Interviul de evaluare a performantei

PAGINA INTEGRATA IN TRAININGUL ONLINE EVALUAREA PERFORMANTEI ANGAJATILOR
LAST UPDATE: 11.07.2018

Interviul de evaluare-planificare trebuie sa fie o continuare fireasca a dialogului manager- angajat din timpului anului, desfasurandu-se sub principiul „ surprizele nu sunt nici posibile, nici acceptate” .

interviul-de-evaluare-630
































ANGAJATUL

Decembrie…. A mai trecut un an!
Ca ieri stabileati obiectivele SMART si agreati Programul de Dezvoltare Personala cu line managerul… privind in urma, sunteti multumit de evolutia si realizarile dvs…sunteti mai bun, mai pregatit pentru viitor, ati mai facut un pas pe treapta dezvoltarii dvs ca om si specialist…nu a fost simplu, dar ati reusit!

Ati completat si trimis Autoevaluarea dvs line managerului si acum trebuie sa va intalniti in sedinta de evaluare a performantei pentru a alinia punctele de vedere privind rezultatele si a conveni noile obiective pentru anul viitor.

Mai jos, gasiti cateva sugestii simple pentru Intalnirea de evaluare cu seful direct…impreuna puteti transforma meetingul intr-un eveniment, intr-o cale spre intelegere, dezvoltare, motivare, imbunatatire a relatiei, a performantei si implicit a rezultatelor. Nu e teorie, e experienta. Costul ?… doar cateva secunde din viata!















































MANAGERUL

Pana acum stiti ca Managerul:

  • completeaza Fisa de evaluare a subordonatului, analizand obiectiv rezultatele, factorii care au influentat performanta, motivele de reusita sau esec;
  • verifica repartizarea punctajelor pe curba Gauss si, daca este cazul, reparcurge evaluarile din zonele de abatere si face corectiile necesare;
  • compara evaluarea sa cu Autoevaluarea primita de la salariat, si documenteaza diferentele de puncte de vedere;
  • Pregateste in detaliu feedbackul pentru angajat, masurile pentru imbunatatirea performantei, Obiectivele SMART si Planul de Dezvoltare pentru noul an.

  • Exista carti intregi, sofisticate, despre cum trebuie sa se comporte un manager atunci cand evalueaza performanta subordonatilor. Eu precizez doar cateva lucruri de bun-simt:

  • Managerul trebuie sa evalueze Performanta angajatului, nu Personalitatea lui;
  • trebuie sa Asculte activ, sa incurajeze, lasand loc de reflectii, gasind calea de a spune lucrurilor pe nume sub o forma care sa motiveze;
  • trebuie sa Recunoasca Rezultatele, subliniind punctele forte ale salariatului, convenind intr-o atmosfera pozitiva, planul de performanta pentru noul an.

  • Mai jos, cateva sugestii prin care sa transformati Evaluarea intr-o cale spre intelegere, dezvoltare, imbunatatire a performantei si motivarea celor ce depind de dumneavoastra ca manager:















































    Comunicarea presupune Ascultare.

    Ascultand si acordand Timp celui din fata dvs, il respectati, il faceti sa se simta auzit si inteles, pretuit ca trairi si sentimente, acceptat ca persoana, indiferent de ce spune, simte sau gandeste.


    Desi pare simplu, este destul de greu sa ajungem la Ascultare.
    Priviti imaginea de mai jos si vedeti in ce masura va regasiti in ea.

    Daca majoritatea raspunsurilor la intrebarile de mai sus este DA, atunci trebuie sa schimbati ceva in modul dvs de comunicare pentru ca mesajul pe care il transmiteti persoanei cu care vorbiti este ” Indiferent de calitatea ideilor, trairilor, atitudinilor sau valorilor tale, EU te evaluez ca persoana, idei si sentimente. Eu nu te ascult!”


    Ce anume trebuie sa schimbati? Incepeti prin a acorda atentie Omului din fata dvs.


    Parafrazati mesajul trimis

    Prin parafrazare, transpunand in cuvintele dvs ceea ce a transmis vorbitorul -ganduri, sentimente – verificati daca ati inteles corect mesajul primit: „Daca am inteles bine, vreti sa spuneti ca…”


    Clarificati

    Daca nu ati auzit sau inteles tot mesajul transmis pentru a reflecta implicatiile / sentimentele, solicitati clarificari, comunicand vorbitorului interesul dvs:

    „Ajutati-ma va rog sa inteleg…”
    „Povestiti-mi mai mult despre…”
    „Ce ati simti in momentul in care…?”


    Reflectati implicatiile

    Reflectarea presupune ca dvs, ca ascultator, sa aprofundati continutul mesajului primit: „ Asta inseamna ca…”

    Este foarte important sa permiteti vorbitorului sa controleze discutia. Daca incercati sa-i modificati directia gandirii sugerandu-i niste idei la care nu s-a gandit, relatia de incredere si sustinere dispare. Important este sa-l ajutati si sa-i comunicati ca ati auzit si ati inteles directia gandirii sale.


    Reflectati sentimentele

    Empatizati cu interlocutorul. Puneti-va in locul lui pentru a intelege ce simte. Nu-i evaluati sentimentele, acceptati-le. Exprimati-va sentimentele si trairile dvs, facandu-l sa inteleaga ca ceea ce a simtit el este Ok si ca nu trebuie sa simta ce simtiti dvs punandu-va in locul lui:

    „ Daca mi s-ar fi intamplat mie asa ceva,cred ca m-as fi bucurat…”
    „Daca as fi obtinut rezultatul asta, as fi avut mai multa incredere in mine…”


    Scoateti in evidenta interesul dvs si prin limbajul nonverbal

    Mimica, contactul vizual, vocea dvs, etc. trebuie sa reflecte faptul ca va ascultati interlocutorul.

    TEST DE ASCULTARE ACTIVA (24.01.2018)

    Desi pare simpla, Ascultarea activa este greu de obtinut.
    Fiti incurajat sa descoperiti aspectele presupuse de o Ascultare activa si sa identificati din rezultatele Testului, Comportamentele la care trebuie sa mai lucrati.






    APLICATII PAROLATE AFERENTE SECTIUNII „INTERVIUL DE EVAUARE”

    Aplicatiile sunt destinate cursantilor trainingului online „Evaluarea Performantei si Dezvoltarea Angajatilor, EPDA”, dezvoltat si livrat de Florin RAU prin intermediul platformei www.rauflorin.ro in parteneriat cu Learning Network.

  • ACULTARE ACTIVA
  • TEST INTERMEDIAR 4


  • DORITI SA APROFUNDATI INTERVIUL DE EVALUARE?
    INCERCATI CURSUL ONLINE DE EVALUARE A PERFORMANTEI ANGAJATILOR!PROMO: CURS ONLINE

    Pentru a deveni Solutie, Evaluarea Performantei Angajatilor trebuie reglementata de HR, si aplicata de angajati si manageri.

    Va invit sa descoperiti CUM sa dezvoltati si sa oferiti Angajatilor, un Instrument profesionist de Evaluare a Performantei bazat pe Know-How si practica din organizatii de succes.

    Incercati un Tur al produsului, cu linkurile de mai jos:

  • Descriere curs online
  • Am nevoie de acest training? (Autoevaluare)
  • Termeni de utilizare a serviciilor online www.rauflorin.ro
  • Inscriere
  • Logare la curs


  • Articol postat in Articole, Resurse Umane. Adresa articol Interviul de evaluare a performantei.

    Comments are closed.