontributivitatea pentru cele 6 Categorii de Pensii de Serviciu gestionate de CNPP. A) Cursul de schimb mediu Anual a fost utilizat pentru transformarea in Euro a Costurilor Lunare cu Necontributivitatea pentru MApN+MAI+SRI si a costurilor cu Indemnizatiile pentru Limita de Varsta acordate pensionarilor deputati si senatori

COSTURI ANUALE 6 PENSII DE SERVICIU GESTIONATE DE CNPP PENTRU ACOPERIRE NECONTRIBUTIVITATE, Milioane EURO/AN
[ 2015-2024 ]
GRAFIC COSTURI ANUALE TOTALE NECONTRIBUTIVITATE, 6 PENSII SERVICIU GESTIONATE DE CNPP, Milioane EURO/AN
[ 2015 - 2024 ]
GRAFIC DETALIERE COSTURI ANUALE NECONTRIBUTIVITATE , 6 PENSII SERVICIU GESTIONATE DE CNPP, Milioane EURO/AN
[ 2015 – 2024]
COSTURI SUPLIMENTARE ANUALE PENSII DE SERVICIU MApN+MAI+SRI [ 2015-2022 ] , Milioane EURO/AN
(ACOPERIRE DIFERENTA VALOARE ACTUALA PENSIE - PENSIE RECALCULATA CU INTREAGA CONTRIBUTIVITATE)
GRAFIC COSTURI SUPLIMENTARE ANUALE PENSII DE SERVICIU MApN+MAI+SRI [ 2015-2022 ] , Milioane EURO/AN
(ACOPERIRE DIFERENTA VALOARE ACTUALA PENSIE - PENSIE RECALCULATA CU INTREAGA CONTRIBUTIVITATE)
A) 272.72 Milioane Euro suportate de la Bugetul de Stat in ANUL 2022 pentru compensarea Necontributivitatii celor 6 categorii de Pensii de serviciu gestionate de CNPP!
In Top 3 AN 2022 se regasesc: 1. Procurorii si Judecatorii (222.11) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (25.55) / 3. Pers. Aux. de Specialit. din Instante si Parchete, (10.56)

B) 303.14 Milioane Euro suportate de la Bugetul de Stat IN ANUL 2023 pentru compensarea Necontributivitatii celor 6 categorii de Pensii de serviciu gestionate de CNPP!
In Top 3 AN 2023 se regasesc: 1. Procurorii si Judecatorii (254.89) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (24.97) / 3. Pers. Aux. de Specialit. din Instante si Parchete, (10.50)

C) 54.35 Milioane Euro suportate de la Bugetul de Stat in AN 2024 (2 LUNI) pentru compensarea Necontributivitatii celor 6 categorii de Pensii de serviciu gestionate de CNPP!
In Top 3 AN 2024 (2 LUNI) se regasesc: 1. Procurorii si Judecatorii (44.71) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (4.60) / 3. Pers. Aux. de Specialit. din Instante si Parchete, (2.43)

D) 1821.12 Milioane Euro suportate de la Bugetul de Stat intre NOV. 2015 - FEB. 2024 pentru compensarea Necontributivitatii celor 6 categorii de Pensii de serviciu gestionate de CNPP!
In Top 3 NOV. 2015 - FEB. 2024 se regasesc: 1. Procurorii si Judecatorii (1374.63) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (227.51) / 3. Pers. Aux. de Specialit. din Instante si Parchete, (89.47)

