Managementul Capitalului Uman, HCM
Managementul Capitalului Uman, HCM (Human Capital Management), reprezinta una din cele 10 dimensiuni ale Resurselor Umane, avand ca scop determinarea gradului de Satisfactie al Comunitatii organizatiei si imbunatatirea acestuia.
Nu pledez pentru importanta Satisfactiei angajatilor intrucat acest lucru este prea evident, il stie/simte fiecare dintre Dvs., si explica in buna parte neajunsurile din organizatiile cu cultura organizationala primitiva care inca mai cred in Managementul-de-Teama.
Satisfactia angajatilor inseamna Respect, iar Respectul sta la baza Prezumtiei de nevinovatie pentru actiunile companiei, lucru esential pentru ambele parti.
HCM trebuie sa acopere aspectele importante care pot intoarce balanta Interesului si Motivarii Angajatior in favoarea Companiei – iata cateva exemple:
HCM presupune Gandirea unor unor chestionare (care nu contin elemente de identificare ale angajatului), Lansarea lor in comunitate (online sau hardcopy), Prelucrarea si analiza rezultatelor, Trasarea Hartilor de Satisfactie, Stabilirea masurilor de imbunatatire si Impartasirea rezultatelor / masurilor de imbunatatire cu TOTI angajatii organizatiei.
Pentru garantarea Bunei Intentii a companiei si Confidentialitatii raspunsurilor, completarea chestionarelor si prelucrarea datelor pot fi organizate printr-un furnizor extern de servicii care va asigura accesul managementului la informatia consolidata.
Este important pentru organizatie sa identifice unde se afla. Dar si mai important este sa foloseasca cu buna credinta aceste informatii, sa atraga angajatii in mersul catre un Mai Bine reciproc.