Cresterea conformarii voluntare a contribuabililor prin dezvoltarea serviciilor digitale |
Milestone |
Intrarea in vigoare a cadrului legal pentru inrolarea contribuabililor persoane juridice in SPV |
Cadru legal a intrat in vigoare |
Q1/2022 |
MF/ANAF |
aprobarea cadrului legal pentru inrolarea contribuabililor persoane juridice in SPV |
Neaprobarea cadrului legal, intarzieri in procesul de aprobare |
Publicarea cadrului legal |
Cresterea conformarii voluntare a contribuabililor prin dezvoltarea serviciilor digitale |
Milestone |
serviciile digitale si sistemele electronice critice sunt implementate (SPV, Call Center, OSS, VIES ) |
Serviciile digitale si sistemele electronice aferente SPV, Call Center, OSSS, VIES, sunt implementate si utilizate. |
Q4/2023 |
MF/ANAF |
Dezvoltarea si implementarea serviciilor digitale si sistemelor electronice critice, respectiv cele aferente SPV, Call Center, OSS, VIES. |
Riscuri de intaziere aduse de riscurile desfasurarii licitatiilor (contestatii, anulari etc) |
MF/CNIF
ANAF/Site-ul ANAF
sau
Procesul verbal de receptie si punere in productie a dezvoltarilor/ sistemelor informatice |
Cresterea conformarii voluntare a contribuabililor prin dezvoltarea serviciilor digitale |
Target |
500.000 de contribuabili inrolati suplimentar in SPV |
N/A |
Q4/2022 |
MF/ANAF |
500.000 contribuabili inrolati suplimentar in SPV |
Contribuabilii sa nu fie informati cu mijloacele adecvate despre aceasta posibilitate |
Bazele de date CNIF, Raport de performanta ANAF |
Cresterea conformarii voluntare a contribuabililor prin dezvoltarea serviciilor digitale |
Target |
100% bunuri imobile si bunuri mobile de valoare semnificativa promovate spre valorificare prin platforma de licitatii on-line |
N/A |
Q2/2024 |
ANAF/CNIF |
100% bunuri imobile si bunuri mobile de valoare semnificativa promovate spre valorificare prin platforma de licitatii on-line |
Riscuri de neimplementare in termenul asumat, riscuri de intaziere din cauza lictatiilor |
Bazele de date CNIF si Informatii furnizate de ANAF |
imbunatatirea proceselor de administrare a impozitelor şi taxelor, inclusiv prin implementarea managementului integrat al riscurilor |
Milestone |
definirea criteriilor de risc pentru clasificarea contribuabililor si aprobarea cadrului legal aplicabil |
Criterii de risc aprobate, legislatie tertiara aprobata |
Q4/2022 |
MF/ANAF |
Definirea criteriilor de risc in functie de principalele categorii de riscuri de neconformare fiscala, respectiv riscurile legate de inregistrarea fiscala, depunerea declaratiilor , nivelul de declarare si plata |
Posibile interventii de natura legislativa care pot influenta relevanta criteriilor, profilelor si indicatorilor de risc fiscal. Modificarea obiectivelor strategice ale ANAF |
Registrul electronic al riscurilor, continând criteriile, indicatorii si profilele de risc. Aprobarea criteriilor de risc. |
imbunatatirea proceselor de administrare a impozitelor şi taxelor, inclusiv prin implementarea managementului integrat al riscurilor |
Milestone |
registru electronic al riscurilor deplin operaţional |
Registru electronic al riscurilor operaţional |
Q4/2025 |
MF/ANAF |
Operationalizarea registrului electronic al riscurilor |
Posibile interventii de natura legislativa care pot influenta relevanta criteriilor, profilelor si indicatorilor de risc fiscal. Modificarea obiectivelor strategice ale ANAF |
Registrul electronic al riscurilor, continând criteriile, indicatorii si profilele de risc. |
imbunatatirea proceselor de administrare a impozitelor şi taxelor, inclusiv prin implementarea managementului integrat al riscurilor |
Milestone |
operationalizara platformei de Big Data /Analytics având in vedere urmatoarele principii de colectare a datelor, cum ar fi:
- exhaustivitate - toate sursele relevante de informatii (interne si externe incluse)
- validare - integritatea datelor: datele sunt complete si consecvente
- analiza - datele pot fi „puse in functiune” si ofera informatii (context); procesele sunt rezultate repetitive - date legate pentru a oferi informatii despre performanta. |
Operationalizarea solutiei - platforma Big Data |
Q4/2025 |
MF/ANAF |
Operationalizarea platformei de Big Data |
Riscuri legate calibrarea si ajustarea dezvoltarilor in functie de necesitatile reale de utilizare |
Procesul verbal de receptie si punere in productie a sistemului informatic |
imbunatatirea proceselor de administrare a impozitelor şi taxelor, inclusiv prin implementarea managementului integrat al riscurilor |
Milestone |
Revizuirea si completarea cadrului legal incident domeniului de activitate al structurilor de control fiscal |
Cadrul legal incident domeniului de activitate al structurilor de control fiscal revizuit si completat (in vigoare) |
Q4/2022 |
MF/ANAF |
Revizuirea si completarea cadrului legal incident domeniului de activitate al structurilor de control fiscal |
Neaprobarea cadrului legal, intarzieri in procesul de revizie sau in procedura de aprobare |
Publicarea cadrului legal |
imbunatatirea proceselor de administrare a impozitelor şi taxelor, inclusiv prin implementarea managementului integrat al riscurilor |
Target |
100% din personalul necesar finalizeaza instruirea privind sistemul de gestionare a riscurilor (40 de persoane care lucreaza in sediul central din zona de gestionare a riscurilor) |
N/A |
Q4/2022 |
MF/ANAF |
Personalul care lucreaza in zona de gestionare a riscurilor de lanivelul sediului central instruiti cu privire la sistemul de gestionare a riscurilor. |
Intarziri generale in dezvoltarea sistemului de gestionare a riscurilor va avea impact si poate genera intarzieri in realizarea instruirii. |
MF/ANAF
Liste de prezenta la instruire |
imbunatatirea proceselor de administrare a impozitelor şi taxelor, inclusiv prin implementarea managementului integrat al riscurilor |
Target |
600.000 case marcat conectate la sistemul IT ANAF (150.000 case de marcat Q4-2021 si 450.000 case de marcat Q4-2022) |
N/A |
Q4/2022 |
MF/ANAF/CNIF |
Conectarea celor 600000 de case de marcat la Sistemul electronic al ANAF in sistem etapizat conform calendarului |
Intarzieri in finalizarea procedurilor de conectare a caselor de marcat |
baze de date - Sistem electronic ANAF |
imbunatatirea proceselor de administrare a impozitelor şi taxelor, inclusiv prin implementarea managementului integrat al riscurilor |
Target |
Ponderea numarului de verificari documentare raportata la total controale efectuate de administratia fiscala – 30% |
N/A |
Q4/2022 |
ANAF |
Lunar se va monitoriza ponderea verificarilor documentare in total actiuni de control efectuate in perioada monitorizata cu scopul de a creste ponderea verificarilor documentare in total actiuni de control cu 30% pana in semestrul 2 2023 |
Riscuri de neindeplinire in termenul asumat:
- lipsa instrumentelor privind efectuarea analizei de risc (aplicatii, personal calificat) din partea structurilor specializate
- lipsa capacitatii de control fiscal datorata actiunilor de control fiscal cu termene urgente de efectuare si complexitatii acestora
- deficit de personal in domeniul controlului fiscal
- pregatire profesionala in domeniul controlului fiscal |
Se va calcula prin raportarea procentuala a numarului de verificari documentare in total controale fiscale efectuate in perioada de raportare |
Asigurarea capacitatii de raspuns pentru provocarile informationale actuale si viitoare, inclusiv in contextul pandemiei, prin transformarea digitala a MF / ANAF |
Milestone |
modernizarea infrastructurii hardware-software si a infrastructurii suport pentru furnizarea serviciilor electronice catre
contribuabili:
- hardware reinnoit
- licente software generice si specifice |
Infrastructura hardware-software si infrastructura suport moderizata |
Q2/2023 |
MF/CNIF |
Modernizarea infrastructurii hardware-software si a infrastructurii suport pentru furnizarea serviciilor electronice catre
contribuabili |
Rriscuri de intaziere aduse de riscurile desfasurarii licitatiilor (contestatii, anulari etc) |
MF/CNIF |
Asigurarea capacitatii de raspuns pentru provocarile informationale actuale si viitoare, inclusiv in contextul pandemiei, prin transformarea digitala a MF / ANAF |
Target |
80% din infrastructura IT hardware si software este mai noua de 4 ani |
N/A |
Q2/2023 |
MF/CNIF |
Modernizarea infrastructurii hardware-software si a infrastructurii suport pentru furnizarea serviciilor electronice catre
contribuabili |
Rriscuri de intaziere aduse de riscurile desfasurarii licitatiilor (contestatii, anulari etc) |
MF/CNIF |
Modernizarea sistemului vamal si implementarea vamii electronice |
Milestone |
Contractarea achizitiei de noi sisteme IT pentru vama: ICS, NTCS-AES, UUM & DS, EMCS 4, sistem national de import, sistem de monitorizare si control, sistem national de gestionare a autorizatiilor |
Contracte semnate pentru sistemele IT pentru vama: ICS, NTCS-AES, UUM & DS, EMCS 4, sistem national de import, sistem de monitorizare si control, sistem national de gestionare a autorizatiilor |
Q4/2023 |
MF/CNIF |
Contractarea achizitiei de noi sisteme IT pentru vama: ICS, NTCS-AES, UUM & DS, EMCS 4, sistem national de import, sistem de monitorizare si control, sistem national de gestionare a autorizatiilor |
Riscuri de neimplementare in termenul asumat, riscuri de intaziere din cauza lictatiilor |
Site achizitii, MF/CNIF |
Modernizarea sistemului vamal si implementarea vamii electronice |
Target |
100% infrastructura hardware-software modernizata |
N/A |
Q4/2022 |
MF/AV |
12 sisteme IT operationalizate si infrastructura hardware-software modernizata |
Riscuri de neimplementare in termenul asumat, riscuri de intaziere din cauza lictatiilor |
MF/CNIF
AV |
Modernizarea sistemului vamal si implementarea vamii electronice |
Target |
3 sisteme IT achizitionate |
|
Q4/2023 |
MF/AV |
13 sisteme IT operationalizate si infrastructura hardware-software modernizata |
Riscuri de neimplementare in termenul asumat, riscuri de intaziere din cauza lictatiilor |
MF/CNIF
AV |
Modernizarea sistemului vamal si implementarea vamii electronice |
Target |
8 sisteme IT achizitionate |
|
Q4/2024 |
MF/AV |
14 sisteme IT operationalizate si infrastructura hardware-software modernizata |
Riscuri de neimplementare in termenul asumat, riscuri de intaziere din cauza lictatiilor |
MF/CNIF
AV |
Modernizarea sistemului vamal si implementarea vamii electronice |
Target |
1 sistem IT achizitionat |
|
Q4/2025 |
MF/AV |
15 sisteme IT operationalizate si infrastructura hardware-software modernizata |
Riscuri de neimplementare in termenul asumat, riscuri de intaziere din cauza lictatiilor |
MF/CNIF
AV |
imbunatatirea mecanismului de programare bugetara, inclusiv prin intermediul unui nou instrument IT in vederea eficientizarii si prioritizarii cheltuielilor publice |
Milestone |
Aprobarea actului normativ pentru aprobarea metodologiei de elaborare, monitorizare si raportare a programelor bugetare |
Act normativ aprobat |
Q2/2022 |
MF/DGSPB/DGPB |
Elaborarea actului normativ privind metodologia de elaborare, monitorizare si raportare a programelor bugetare |
Intrazieri in procesul de avizare care duc la nerespectarea termenului asumat |
Monitorul Oficial |
imbunatatirea mecanismului de programare bugetara, inclusiv prin intermediul unui nou instrument IT in vederea eficientizarii si prioritizarii cheltuielilor publice |
Milestone |
Elaborarea si adoptarea unei strategii multianuale privind viitoarele domenii care vor face obiectul analizelor de cheltuieli si planul de implementare |
Memorandum aprobat de Guvern |
Q3/2023 |
MF/Ministerele de linie |
MF va elabora un memorandum pe care-l va supune aprobarii Guvernului, prin care vor fi stabilite domeniile / programele / actiunile ce vor face obiectul viitoarelor analize de cheltuieli (dupa finalizarea analizelor pe domeniile sanatate si educatie), calendarul de implementare, institutiile responsabile si constituirea grupurilor de lucru pentru fiecare domeniu supus analizei |
|
Proceduri operationale la nivelul CAECP si memorandum |
imbunatatirea mecanismului de programare bugetara, inclusiv prin intermediul unui nou instrument IT in vederea eficientizarii si prioritizarii cheltuielilor publice |
Milestone |
Elaborarea analizelor de cheltuieli in domeniul sanatatii si in domeniul educatiei |
Rapoarte privind analiza cheltuielilor in domeniile educatie si sanatate |
Q2/2023 |
MF/Ministerul Sanatatii /Ministerul Educatiei/Casa Nationala de Asigurari de Sanatate |
1. Memorandum in Guvern cu prezentarea programelor / actiunilor ce vor face obiectul analizei cheltuielilor in domeniul sanatatii si educatiei 2. Constituire grupuri de lucru tematice cu reprezentanti MF, MS, CNSAS / ME 3. Colectarea datelor si finalizarea analizelor |
|
Memorandum in Guvern cu prezentarea rezultatelor analizelor |
imbunatatirea mecanismului de programare bugetara, inclusiv prin intermediul unui nou instrument IT in vederea eficientizarii si prioritizarii cheltuielilor publice |
Milestone |
Elaborarea planurilor de implementare a rezultatelor analizelor de cheltuieli in domeniile educatiei si sanatatii |
Planuri de implementare a rezultatelor analizelor in domeniul educatiei si sanatatii |
Q3/2023 |
MF/Ministerul Sanatatii /Ministerul Educatiei/Casa Nationala de Asigurari de Sanatate |
Guvernul, la propunerea MF, va aproba masurile ce trebuie implementate urmare analizelor de cheltuieli efectuate in domeniile sanatate si educatie, institutiile responsabile si termenele de implementare |
|
Memorandum in Guvern cu prezentarea de planurilor de implementare (masurilor legislative si/sau administrative ce trebuie implementate de autoritatile competente) |
imbunatatirea mecanismului de programare bugetara, inclusiv prin intermediul unui nou instrument IT in vederea eficientizarii si prioritizarii cheltuielilor publice |
Milestone |
Elaborarea proiectului de buget pe anul 2024 cu luarea in considerare a rezultatelor celor 2 analize |
Reflectarea in proiectul de buget a rezultatelor analizelor de cheltuieli in domeniile sanatate si educatie |
Q4/2023 |
MF, MS si ME |
Elaboarerea proiectului de buget pe anul 2024 in care in bugetele sanatatii si educatiei sa fie reflectate masurile implementate urmare analizelor de cheltuieli efectuate |
Intirzieri in elaborarea / adoptarea proiectului de buget pe anul 2024 din motive independente de MF, MS si ME |
Proiectul de buget 2024 |
imbunatatirea mecanismului de programare bugetara, inclusiv prin intermediul unui nou instrument IT in vederea eficientizarii si prioritizarii cheltuielilor publice |
Milestone |
Amendarea cadrului normativ pentru asigurarea planificarii bugetare multianuale pentru prioritizarea investitiilor publice semnificative si eficientizarea procesului de prioritizarea a investitiilor publice |
Acte normative aprobate |
Q2/2023 |
MF/DGSPB/DGPB |
Amendarea cadrului normativ pentru asigurarea planificarii bugetare multianuale pentru investitiile publice semnificative prioritizate si eficientizarea procesului de prioritizarea a investitiilor publice prin modificarea Legii nr.500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.88/2013 privind adoptarea unor masuri fiscal – bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare si a Hotarârii Guvernului nr.225/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice privind prioritizarea proiectelor de investitii publice, cu modificarile si completarile ulterioare. intarirea rolului MF-UEIP in procesul de prioritizare a obiectivelor / proiectelor de investitii semnificative / Actualizarea calendarului de prioritizare in vederea corelarii cu calendarul elaborarii bugetului / Actualizarea criteriilor de prioritizare care se aplica proiectelor de investitii publice semnificative noi si in continuare |
Intarzieri in procesul de avizare a initiativelor legislative care duc la nerespectarea termenului asumat |
Monitorul Oficial |
imbunatatirea mecanismului de programare bugetara, inclusiv prin intermediul unui nou instrument IT in vederea eficientizarii si prioritizarii cheltuielilor publice |
Milestone |
Actualizarea aplicatiei IT BUGET_NG (S2 -2023). |
Aplicatie Buget_NG actualizata |
Q4/2023 |
MF/DGSPB/CNIF |
Actualizarea si modernizarea sistemului informatic privind dezvoltarea si gestionarea bugetului national, prin valorificarea masiva de date si informatii care sa reflecte cât mai bine cheltuielile bugetare, la nivel de politici si programe (analiza procedurilor bugetare, eficientizarea timpului pentru generarea rapoartelor si a formatului in care sunt generate rapoartele), cu efect asupra:
• cresterii transparentei in cadrul procesului bugetar prin publicarea de analize si rapoarte care simplifica procesul de cheltuieli pentru programe specifice.
• imbunatatirii sistemului de monitorizare si raportare a programelor bugetare. |
Posibile intârzieri in derularea procedurilor de achizitie publica si atribuirea sistemului de contract IT (eventuale contestatii).
Abilitati digitale insuficient dezvoltate in rândul angajatilor, drept pentru care formarea profesionala a angajatilor va constitui una dintre cele mai importante preocupari. |
Rapoarte generate din aplicatia Buget_NG folosind functii noi/actualizate ale aplicatiei, timp de generare a rapoartelor redus. |
imbunatatirea mecanismului de programare bugetara, inclusiv prin intermediul unui nou instrument IT in vederea eficientizarii si prioritizarii cheltuielilor publice |
Milestone |
Evaluarea impactului masurilor luate in urma analizelor de cheltuieli, incepând cu anul 2024 – realizata de Consiliul Fiscal |
Raport publicat pe site ul CF |
Q2/2025 |
CF |
CF emite o opinie cu privire la rezultatul analizei de cheltuieli in bugetul pe anul 2024. |
|
Site ul CF |
Consolidarea capacitatii institutionale de prognoza a cheltuielilor cu pensiile prin utilizarea de instrumente complexe de modelare economica |
|
|
|
|
|
|
|
|
Revizuirea cadrului fiscal |
Milestone |
Sistem IT care permite implementarea unui model de evaluare automata a proprietatilor din Romania cu scopul de a determina baza de impozitare corelata cu valoarea de piata operationala |
|
Q4/2025 |
MF/DGLFRVC |
Dezvoltarea unui sistem informational cu privire la proprietatile din România |
Intarzieri legate de procesul de achizitie publica |
|
Revizuirea cadrului fiscal |
Milestone |
Intrarea in vigoare a modificarilor aduse Codului Fiscal prin care se reduce gradual aria de aplicabilitate a regimului special de taxare pentru microintreprinderi (reducerea plafonului maximal si asigurarea ca se vor evita masurile de fragmentare) |
Cadrul legislativ aprobat |
Q4/2022 |
MF |
Elaborarea Proiectului de lege ce vizeaza modificarea Codului Fiscal privind reducerea graduala a ariei de aplicabilitate a regimului special de taxare pentru microintreprinderi. |
Intarzieri in procesul de avizare care pot duce la nerespectarea termenului asumat |
Monitorul Oficial |
Revizuirea cadrului fiscal |
Milestone |
Intrarea in vigoare a modificarilor aduse Codului Fiscal (Legea nr.227/2015) prin care se reduc etapizat distorsiunile si stimulentele fiscale excesive, in principal pentru impozitul pe venit, impozitul pe profit, contributiile sociale, incepând cu 2024 |
Cadrul legislativ aprobat |
Q1/2023 |
MF |
Elaborarea Proiectului de lege ce vizeaza modificarea Codului Fiscal privind reducerea etapizata a distorsiunilor si stimulentelor fiscale excesive, in principal pentru impozitul pe venit, impozitul pe profit, contributiile sociale, incepând cu 2024 |
Intarzieri in procesul de avizare care pot duce la nerespectarea termenului asumat |
Monitorul Oficial |
Revizuirea cadrului fiscal |
Milestone |
Intrarea in vigoare a modificarilor aduse Codului Fiscal (Legea nr.227/2015) prin care se reduc gradual stimulentele fiscale pentru personalul angajat in sectorul constructiilor, incepând cu anul 2025 |
Cadrul legislativ aprobat |
Q1/2025 |
MF |
Elaborarea Proiectului de lege ce vizeaza modificarea Codului Fiscal privind reducerea graduala a stimulentelor fiscale pentru personalul angajat in sectorul constructiilor, incepând cu anul 2025 |
Intarzieri in procesul de avizare care pot duce la nerespectarea termenului asumat |
Monitorul Oficial |
Revizuirea cadrului fiscal |
Milestone |
Analiza comparativa in statele membre ale UE a legislatiei referitoare la impozitul pe venit, impozitul pe profit, contributiile sociale si impozitul pe proprietate pentru identificarea celor mai bune practici |
Analiza finalizata |
Q4/2022 |
MF/DGLFRVC |
Analiza comparativa in statele membre ale UE a legislatiei referitoare la impozitul pe venit, impozitul pe profit, impozitul pe proprietate si contributii sociale pentru identificarea celor mai bune practici |
Nepreluarea tuturor datelor relevante in cadrul analizei comparative |
Analiza comparativa/Documente de lucru |
Crearea Bancii Nationale de Dezvoltare |
Milestone |
Operationalizarea BND |
N/A |
Q4/2024 |
MF/DGTDP |
BND va fi pe deplin operationala, cu un personal instruit, in masura sa ofere primele instrumente financiare, conform celor mai bune practici in domeniu, in vederea reducerii decalajelor de finantare, asigurând imbunatatirea accesului la finantare pentru beneficiarii eligibili si expertiza pentru dezvoltarea de noi produse. |
Risc de neimplementare in termenul asumat |
Site BND |
Crearea Bancii Nationale de Dezvoltare |
Milestone |
BND acreditata de Guvern ca partener de implementare fonduri UE si de COM ca partener de implementare Invest EU |
N/A |
Q2/2026 |
MF/DGTDP |
Realizarea evaluarii pe baza de piloni care va permite ca BND sa devina partener de implementare pentru fonduri europene/InvestEU |
Neindeplinirea conditiilor pentru obtinerea acreditarii |
Documentul de acreditare |
Dezvoltarea capacitatii institutionale pentru gestionarea unui Fond de capital de risc |
Milestone |
Operationalizarea Fondului de Capital de Risc (finantat din alte surse de finantare decât PNRR) |
N/A |
Q1/2024 |
FNGCIMM/MF |
Fondul de Capital de Risc va fi operationalizat cu personal instruit in managementul unor fonduri de risc in masura sa investeasca sume sub forma de participatii la capitalul social al IMM-urilor in vederea imbunatatirii accesului la finantare pentru IMM-uri |
Intârzieri in contractarea serviciilor de consultanta |
Rapoarte ale FNGCIMM |
Un nou cadru legislativ pentru sistemul de pensii |
Milestone |
Transmiterea catre Parlament a noii legi privind sistemul de pensii, inlocuind toate prevederile negative ale Legii nr. 127/2019 (inclusiv cele referitoarea la perioada fixa de contributivitate de 25 ani), si propunand o noua formula de indexare bazata pe numarul de puncte realizat de fiecare beneficiar potrivit principiului contributivitatii care sa asigure sustenabilitate fiscala si sa nu mai permita cresteri ad-hoc, eliminarea indicelui de corectie, cresterea mai rapida a pensiilor mici cu mentinerea anvelopei totale in raport cu PIB , astfel incât indicatorul de sustenabilitate pe termen mediu si lung sa nu indice un risc ridicat, modificarea pensionarii anticipate, stimularea continuarii vietii active si cresterea voluntara a vârstei de pensionare si asigurând sustenabilitatea fiscala a Pilonului II printr-o crestere a contributiilor in linie cu prevederile Strategiei Fiscal-Bugetare |
Adoptare de catre Guvern a proiectului de lege |
Q2/2022 |
MMSC |
vor fi preluate toate prevederile mentionate in componenta |
|
|
Un nou cadru legislativ pentru sistemul de pensii |
Milestone |
Aprobarea de catre Parlament a noului cadru legislativ (eventualele modificari aduse proiectului de lege initial de catre Parlament care ar duce la cresterea cheltuielilor cu pensiile in raport cu PIB-ul vor fi compensate de Guvern cu masuri concrete de a creste veniturile bugetare pentru a acomoda aceste cresteri) |
Promulgarea legii |
Q4/2023 |
Parlamentul României/ Guvernul României |
|
|
|
Un nou cadru legislativ pentru sistemul de pensii |
Milestone |
Aprobarea de catre Parlament a cadrului legislativ pentru reducerea cheltuielilor cu pensiile speciale |
Promulgarea legii |
Q4/2022 |
Parlamentul României/ Guvernul României |
|
|
|
Un nou cadru legislativ pentru sistemul de pensii |
Milestone |
Aprobarea legislatiei necesare pentru asigurarea sustenabilitatii Pilonul 2 pensii |
Adoptarea legislatiei necesare |
Q1/2022 |
MMSC/ASF |
|
|
|
Sustinerea procesului de evaluare a dosarelor de pensii aflate in plata |
Target |
Contractarea personalului pentru recalculare si digitalizare |
|
Q4/2021 |
MMSC |
|
|
|
Sustinerea procesului de evaluare a dosarelor de pensii aflate in plata |
Target |
Toate dosarele de pensii recalculate |
|
Q4/2022 |
MMSC |
|
|
|
Eficienta operationala si servicii electronice avansate pentru sistemul national de pensii prin digitalizare |
Milestone |
Implementarea unui sistem IT in cadrul CNPP |
Sistem IT operational |
Q4/2024 |
MMSC/ CNPP |
|
|
|
ULTIMELE COMENTARII