Fisa Postului: teorie si practica

QuestionLAST UPDATE: 9.09.2017

FISA POSTULUI – FUNDAMENT PENTRU ORGANIZATIE SI ANGAJAT

Fisa Postului este Instrumentul de Management prin care compania ofera angajatului o imagine clara asupra pozitiei castigata in organizatie. Cu cat imaginea este mai completa, cu atat sansele companiei si ale salariatului de a se indrepta impreuna catre Succes, sunt mai mari.

Ca instrument de management, Fisa Postului:

  • asigura intelegerea responsabilitatilor / cerintelor postului;
  • faciliteaza comunicarea manager-angajat ;
  • constituie INPUT in procesele Recrutare si Selectie / Evaluarea Postului / Evaluarea Performantei si Dezvoltarea Angajatilor / Managementul Competentei.

  • Fisa Postului este un document obligatoriu, impus prin Codul Muncii si Standardul SR EN ISO 9001/2015: „Cerintele Sistemului de Management al Calitatii”. Orice post din organizatie trebuie sa aiba o Fisa de Post. Fisa se intocmeste atat pentru pozitiile Noi, cat si pentru cele Existente devenite Vacante*** / Existente si schimbate semnificativ in continut.

    NOTA: *** cand apare o pozitie vacanta, prima intrebare a managementului trebuie sa fie:
    „Mai este necesara aceasta pozitie, sau se pot redistribui atributiile altor pozitii existente ?”

    Fisa Postului este elaborata de managerul direct si contine informatii despre:

  • Denumirea postului;
  • Locul in structura organizatiei;
  • Rolul postului exprimat printr-o fraza-declaratie;
  • Indicatorii relevanti;
  • Responsabilitati;
  • Delegarea de atributii pe perioadele de lipsa ale titularului;
  • Cerinte (studii, competente, experienta, abilitati);
  • Criterii de succes

  • Continutul FP trebuie sa fie clar si concis. Numarul maxim de pagini pe care il poate contine o FP este 3, in format A4.

    Fisa Postului se ACTUALIZEAZA ori de cate ori apar schimbari semnificative in continutul unui post existent si se REVIZUIESTE obligatoriu o data la 2 ani, chiar daca nu intervin modificari esentiale in responsabilitatile postului – acest pas permite rafinarea continuua a continutului si formei. In ambele cazuri, managerul direct este responsabil de proces, de obtinerea semnaturii angajatului si distribuirea unui exemplar original catre salariat si serviciul RU.

    Semnarea Fisei Postului de catre angajat semnifica luarea la cunostinta, acceptarea, intelegerea responsabilitatilor si angajamentul de a le indeplini si respecta.

    Remember

























    Pentru a intelege mai bine acest topic, va ofer mai jos gratuit:

  • un link catre catre Baza de date cu Fise de post a site-ului www.monster.com: http://hiring.monster.com;
  • un model de Fisa de post dezvoltat de echipa noastra pentru functia “Sef serviciu Resurse Umane” revizuit la 1.07.2017
  • forma *.pdf a Fisei de post SEF SERVICIU RESURSE UMANE;
  • un Instrument gratuit pentru Evaluarea gradului de reglementare a Fisei de Post in organizatia dvs.;
  • un Demo video pentru intelegerea modului de utilizare a Instrumentului de evaluare (il gasiti sub modelul Fisei de post de mai jos).

  • FPSSRU-840.3900




    Va doresc sa va fie bine cu voi si cu cei pe care-i aveti alaturi in MarelePrezentContinuu!


    Articol postat in Articole, Resurse Umane. Adresa articol Fisa Postului: teorie si practica.

    26 Comentarii la Fisa Postului: teorie si practica

    1. Andreea

      Buna ziua,

      Am terminat recent un curs de resurse umane urmand sa fiu incadrata pe acest post cu contract de munca cu timp partial.
      Deoarece sunt novice in acest domeniu as dori sa va adresez cateva intrebari:
      Societatea la care voi fi incadrata nu are angajati in momentul de fata.
      Deoarece postul de IRU va fi primul infiintat, este necesar sa fie inregistrat CM pentru IRU la ITM inainte de a depune cererea de obtinere a parolei pt Revisal?
      Urmeaza a se angaja personal cu CM cu timp partial pe posturile de mecanic utilaje si muncitori necalificati in constructii.
      1. CM cu timp partial trebuie sa aiba un minim de ore pt aceste meserii?
      2. Unde as putea gasi fise de post pentru posturile mai sus mentionate?

      Va multumesc!

      • Florin

        @Andreea,
        Felicitari pentru noul dvs. job! HR-ul este un domeniu deosebit de frumos, cu conditia sa nu ramaneti prea mult timp la Administrare.

        Raspunsurile pentru dvs :

        DA, contractul dvs de munca trebuie inregistrat pentru a putea obtine parola.

