Feedback 360 de grade, F360

F360 este un instrument de evaluare a performantei ce furnizeaza valoarea globala a performantei angajatului privita din perspectiva line managerului, subordonatilor directi, colegilor de pe acelasi nivel ierarhic, clientilor interni si salariatului insusi si planul de dezvoltare al acestuia.

Suprapunand Imaginea Altora despre noi peste Imaginea Noastra despre noi, obtinem o mai buna cunoastere de sine – autocunoasterea fiind un factor cheie in definirea nevoii de dezvoltare si obtinerea de performanta.

Diferenta fata de evaluarea simpla descrisa in articolul „Evaluarea Performantelor si Dezvoltarea Angajatului” consta in faptul ca F360 ia in considerare mai multe puncte de vedere asupra performantei angajatului, pe care le integreaza intr-o evaluare finala a competentelor de comportament organizational.

Ca principale avantaje specifice F360 comparativ cu evaluarea simpla, mentionez perspectiva mai clara a salariatului asupra modului in care este perceput de cei ce ii ofera feedback, acceptarea mai usoara a rezultatelor evaluarii (daca mai multi oameni iti spun ca esti baut, mergi si te culci, nu?), oferirea de feedback managerilor de catre subordonati, obiectivitate mai ridicata a evaluarii.

Ca elemente de risc in aplicarea F360 fara o pregatire corespunzatoare a grupului tinta, ar fi feedback-ul nesincer coordonat, incapacitatea salariatilor de a oferi feedback, schimbarea de comportament a angajatului fata de persoana care i-a oferit feedback negativ (in cazul in care organizatia a decis ca feeedbackul sa nu fie anonim).

Pentru a se bucura de succes in randul angajatilor si managerilor, F360 trebuie gandit cat mai simplu. Exista aplicatii informatice ce simplifica mult procesul, oferind acuratete, acces rapid la informatii, posibilitatea generarii de rapoarte utile in verificarea statusului fiecarei etape.

Articol postat in Articole, Resurse Umane. Adresa articol Feedback 360 de grade, F360.

2 Comentarii la Feedback 360 de grade, F360

  1. Florin

    @Anca,
    Orice instrument de management este util doar in masura in care garanteaza confidentialitatea informatiilor obtinute, prelucrarea si fructificarea corecta a acestora, respectiv protectia sinceritatii respondentilor. E 360 nu face exceptie.

    Acest lucru se asigura prin acordarea accesului doar la informatia consolidata la nivel de departament.

    Cum se aleg respondentii subalterni? Pai nu se aleg. Dreptul de a participa la E 360 se asigura tuturor angajatilor si acestia, functie de optiune, completeaza sau nu formularul de evaluare in intervalul de timp comunicat.

  2. Anca

    Buna ziua,
    In primul rand felicitari pt blog, este de reala utilitate pt cineva interesat de domeniul RU.Apoi, am o neclaritate legata de aplicarea fb 360.Practic, ar trebui sa il completeze superiorul ierarhic, colegii, subordonatii si clientii? Cum se decide care dintre subordonati il va completa?In firma unde lucrez s-a realizat o evaluare de acest fel si subordonatii care au raspuns s-au autoselectat, pe principiul cine vrea sa raspunda, dar sa fiti maxim 7-8.Eu credeam ca selectia trebuie sa fie aleatorie ca sa se asigure cat de cat obiectivitatea (chiar daca in cele din urma vorbim numai de perceptii subiective).Deci exista o regula pentru selectia respondentilor dintre angajati sau poate oricine?Are aceasta vreun efect asupra rezultatului final?

Impresii

Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *