Articole, Resurse Umane

Creste Numarul Bugetarilor

Creste Numarul Bugetarilor – este concluzia cercetarii noastre bazata pe datele publicate de Ministerul Finantelor (MF)* pentru perioada Dec.2015-Apr.2022!

Trendul general de crestere APR. 2022 vs. DEC. 2015 (+82.445 posturi ocupate!) este favorizat de cresterea din Sanatate / Autoritatile Executive Locale / Institutiile din Administratia Publica Centrala subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru Somaj / Secretariatul General al Guvernului si este diminuat in principal de scaderea din MAI si ministerul Finantelor

______________________________
* Pentru raportarile MF pe lunile 12.2015 / 06.2018 / 08.2020 / 07.2021 / 03.2022 / 04.2022 apelati sectiunea „5. Sursa Date”.
Graficele sunt interactive. Pentru vizualizarea valorilor, plimbati mouse-ul peste serii.
LAST UPDATE: 10.06.2022

GRAFICUL 1. NUMARUL TOTAL DE BUGETARI (DEC. 2015 – APR. 2022)

1. Repartizarea dupa Ordonatorii de Credite

Inainte de a trece la analiza, este important sa intelegem structura Administratiei.
Administratia contine urmatoarele 2 mari categorii:
Administratia Publica Centrala (APC) si Administratia Publica Locala (APL).
In cadrul acestora, repartizarea dupa Ordonatorii de Credite arata astfel:
TABELUL 1.

INSTITUTII SI AUTORITATI PUBLICE COD ORDONATORI CREDITE
TOTAL, din care I.1. APC + I.2. APC + I.3. APC +  I.4. APC +  II.1 APL + II.2 APL
I. ADMINISTRATIE PUBLICA CENTRALA (APC) TOTAL, din care: I.1. APC + I.2. APC + I.3. APC +  I.4. APC 
1. Institutii finantate integral din Bugetul de Stat I.1 APC
2. Institutii finantate integral din Bugetele Asigurarilor Sociale I.2 APC
3. Institutii subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru Somaj 1.3 APC
4. Institutii finantate integral din venituri proprii, din care 1.4 APC
Unitati sanitare finantate din FNUASS  
Unitatile de invatamant superior de stat  
Alte institutii  
II. ADMINISTRATIE PUBLICA LOCALA (APL), TOTAL din care  II.1 APL + II.2 APL
1. Institutii finantate integral din Bugetele Locale, din care II.1 APL
Unitati de Invatamant Preuniversitar  
Autoritati Executive Locale  
2. Institutii finantate integral sau partial din venituri proprii, din care II.2 APL
Unitati Sanitare din Reteaua Sanitara a Autoritatilor Locale  
Alte institutii  

NOTA: Asa cum o sa vedeti mai tarziu, sub fiecare ordonator de credite se regasesc multe Institutii si Autoritati Publice (nu le enumaram acum, dar cei curiosi le pot gasi in TABELUL 2).

2. Numarul de Bugetari din APR. 2022

Din Graficul 1 prezentat anterior, stim ca in APR. 2022 exista un Total de 1.269.662 bugetari.
Cifra de Total este importanta, dar la fel de importanta este Distributia Bugetarilor in Institutiile si Autoritatile Publice. Acest lucru este redat in GRAFICUL 2.

______________________________
Graficul este construit cu datele din TABELUL 2, este interactiv si afiseaza datele la trecerea mouseului peste serii;
Intrucat Educatia si Sanatatea apar atat in APC cat si in APL, pentru analiza si reprezentare grafica am cumulat numarul de posturi ocupate (detalii in TABELUL 2);
Dat fiind numarul mare de Institutii si Autoritati Publice, pentru simplificarea reprezentarii grafice am cumulat numarul de posturi pentru „Justitie” si „Alte ministere si institutii” (detalii in TABELUL 2).
Tot in TABELUL 2 veti mai gasi:
Repartizarea Institutiilor si Autoritatilor reprezentate grafic, pe Ordonatorii de Credite;
Semnificatia abrevierilor utilizate pentru denumirea unor Institutii si Autorizati Publice in Grafic.

GRAFICUL 2. DISTRIBUTIA BUGETARILOR PE INSTITUTII SI AUTORITATI PUBLICE, APR.2022


Din GRAFICUL 2 rezulta ca in Top 6 Institutii si Autoritati Publice cu cele mai multe pozitii ocupate se situeaza:

1. Educatia: 364.694 posturi (macinata de subfinantare, lipsa de viziune si slaba pregatire a cadrelor didactice, sitemul de Educatie pregateste pe banda rulanta Analfabeti Functionali fara nicio sansa in Piata Fortei de Munca si Economia Reala);
2. Autoritatile Executive Locale: 273.690 posturi (preocupate de grija insuficientei bugetelor locale pentru asigurarea salariilor marite discretionar la nivel local, AEL nu fac nimic pentru imbunatatirea conditiilor de mediu si viata la nivelul comunitatilor locale);
3. Sanatatea: 243.040 posturi (aflat in pragul dezastrului din cauza lipsei de viziune, a subfinantarii cronice si lipsei de investitii, a numirilor politice, Sistemul de Sanatate nu poate asigura serviciile de baza necesare unei populatii din ce in ce mai imbatranita si bolnava. Este un sistem care nu poate asigura sanatatea Fortei de Munca, reducandu-i acesteia sansele de a lucra pana la o varsta mai inaintata);
4. Ministerul Afacerilor Interne (MAI): 123.485 posturi (un sistem macinat de subfinantare, de promovari politice, de lipsa dotarilor elementare, de inexistenta programelor de dezvoltare continua si de slaba calitate a personalului recrutat in graba din surse externe. Un sistem care straneste indignare prin lipsa de profesionism si tact);
5. Ministerul Apararii Nationale (MApN): 74.445 posturi (sistem anacronic, care consuma cei 2% din PIB pe salarii si achizitii de echipamente la mana a 2a iesite la pensie din alte tari);
6. Institutiile din Administratia Publica Centrala subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru Somaj: 43.855 persoane

Insumate, cifrele Top 6 reprezinta 88.5% din cele 1.269.662 de posturi totale ocupate in Institutiile si Autoritatile Publice din Romania.

