3.2 Evolutia lunara a Numarului de Pensionari Speciali NOV. 2015 – IAN. 2023

Evolutia lunara a Numarului de Pensionari Speciali poate fi analizata doar pentru cele 6 categorii*) de Pensionari pentru care CNPP publica lunar informatii (reamintim ca NU exista informatii despre Pensionari Speciali proveniti dintre deputati, senatori, MApN, MAI si SRI).

LAST UPDATE: 3.03.2023

*) Cele 6 categorii de Pensionari Speciali pentru care CNPP publica lunar informatii, sunt:
1) Judecatorii, procurorii, magistratii-asistenti de la Inalta Curte de Casatie si Justitie, magistratii-asistenti de la Curtea Constitutionala si personalul de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor, precum si fostii judecatori si procurori financiari si consilierii de conturi de la sectia jurisdictionala care au exercitat aceste functii la Curtea de Conturi;
___
2) Personalul aeronautic civil navigant profesionist (piloti, insotitori de bord/membri ai echipajului de cabina cu licenta/atestat de membru al echipajului de cabina, parasutisti si personalul de inspectie in zbor, navigatori, mecanici si/sau ingineri de bord naviganti, operatori radionaviganti, ingineri de receptie si control aeronave si ingineri de receptie si control mijloace PNA-TC;
___
3) Personalul auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea prevazut la art. 3 alin. (2), personalul de specialitate criminalistica si personalul care ocupa functii auxiliare de specialitate criminalistica prevazut la art. 31, precum si tehnicienii criminalisti din cadrul parchetelor;
___
4) Functionarii publici parlamentari din structurile de specialitate ale Parlamentului;
___
5) Membrii Corpului diplomatic si consular al Romaniei;
___
6) Persoanele care au indeplinit functia de auditor public extern in cadrul Curtii de Conturi.

Pentru concizie, prezentam tabelar Evolutia lunara a numarului de Pensionari Speciali NOV. 2015 – IAN. 2023

Graficele interactive: afiseaza valori la trecerea mouseului peste serii si permit dezactivarea / reactivarea seriilor prin click pe numele din Legenda

EVOLUTIA LUNARA A NUMARULUI DE PENSIONARI SPECIALI IN PERIOADA NOV.2015 - IAN.2023
EVOLUTIE CUMULATA PE CELE 6 CATEGORII EVOLUTIE PE FIECARE CATEGORIE IN PARTE
DETALIU NUMERIC PE LUNILE IAN.2023 / DEC. 2022 CONCLUZII PRIVIND EVOLUTIA LUNARA
Cresterea semnificativa a Nr. Total de Pensionari Speciali (exclusiv deputati, senatori, MApN + MAI + SRI) in perioada IAN.2023-NOV.2015 (10.050 vs. 4.610) are 2 cauze principale:
 
A) extinderea categoriilor de beneficiari prin intrarea in vigoare a unor noi legi;
B) cresterea cu 55.1% a numarului de Procurori si Judecatori (4.988 vs. 3.215) pe fondul unei relative constante a numarului de beneficiari din celelalte categorii
Spectacolul grotesc al Pensiilor Speciale, continua

Spectacolul grotesc al Pensiilor Speciale continua prin neindeplinirea Jalonului 215 din PNRR si cresterea accelerata a numarului de Pensionari Speciali si a costurilor aferente.

Intarzierea cu buna stiinta a reformarii Pensiilor Speciale

Desi Jalonul 215 din PNNR1) impunea ca Legislatia de reformare a Pensiilor Speciale sa intre in vigoare pana la 31.12.2022, alianta PSD-PNL-UDMR emite Proiectul de lege pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu abia in 20.12.2022.

______________________
1) Linkuri pentru consultarea documentatiei PNRR aprobata de CE privind Reforma Sistemului de Pensii:
„C8. Reforma Fiscala si Reforma Pensiilor_versiunea extinsa”
„C8. Analiza DNSH”
„C8. Tabel jaloane si tinte”
A) Pentru mai multe detalii privind Jaloanele, accesati pagina 12 din „C8. Tabel jaloane si tinte” – click!

Proiectul este lasat in consultare publica pana pe 29.12.2022 pe site-ul ministerului Muncii, apoi este aprobat de guvern in sedinta din 28.12.2022 si transmis Parlamentului care se va intruni abia in Februarie 2023.

Proiectul de lege protejeaza Pensiile Speciale si are probleme de constitutionalitate

Proiectul de lege:

1) NU respecta recomandarile transmise ministerului Muncii in 24.10.2022 de catre Banca Mondiala in calitate de consultant (vezi Anexa Raportului in Tabelul de mai jos);
2) mentine privilegiile Pensionarilor Speciali, neimpunand intreaga perioada de contributivitate in calculul cuantumului Pensiei;
3) NU atinge nici macar tangential Indemnizatiile pentru limita de varsta ale Parlamentarilor (acordate prin Legea 96/2006 republicata in MOR 49/22.01.2016, anulate prin Legea 7/2021 si repuse in plata prin Decizia CCR 261/2022) si nici pe cele ale primarilor, viceprimarilor, presedintilor si vicepresedintilor de consilii judetene aprobate prin OUG 57/2019 si prorogate an de an (ultima prorogare este pana in 1.01.2024);
4) potrivit opiniei fostului Presedinte CCR Augustin Zegrean, Proiectul are probleme de constitutionalitate;
5) este o bataie de joc la adresa celor 4.787.920 pensionari din Sistemul Public carora li se impune contributivitatea pe intreaga perioada lucrata!

ANEXA RAPORTULUI DE ANALIZA AL BANCII MONDIALE TRANSMIS IN CALITATE DE CONSULTANT MINISTERULUI MUNCII IN 24.10.2022:
Propuneri de Solutii pentru indeplinirea Jalonului 215 din PNRR scadent la 31.12.2022
Efectele amanarii reformarii Pensiilor Speciale

Amanarea cu buna stiinta a reformarii legislatiei a extins voit perioada de iesire la pensie cu venituri fabuloase a Pensionarilor Speciali (venituri care, potrivit Deciziilor CCR nu vor putea fi recalculate). Amanarea dovedeste complicitatea dintre politic si justitie.

Din 31.08.2022 pana in 3.03.2023, dl. presedinte Iohannis a semnat 468 Decrete prezidentiale*) de eliberare din functie ca urmare a pensionarii pentru procurori si judecatori. Inca 468 de Pensionari Speciali!

*) Continutul acestor Decrete si Monitoarele Oficiale in care au fost publicate sunt redate mai jos: