Tipuri de Cultura Organizationala

Intrucat exista numeroase clasificari ale culturii organizationale, va propun cateva exemple pentru crearea unei imagini generale. Gasiti mai jos amestecul de cuvinte si imagini pentru acest topic:


Articol postat in Articole, Resurse Umane. Adresa articol Tipuri de Cultura Organizationala.

4 Comentarii la Tipuri de Cultura Organizationala

  1. cosmina

    buna seara, am o rugaminte trebuie sa realizez un proiect la management si am ales sa fac pe firma vel pitar, si trebuie sa spun tipul de cultura (exemplu cultura corporativa adoptiva),si dupa clasificarea lui jeffery iarasi ce fel de tip e ( academic , club , fortareata) multumesc!

    • Florin

      @Cosmina,
      Aveti o tema de proiect generoasa si complexa.

      Pentru a identifica corect tipul culturii organizationale, aceasta trebuie studiata atent atat din interiorul organizatiei cat si din exteriorul ei. Nu va limitati doar la imaginea exterioara / declaratiile de buna intentie ale companiei.

      Ce trebuie facut (acest lucru il veti stabili impreuna cu indrumatorul dvs. de proiect care este platit sa va asigure suportul necesar):

      1. identificati principalele componente / dimensiuni ale CO pe baza carora veti analiza ulterior incadrarea intr-un tip de CO potrivit lui Jeffrey (Academica / Club / Echipa de baseball / Fortareata);
      2. intocmiti un Chestionar de Cultura organizationala in care fiecare componenta / dimensiune CO sa fie definita prin afirmatii relevante evaluate de salariati pe o scala cu limite in intervalul [Sunt total de acord – NU sunt de acord];
      3. Lansati acest Chestionar in interiorul organizatiei – pentru a obtine evaluari sincere ale afirmatiilor ce definesc aspectele CO, participarea la sondaj / completarea chestionarului trebuie sa fie benevola si anonima;
      4. Colectati / prelucrati raspunsurile obtinute de la angajatii Vell Pitar;
      5. corelati aceste raspunsuri cu reglementarile interne care sustin aspectele CO analizate, cu declaratiile oficiale ale companiei privind CO si cu perceptia comunitatii externe asupra companiei;
      6. Stabiliti incadrarea CO a companiei intr-unul din tipurile definite de Jeffrey.

      Va doresc succes.

  2. Florin

    @Mihai,
    Indiferent de tipul culturii unei organizatii, important este ca “locuitorii comunitatii” sa se simta confortabil in pielea lor, sa creada in valorile propuse, sa le accepte, sa le respecte si sa le dezvolte asa cum simt ei ca e bine. Atat timp cat exista armonie intre valorile organizatiei si cele ale angajatilor ei, totul este bine si ambele parti pot merge inainte. Cand dispare armonia, trebuie incercata schimbarea culturii…daca nu sunt sanse trebuie gasita o alta organizatie care sa ofere armonie…parerea mea.

  3. Bineinteles ca fiecare organizatie are specificul ei. Parerea mea este ca in Romania organizatiile (ma refer aici la cele cu radacini prinse inainte de 1989) nu au o cultura bine incadrata intr-un anumit tipar (sa zicem occidental). Exceptia o constituie, poate, organizatiile mai „tinere” infiintate direct pe o structura organizationala bine definita, sau mai bine zis pe un model cultural „importat” cu succes.

    Managementul organizatiei doreste orientarea acesteia catre un anumit model de cultura organizationala (din considerente precum viziune, misiune…). Totul pleaca de la individ, iar ambitiile personale si/sau profesionale difera de la unul la altul. Aceasta duce la modele neomogene in cadrul fiecarei entitati ale unei organizatii. Regasim astfel combinatii mai mult sau mai putin reusite ale modelelor expuse in articol. S-a mai discutat in diverse articole de aici despre cultura si valorile societatii noastre. Toate acestea se vor regasi in cultura tuturor organizatiilor romanesti..

    Nu cred ca managerul trebuie sa caute un model pentru organizatia sa, ci sa il foloseasca pe cel existent (implicit sa isi foloseasca resursele materiale, dar mai ales pe cele umane) pentru ducerea la indeplinire a misiunii si punerea in opera a viziunii sale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.