Articole, Resurse Umane

Exemple de Obiective SMART pe intelesul tau

II. CINE DEFINESTE OBIECTIVELE SMART?

Obiectivele SMART sunt definite de Angajat si agreate cu managerul direct.

obiective SMART.Democratia creierelorIn mod cert, organizatia care foloseste Creierele tuturor angajatilor este mai performanta decat organizatia care mizeaza doar pe materia cenusie a managerilor ei, oricat de inteligenti si sclipitori ar fi acestia.

Management nu inseamna sa scoti ideile din Capetele unor Gulere Albe si sa le pui in Mainile ascultatoare ale unor Gulere Albastre.

Organizatiile care doresc sa obtina Performanta, trebuie sa dezvolte o cultura organizationala bazata pe Democratia Creierelor. Pasul spre Democratie devine posibil prin Libertatea gandirii, Egalitatea de sanse si Incurajarea initiativei la toate nivelurile.

obiective SMART.CaracteristiciObiectivele individuale SMART au 3 caractersitici esentiale: deriva din Obiectivele departamentului si din Fisa postului / sunt propuse de angajati si agreate cu managerul direct / sunt insotite de o Scala a Realizarii.

Pesimistii vor spune ca abordarea este pur teoretica si ca managerii sunt cei care trebuie sa stabileasca obiectivele subordonatilor, dar Realitatea si Viitorul ii vor contrazice prin Lipsa de Rezultate. Desi la o prima vedere pare mai comod si eficient, mizand doar pe „competenta si experienta” managerilor, risipiti o Resursa Valoroasa: Creierele subordonatilor. Si mai rau, anulati Dreptul acestora la Dezvoltare.

Optimistii vor intelege ca managerii trebuie sa faca cunoscute obiectivele anuale ale departamentului, iar angajatii sa gandeasca propriul draft de obiective individuale SMART aliniate cu cele ale departamentului si Fisa de post, draft care va fi analizat de manageri si agreat apoi in cadrul Interviului de Planificare a Performantei.

Sigur, la inceput va fi mai dificil pentru angajat sa propuna obiective SMART, vor fi necesare numeroase ajustari in cadrul analizei si interviului, dar acest exercitiu dezvolta, intareste relatia manager-angajat si creste sansele de a obtine Motivare, Asumare si Performanta.

In timp Comunitate isi va seta firesc obiective SMART aliniate si va obtine Sinergia Creierelor, ingloband valoroasa Intangibilitate in produse si servicii care vor face diferenta.

__________________
Urmariti modulul video de mai jos. Alegeti vizualizarea full screen.