TABELUL 2. DISTRIBUTIA SI EVOLUTIA BUGETARILOR DUPA ORDONATORII DE CREDITE, DEC. 2015 – APR. 2022

INSTITUTII si AUTORITATI PUBLICE, DENUMIRE COMPLETA INSTITUTII si AUTORITATI PUBLICE, DENUMIRE SMPLIFICATA PT. GRAFIC COD ORDONATORI CREDITE NUMAR DE POSTURI OCUPATE
DEC. 2015 IUN. 2018 AUG. 2020 IULIE 2021 MART.2022 APR.2022 APR. 2022 - DEC. 2015
TOTAL, din care I.1. APC + I.2. APC + I.3. APC + I.4. APC + II.1 APL + II.2 APL 1.187.217 1.219.397 1.230.083 1.242.391 1.267.973 1.269.662 +82445
I.1. APC_Administratia Prezidentiala Administratia Prezidentiala I.1. APC 211 258 247 257 279 280 69
I.1. APC_Senatul Romaniei   I.1. APC 825 830 808 858 866 875
I.1. APC_Camera Deputatilor   I.1. APC 1766 1646 1657 1691 1717 1713
  Parlament I.1. APC 2591 2476 2465 2549 2583 2588 -3
I.1. APC_Agentia Nationala de Integritate ANI I.1. APC 109 107 101 102 110 109 0
I.1. APC_Academia Romana Academia Romana I.1. APC 3341 3332 3298 3275 3269 3269 -72
I.1. APC_Avocatul Poporului Avocatul Poporului I.1. APC 115 126 146 143 142 141 26
I.1. APC_Curtea de Conturi Curtea de Conturi I.1. APC 1525 1650 1680 1623 1671 1669 144
I.1. APC_Secretariatul  General al Guvernului  Secret. Gen. al Guv.  I.1. APC 3164 3036 4394 4734 5009 5022 1858
I.1. APC_Ministerul Educatiei   I.1. APC 7728 295743 280385 281902 290992 291727
I.1. APC_Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării   I.1. APC 0 150 0 152 241 226
I.4 APC_Invatamant Superior de Stat   I.4 APC 287893 63479 61666 64779 67411 68059
II.1 APL_Invatamant Preuniversitar    II.1 APL 69112 1527 1237 1448 4523 4682
  Educatie I.1. APC + I.4 APC + II.1 APL 364.733 360.899 343.288 348.281 363.167 364.694 -39
I.1. APC_Ministerul Sanatatii    I.1. APC 17055 17045 17577 18282 18549 18487
I.4 APC_Unitati sanitare finantate din FNUASS   I.4 APC 59594 65718 71252 75631 79612 79644
II.2 APL_Unitati sanitare din reteaua APL   II.2 APL 119817 129215 136363 141255 144846 144909
  Sanatate I.1. APC + I.4 APC + II.2 APL 196466 211978 225192 235168 243007 243040 46.574
I.1. APC_Ministerul Justitiei    I.1. APC 16274 16709 16660 16641 16949 16941
I.1. APC_Ministerul  Public   I.1. APC 5974 6250 6197 6170 6180 6194
I.1. APC_CSM+Inspectia Judiciara   I.1. APC 406 394 444 451 447 452
I.1. APC_Inalta Curte de Casatie si Justitie   I.1. APC 484 511 518 531 543 540
I.1. APC_Curtea Constitutionala   I.1. APC 97 92 94 95 93 96
  Justitie I.1. APC 23235 23956 23913 23888 24212 24223 988
I.1. APC_Ministerul  Afacerilor  Externe MAE I.1. APC 2225 2463 2126 2022 2042 2042 -183
I.1. APC_Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei Min. Dezvoltarii I.1. APC 1008 953 959 948 963 964 -44
I.1. APC_Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene Min. Proiectelor Europene I.1. APC 898 1288 1343 1339 1346 1345 447
I.1. APC_Ministerul Finantelor  MF I.1. APC 26544 26086 24851 24468 24323 24443 -2101
I.1. APC_Ministerul Apararii Nationale MAPN I.1. APC 74398 71747 74070 74374 74761 74445 47
I.1. APC_Ministerul Afacerilor Interne MAI I.1. APC 133191 124782 126398 122473 123347 123485 -9706
I.1. APC_Serviciul de Protectie si Paza SPP I.1. APC 1529 1467 1405 1362 1414 1415 -114
I.1. APC_Serviciul de Telecomunicatii Speciale STS I.1. APC 2729 2550 2736 2768 2910 2943 214
I.1. APC_Ministerul  Agriculturii si Dezvoltarii Rurale Min. Agriculturii I.1. APC 6322 5864 5935 5860 5869 5861 -461
I.1. APC_Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor Min. Mediului I.1. APC 3429 3523 3361 3256 3246 3248 -181
I.1. APC_Ministerul Muncii si Protectiei Sociale Min. Muncii  I.1. APC 4500 3972 4016 3980 3926 3974 -526
I.1. APC_Alte Ministere si Institutii  Alte ministere si Institutii  I.1. APC 5285 6000 5340 5350 5712 5730 445
I.2. APC_Institutii finantate din Bugetele Asigurarilor Sociale I.2. APC_Institutii finantate din BAS I.2 APC 8462 8247 8237 8081 9310 9307 845
I.3 APC_subventionate din Bugetul de Stat + Bugetul Asig. Pt Somaj I.3 APC_subventionate din BS + BA Somaj I.3 APC 39306 41647 42470 42260 43833 43855 4549
I.4 APC_Alte Institutii finantate integral din venituri proprii I.4 APC_Alte Institutii (VP) I.4 APC 14980 14488 14857 14610 14487 14890 -90
II.1 APL_Autoritati Executive Locale II.1 APL_Autoritati Executive Locale II.1 APL 233549 263113 274643 276670 274056 273690 40141
II.2 APL_Alte Institutii finantate integral sau partial din venituri proprii II.2 APL_Alte Institutii (integral sau partial din VP) II.2 APL 33372 33389 32612 32550 32979 32990 -382

3. Cresterea Numarului de Bugetari din APR. 2022 fata de DEC. 2015

Desi in fiecare campanie electorala politicienii promit ca restructureaza si modernizeaza Institutiile si Autoritatile Publice, aceste lucruri nu se intampla. Dimpotriva, in loc sa scada, numarul posturilor creste, serviciile publice raman la fel de proaste, iar cheltuielile salariale ale bugetarilor impovareaza si mai mult sectorul privat si datoria externa a tarii.

Astfel, in APR. 2022 Numarul Total de Bugetari a crescut fata de DEC. 2015 cu + 82.445 persoane . Distributia acestei cresteri pe componente este redata in GRAFICUL 3.

GRAFICUL 3. DISTRIBUTIA CRESTERII NUMARULUI DE BUGETARI DIN APR. 2022 FATA DE DEC.2015

______________________________
Graficul este construit pe datele din TABELUL 2. Este interactiv si afiseaza datele la trecerea mouseului peste serii;
Pentru componentele inglobate la Educatie, Sanatate si Justitie si semnificatia abrevierilor, consultati TABELUL 2.
Tot in TABELUL 2 veti mai gasi:
Repartizarea Institutiilor si Autoritatilor reprezentate grafic, pe Ordonatorii de Credite;
Semnificatia abrevierilor utilizate pentru denumirea unor Institutii si Autorizati Publice in Grafic.


In Top 3 al Cresterii conduce Sanatatea (+46.574 posturi ocupate), urmata de Autoritatile Executive Locale (+ 40.141), Institutiile din Administratia Publica Centrala subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru Somaj (+4.549).
In Topul Scaderii, conduce MAI (-9.706).

Intrucat intervalul de crestere este foarte larg si aplatizeaza reprezentarea grafica, pentru a analiza comportamentul institutiilor publice va incurajez sa treceti mouse-ul peste fiecare pozitie din grafic.

Veti putea remarca de exemplu printre altele:
1) Cresterea numarului de posturi din Administratia Prezidentiala cu 33% (+69 posturi ocupate) – reflecta ipocrizie, nepasare si dispret.
2) Cresterea numarului de posturi din Secretariatul General al Guvernului cu 59% (+1858 posturi ocupate!) – reflecta ipocrizie, inconstienta si dispret absolut fata de contribuabilii din mediul privat care trebuie sa sutina din ce in ce mai multi incompetenti la Secretariatul General al Guvernului!
3) Cresterea numarului de posturi la Justitie cu 4% (+988 posturi ocupate!) – da, vorbim despre super-justitia care a ingropat dosarul Revolutiei Romane si dosarul Mineriadei, despre super-justitia care a salvat recent de raspundere toti plagiatorii care conduc aceasta tara, despre super-justitia care beneficiaza de pensii speciale nesimtite fara nicio legatura cu contributivitatea, suportate din Bugetul de Stat.

4. Mediul Privat vs. Bugetari

In timp ce companiile private isi reduc continuu numarul angajatilor si investesc masiv in Digitalizare si Preluarea Proceselor si Deciziilor de catre Inteligenta Artificiala (AI), Institutiile si Autoritatile Publice romanesti raman incremenite in trecut, angajand din ce in ce mai multi bugetari si oferind servicii din ce in ce mai proaste.

Daca cifra de 1.269.662 persoane sau plusul de +82.445 bugetari nou angajati din Dec.2015 pana in Apr. 2022 nu vi se par mari, atunci priviti Evolutia Numericului si Realizarile dintr-o firma privata** cu 8.000 de Specialisti competenti si motivati vs. Evolutia din Institutiile si Autoritatile Publice cu culturi organizationale primitive (analiza facuta la nivelul lunii Martie 2022 – vizionati in full screen).

______________________________
** Am ales OMV Petrom ca exemplu, incurajat de: a) transparenta companiei asupra Activitatii si Rezultatelor / b) Cultura organizationala bazata pe Valori, Performanta, Dezvoltare si Rezultate / c) Contributia semnificativa la Bugetul de Stat / d) Contributia semnificativa la dezvoltarea societatii prin proiecte de Responsabilitate Sociale recunoscute si premiate.

5. Sursa Date

Analiza se bazeaza pe datele oficiale publicate de Ministerul Finantelor pentru lunile Decembrie 2015 / Iunie 2018 / August 2020 / Martie 2022 / Aprilie 2022, date care pot fi descarcate cu linkurile de mai jos.
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_APR 2022.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_MART 2022.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_IULIE 2021.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_AUGUST 2020.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_IUNIE 2018.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_DEC 2015.pdf