E) Sumele enorme sunt favorizate de combinatia exploziva dintre cresterea necontrolata a Nr. de tineri pensionari Procurori si Judecatori si Valoarea enorma a Cotei de Necontributivitate aferenta Pensiei medii pentru aceasta categorie. In nemernicia lor, PNL+PSD au adoptat o lege care continua mentinerea privilegiilor, desi prin PNRR s-au angajat sa aplice si Pensiilor de serviciu conditiile de calcul impuse milioanelor de cetateni de rang 2!
A) Costurile Anuale cu Necontributivitatea pentru cele 6 Pensii de serviciu Gestionate de CNPP cresc vertiginos de la 123.14 milioane Euro/2016 la 303.14 milioane Euro/2023, pe fondul unei cresteri aberante pentru tinerii pensionari Procurori si Judecatori (75.62 milioane EURO/2016 vs. 254.89 milioane EURO/2023).
B) In primele 2 luni din 2024, Costul total al Necontributivitatii suportat de la Bugetul de Stat pentru cele 6 categorii de Pensii de serviciu gestionate de CNPP a fost de 54.35 Milioane Euro! In Top 3 AN 2024 (2 LUNI) se regasesc:
1. Procurorii si Judecatorii (44.71) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (4.60) / 3. Pers. Aux. de Specialit. din Instante si Parchete, (2.43)

C) Este clar ca sumele sunt Nesustenabile si ca mediul privat nu mai poate suporta dezmatul legiferat al acestor categorii de profitori!
D) Pentru defalcarea Costului cu Necontributivitatea pe fiecare dintre cele 6 categorii de Pensii de serviciu Gestionate de CNPP, vezi graficul urmator.
A) Graficul pune in evidenta dicrepanta uriasa intre sumele necesare pentru acoperirea Necontributivitatii anuale a tinerilor pensionari Procurori si Judecatori si celelalte 5 categorii de Pensii de serviciu gestionate de CNPP.
B)In Top 3 se regasesc: 1. Procurorii si Judecatorii / 2. Pers. aeronautic civil Navigant / 3. Pers. Aux. de Specialit. din Instante si Parchete
C) Pentru afisarea cifrelor, plimbati mouseului peste serii.
Pentru viziualizarea normala a contributiilor seriilor cu valori mici, graficul permite activarea/dezactivarea seriilor prin click pe numele lor din Legenda.
Sugestie: dezactivati seria Procurori si Judecatori
A) Pensiile medii lunare MApN+MAI+SRI din perioada 2015-2022, au fost calculate prin corelarea Rapoartelor anuale INS cu statisticile CNPP.
B) Cotele medii lunare pentru acoperirea diferentei dintre Valoarea Actuala a Pensiei (VAP) si Valoarea Cuvenita prin Recalculare cu Intreaga Perioada Contributiva (VPCRIPC) au fost estimate in 3 Variante:
Varianta 1: VPCRIPC1=61.32% din VAP (de Ex. in anul 2022, VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC1=3.000 Lei iar 1.893 Lei = privilegiu de calcul nemeritat);
Varianta 2: VPCRIPC2=71.53% din VAP (de Ex. in anul 2022, VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC2=3.500 iar Lei 1.393 Lei = privilegiu de calcul nemeritat);
Varianta 3: VPCRIPC3=81.75% din VAP (de Ex. in anul 2022, VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC3=4.000 Lei iar 893 Lei = privilegiu de calcul nemeritat)
C)Costurile suplimentare anuale au fost estimate pe baza Cotelor medii lunare de acoperire a diferentei, calculate in cele 3 variante mentionate la Pct.B)
D) Pentru interpretarea cifrelor, vezi explicatia aferenta graficului urmator.
A) Graficul trebuie citit in urmatoarea cheie:
In functie de varanta de estimare, Costul suplimentar AN 2022 estimat pentru acoperirea avantajului acordat nemeritat pensionarilor MApN+MAI+SRI poate fi intre
422.85 Milioane Euro/An OPTIMIST (in Varianta 3: VPCRIPC3=81.75% din VAP (VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC3=4.000 Lei iar 893 Lei = privilegiu de calcul nemeritat), si
896.36 Milioane Euro/An PESIMIST (in Varianta 1: VPCRIPC1=61.32% din VAP (VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC1=3.000 Lei iar 1.893 Lei = privilegiu de calcul nemeritat)
Chiar si in varianta optimista, 422.85 Milioane Euro/an reprezinta o suma imensa care depaseste cu mult suma de 272.72 milioane Euro/an aferenta celor 6 categorii de pensii de serviciu gestionate de CNPP
B)In functie de varanta de estimare, Costul suplimentar in perioada 2015 - 2022 estimat pentru acoperirea avantajului acordat nemeritat pensionarilor MApN+MAI+SRI poate fi intre
2487.01 Milioane Euro OPTIMIST (in Varianta 3: VPCRIPC3=81.75% din VAP (VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC3=4.000 Lei iar 893 Lei = privilegiu de calcul nemeritat), si
5272.69 Milioane Euro PESIMIST (in Varianta 1: VPCRIPC1=61.32% din VAP (VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC1=3.000 Lei iar 1.893 Lei = privilegiu de calcul nemeritat)
Chiar si in varianta optimista, 2487.01 Milioane Euro reprezinta o suma imensa care depaseste cu mult suma de 1463.63 milioane Euro/an aferenta celor 6 categorii de pensii de serviciu gestionate de CNPP

