HCM: stabilirea Prioritatilor de Actiune

In articolul precedent (HCM:Harti de Satisfactie) am vazut cum se calculeaza / reprezinta grafic Indicatorul de Satisfactie. Acest Indicator se determina / reprezinta la nivel de aspect / dimensiune / departament / organizatie.

Identificarea nivelului de Satisfactie este importanta pentru ca permite cunoasterea Realitatii dar, la fel de importanta este Schimbarea acestei Realitati prin stabilirea Prioritatilor de Actiune.

Pentru aceasta, reprezentati Norul Aspectelor la nivel de departament intr-un sistem de coordonate: Satisfactie (axa X: 0% – 100%) / Importanta Aspectului (Axa Y: 0% – 100%).
Impartind suprafata in 4 cadrane, regasiti Prioritatile de Actiune in cadranul stanga-sus (Satisfactie Mica, Importanta Aspect Mare).

Identificarea rapida a Aspectelor in Nor este posibila prin asocierea numarului de ordine din chestionar si unui cod de culoare aferent dimensiunii (nu folositi Rosu, Galben si Verde care sunt deja asociate nivelului de Satisfactie).

Pentru formarea unei imagini de ansamblu, intr-o prima faza, reprezentati toate Aspectele din Chestionar in acelasi grafic, apoi reprezentati separat aspectele fiecarei dimensiuni impreuna cu graficul de repartizare a raspunsurilor pentru a intelege daca este vorba despre o parere unitara sau daca exista diferente semnificative de perceptie. Redau mai jos un exemplu pentru intelegere:

Articol postat in Articole, Resurse Umane. Adresa articol HCM: stabilirea Prioritatilor de Actiune.

Impresii

Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *