Evaluarea Performantei Angajatilor, Training HR

Formulare utilizate in Evaluarea Performantei

ARTICOL INTEGRAT IN CURSUL EVALUAREA PERFORMANTEI ANGAJATILOR
LAST UPDATE: 2.12.2020

Pentru a se bucura de succes in randul angajatilor si managerilor, procesul de Evaluare a Performantei trebuie gandit cat mai simplu.

Simplitatea trebuie sa se regaseasca si in cele 2 formulare utilizate: Formularul de Planificare, respectiv Formularul de Evaluare a Performantei.

Gasiti mai jos un prim modul video care explica CE este si CUM se utilizeaza un Formular de Planificare a Performantei Angajatilor. Modulul poate fi accesat gratuit, dupa identificare. Vizualizati in full screen.

(#) O conexiune lenta de internet presupune cateva secunde de asteptare pentru incarcarea modulului.

Pentru a intelege Formularul de Evaluare a Performantei si modul de calcul al Scorului / Calificativului de Performanta, parcurgeti modulul de mai jos. Modulul poate fi accesat gratuit, dupa identificare.

(#) O conexiune lenta de internet presupune cateva secunde de asteptare pentru incarcarea modulului.

Daca ati parcurs Modulul Formular de Evaluare a Performantei, testati-va gratuit cunostintele cu Aplicatiile de mai jos. Pentru a facilita invatarea, am activat optiunea de vizualizare a raspunsurilor corectate. Vizualizati in full screen. Succes!

Puteti ingloba cele 2 etape (Planificare/Evaluare) intr-un singur Formular – gasiti mai jos un template. Luand ce este bun, ce vi se potriveste, puteti dezvolta propriul formular – in cazul in care nu aveti deja unul – sau il puteti imbunatati pe cel existent.

La final, o scurta Reacapitulare:

remember-etape

OBIECTIVIZAREA EVALUARII PRIN UTILIZAREA CURBEI GAUSS

GaussPentru a asigura obiectivitatea procesului de evaluare, managerul verifica repartizarea punctajelor angajatilor pe curba Gauss si, daca este cazul, reparcurge evaluarile din zonele de abatere si face corectiile necesare.

GaussDistributia Gauss reprezinta un instrument managerial de Analiza a Rezultatelor Performantei, destinat imbunatatirii Obiectivitatii procesului de Evaluare.

Daca nu aveti cunostinte pe acest topic, accesati ACEST LINK pentru a parcurge ABC-ul utilizarii Curbei Gauss in Evaluarea Performantei si Dezvoltarea Angajatilor (EPDA).

banner-exemple-840.45

EXEMPLU PRACTIC:

Sunteti managerul departamentului X, intr-o organizatie cu un sistem de Evaluare a Performantei caracterizat prin:

  • 3 piloni de Performanta, cu urmatoarele ponderi de importanta:
    60% Obiective SMART + 25% Competente Cheie + 15% Program Individual de Dezvoltare;
  • Punctaj maxim Evaluare = 100 de puncte, dintre care: maximum 60 pentru Obiective SMART, maximum 25 pentru Competente Cheie, respectiv maximum 15 puncte pentru realizarea integrala a Programului Individual de Dezvoltare;
  • Scala de evaluare in 5 trepte, cu urmatoarele calificative pentru Performanta:
    Nesatisfacatoare (NS) / Satisfacatoare (S) / Buna (B) / Foarte Buna (FB) / Excelenta (E).
  • Cei 10 subordonati v-au transmis formularele de Autoevaluare a Performantei 2015 si, in urma centralizarii Rezultatelor, ati construit curba Autoevaluarii de mai jos (curba gri). De asemenea, ati trasat pe grafic si curba Ideala Gauss pentru cei 10 angajati, construita dupa regula 10%-20%-40%-20%-10 %.

    Performance-Results-on-Gauss

    In urma Evaluarii angajatiilor de catre manager, a rezultat performanta reprezentata prin curba albastra.

    Comparand curba Autoevaluarii si Evaluarea managerului cu distributia Ideala, rezulta o potentiala tendinta de supraevaluare in Autoevaluari, corectata de dvs. in domeniul S-FB, si confirmata in domeniul E.

    Inaintea Interviului de Evaluare cu fiecare angajat, este necesar sa reparcurgeti evaluarile din domeniile FB si E si, daca este cazul, sa faceti reglajele necesare pentru a obtine un nivel ridicat de Obiectivitate.

    IMPORTANT DE RETINUT:

  • scalele de masura asociate fiecarui Obiectiv SMART,
  • documentarea continua a performantei de catre angajat si manager pe intreg parcursul anului,
  • repartizarea corecta a punctajului intre treptele scalei de evaluare,
  • corectarea erorilor de evaluare evidentiate de distributia Gauss
  • buna-credinta a ambelor parti,
  • influenteaza major Obiectivitatea procesului de Evaluare a Performantei.

    Prin acest Exemplu practic, va incurajez sa imbunatatiti procesul de Evaluare a Performantei din firma dvs. prin reglementarea utilizarii distributiei Gauss (in cazul in care acest lucru nu se intampla deja).