Pensii Speciale Deputati
ACTUL NORMATIV CARE REGLEMENTEAZA BUGETUL CAMEREI DEPUTATILOR  (Buget care include sumele aferente pensiilor speciale acordate fostilor deputati) ANUL DE PLATA AL PENSIEI SPECIALE DEPUTATI SUMA DIN BUGET PT. PENSII SPECIALE DEPUTATI, Lei/an STATUS SUMA DIN BUGET PT. PENSII SPECIALE DEPUTATI LINK  VEZI PAGINA …
Hotararea Camerei Deputatilor 78/2017 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2016. Publicata in MOR 863/1.11.2017 2016 Suma nu a fost publicata in MOR Platita.
NOTA: Raportul explicativ si Anexele 1 si 2 cu sumele NU au fost publicate in MOR 863/1.11.2017
Pg.1
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 65/2018 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2017. Publicata in MOR 898/25.10.2019 2017 21.167.566 Platita Pg.2
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 46/2019 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2018. Publicata in MOR 822/9.10.2019 2018 30.125.515 Platita Pg.2
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 14/2020 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2019. Publicata in MOR 574/1.07.2020 2019 32.335.022 Platita Pg.2
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 45/2021 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2020. Publicata in MOR 424/22.04.2021 2020 34.931.398 Platita Pg.2
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 37/2022 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2021. Publicata in MOR 447/5.05.2022 2021 9.577.051 Platita.
NOTA: Incepand cu 27.02.2021 a intrat in vigoare incetarea platii Indemnizatiei pentru limita de varsta acordata senatorilor si deputatilor, conform Legii 7/2021 pentru modificarea Legii 96/2006 privind Statutul deputatilor si al senatorilor.
Pg.2
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 89/2021 privind bugetul Camerei Deputatilor pe anul 2022. Publicata in MOR 1214/21.12.2021 2022 0 Prevederi anuale initiale.
NOTA: NU au fost incluse sume pentru plata Pensiilor Speciale pentru fostii demnitari intrucat la date emiterii Hotararii 89/2021 Pensiile Speciale ale deputatilor erau anulate prin Legea  7/2021. Intrucat Decizia CCR 261/2022 a acceptat neconstitutionalitatea Legii 7/2021, Pensiile Speciale ale senatorilor si deputatilor vor fi reacordate, motiv pentru care si in 2022 vor aparea sume alocate acestora.
Pg.5
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 42/2023 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2022. Publicata in MOR 594/29.06.2023 2022 19.370.147 Platita Pg.2
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 72/2022 privind bugetul Camerei Deputatilor pe anul 2023. Publicata in MOR 1057/1.11.2023 2023 35.000.000 Prevederi anuale initiale Pg.5
Pensii Speciale Senatori
ACTUL NORMATIV CARE REGLEMENTEAZA BUGETUL SENATULUI (Buget care include sumele aferente pensiilor speciale acordate fostilor senatori) ANUL DE PLATA AL PENSIEI SPECIALE SENATORI SUMA DIN BUGET PT. PENSII SPECIALE SENATORI, Lei/an STATUS SUMA DIN BUGET PT. PENSII SPECIALE SENATORI LINK  VEZI PAGINA …
Hotararea Senatului 113/2017 privind contul de executie a bugetului Senatului pe anul 2016. Publicata in MOR 862/1.11.2017 2016 4.549.108 Platita Pg.4
Hotararea Senatului Nr. 174/2018 privind contul de executie a bugetului Senatului Romaniei pe anul 2017. Publicata in MOR 1009/28.11.2018 2017 9.864.015 Platita Pg.5
Hotararea Senatului Nr. 58/2019 privind contul de executie a bugetului Senatului Romaniei pe anul 2018. Publicata in MOR 956/28.11.2019 2018 14.106.542 Platita Pg.3
Hotararea Senatului Nr. 99/2020 privind contul de executie a bugetului Senatului Romaniei pe anul 2019. Publicata in MOR 828/9.09.2020 2019 14.856.891 Platita Pg.4
Hotararea Senatului Nr. 82/2021 privind contul de executie a bugetului Senatului Romaniei pe anul 2020. Publicata in MOR 600/16.06.2021 2020 15.675.756 Platita Pg.5
Hotararea Senatului Nr. 89/2022 privind contul de executie a bugetului Senatului Romaniei pe anul 2021. Publicata in MOR 584/16.06.2022.  2021 4.424.772 Platita. NOTA: Incepand cu 27.02.2021 a intrat in vigoare incetarea platii Indemnizatiei pentru limita de varsta acordata senatorilor si deputatilor, conform Legii 7/2021 pentru modificarea Legii 96/2006 privind Statutul deputatilor si al senatorilor. Pg.5
Hotararea Senatului Nr.135/2021 privind bugetul Senatului Romaniei pe anul 2022. Publicata in MOR 1181/14.12.2021.  2022 0
Prevederi anuale initiale.
NOTA: NU au fost incluse sume pentru plata Pensiilor   Speciale pentru fostii demnitari intrucat la date emiterii Hotararii 135/2021, Pensiile Speciale ale senatorilor erau anulate prin Legea  7/2021.
Intrucat Decizia CCR 261/2022 a acceptat neconstitutionalitatea Legii 7/2021, Pensiile Speciale ale senatorilor si deputatilor vor fi reacordate, motiv pentru care si in 2022 vor aparea sume alocate acestora (vezi randul urmator).
Pg.7
Hotararea Senatului 74/2023 privind contul de executie a bugetului Senatului Romaniei pe anul 2022. Publicata in MOR 827/14.09.2023. 2022 8.927.463 Platita Pg.5
Hotararea Senatului Nr.126/2022 privind bugetul Senatului Romaniei pe anul 2023. Publicată in MOR 987/11.10.202 2023 22.064.000 Prevederi anuale initiale Pg.7
Spectacolul grotesc al Pensiilor Speciale. Ce urmeaza?

CE va ingheta transa a 3a de plati PNNR pentru neindeplinirea Jalonului 215 privind Reforma Pensiilor Speciale si Romania va pierde cele 3.1 Miliarde Euro alocate transei a 3a de plati. Daca se va intampla acest lucru, PSD si PNL trebuie sa plece de la guvernare intrucat nu mai au nicio legimitate in fata mediului privat si a milioanelor de pensionari de rang 2 care traiesc din pensii de mizerie dupa 35 de ani de munca.

Cum au transformat guvernantii PSD si PNL indemnizatia pentru Limita de varsta in Instrument de Manipulare a primarilor, viceprimarilor, presedintilor si vicepresedintilor de consilii judetene

Bonus pentru dvs.

Daca ati ajuns pana aici, va ofer un bonus care va poate pune pe ganduri.
Este un podcast facut de Andreea Rosca cu Valeriu Nicolae despre cat de greu este sa te uiti la tine cinstit si, despre o carte: Tigan tandari.