        1. NU, nu exista un numar minim de ore;
        2. Fisele de post se intocmesc de catre manageri. Ca prim pas, intreprinzatorul acestei afaceri, care stie cum va arata / ce va face firma, trebuie sa defineasca cerintelele pentru manageri, dvs sa recrutati acesti manageri, urmand ca managerii recrutati sa dezvolte la randul lor Fise de post pentru mecanici, …. pe baza carora dvs. sa puteti aduce omuletii potriviti in organizatie.

        Rolul dvs. nu este sa intocmiti Fise de post ci sa emiteti un standard de elaborare a Fisei postului, sa reglementati procesul de recrutare astfel incat membrii organizatiei sa stie si sa indeplineasca responsabilitatile ce le revin.

        Succes!

    2. Andreea Adina

      Buna ziua,

      As vrea sa-mi dati si mie un sfat. Cum as putea sa incadrez o persoana in munca doar pe o perioada scurta de timp? Este vorba de targuri si expozitii….Este destul de dificil ca de fiecare data sa intocmesti CIM (si nu numai cand apare cate un targ. Imi puteti da o solutie legala?

      • Florin

        @Andreea Adina,
        Gasiti mai jos 2 posibile solutii:
        1. Puteti incheia un contract individual de munca cu timp partial (in acest caz, potrivit art 103 din Codul Muncii calculati numarul de ore normale de lucru ca medie lunara – de exemplu, daca salariatul lucreaza 8 ore pe zi timp de 2 zile pe luna in zilele de targuri va avea un numar de 16 ore pe luna)
        2. puteti apela la serviciile unui agent de munca temporar care sa va puna la dispozitie pe perioada targurilor personalul necesar – cititi cap VII din Codul Muncii – Munca prin agent de munca temporar – (pagina 14 : http://www.rauflorin.ro/legislatie/new/CM.REPUBLICAT.2011.pdf );

        • Andreea Adina

          Buna ziua,

          Va multumesc frumos pentru informatiile date.
          Felicitari pentru tot ceea ce faceti in slujba Resursei Umane.

          O saptamana usoara.

    3. Ana Maria

      Multumesc !

    4. Ana Maria

      buna! Am nevoie de ajutorul vostru.

      Trebuie sa fac un eseu pt o tema din abordarile specifiece Resurselor Umane:

      a)Abordarea fundamentala :modelul de abordare a carierei,elemente de relatie cu individul,organizarea resurselor umane.
      b)Abordarea strategica:managementul financiar.
      c)Teoria postului de lucru:definitie,componente,proiectare,reproiectare.
      d)Etapele de fundamentare:de asigurare ale resurselor umane(recrutare si relatie),integrare profesionala,dezvoltarea profesionala,perfectionarea profesionala,motivari resurse umane,relatia motivarii,performanta,evaluarea resurselor umane,configurarea sistemului de recompensa.

      Imi puteti da informatii ?!
      Multumesc

    5. Andreea

      Buna seara,

      Am citit cu interes discutiile purtate pe acest site. Ati putea sa-mi spuneti, in calitate de specialist in domeniul Resurse Umane, care considerati ca este impactul delegarii asupra fisei postului(fie el post de manager sau post de executie)?

      Va multumesc!

      • Florin

        @Andreea,

        Privind macro, Delegarea modifica doar LOCUL muncii, NU FUNCTIA si responsabilitatile, motiv pentru care nu ar trebui sa aiba impact asupra Fisei Postului (vedeti definitia Delegarii data de art.43 din CM).

        Totusi, functie de datele continute de formularul FP gandit de organizatie, exista cazuri in care FP s-ar putea sa trebuiasca refacuta in cazul unei delegari – evident Functia, Atributiile si Responsabilitatile raman aceleasi. Totul se raporteaza la continutul cadru al FP reglementat de organizatia respectiva.

    6. Tereza

      buna ziua !
      am citit cu interes o parte din intrebarile si raspunsurile oferite , insa pana aici nu am intalnit o situatie asemanatoare , motiv pentru care indraznesc sa va cer ajutorul in doua probleme cu care ma confrunt.
      1. sunt in aceeasi situatie ca si d-na Teodora ,si anume functia de baza contabil cu studii superioare si in luna iunie a.c. am absolvit cursul de “inspector resurse umane” ,(deci sunt novice in domeniu )pentru care s-a emis o decizie de numire , dar , doar atat . fara act aditional .
      suntem in luna noiembrie si abia acum am citit ca trebuia si act aditional.
      intrebarea mea este :trebuie neaparat act aditional si implicit inregistrat si transmis in revisal sau se poate si asa?
      pun aceasta intrebare intrucat nu stiu daca patronul meu este de acord .
      2. ma confrut cu o situatie mai delicata (sper sa reusesc sa ma fac inteleasa)
      trebuie sa angajam o persoana care are domiciliul la 80 km distanta(dus-intors) . patronul doreste sa-i ramburseze cheltuiala cu transportul ,dar aceasta persoana va efectua naveta cu masina proprie . mentionez ca in regulamentul intern avem prevazut o decontare a cheltuielilor de transport in suma de 43.50 lei/luna/zile lucrate .
      daca sunteti amabil , ce posibilitati as avea?

      multumesc !

      • Florin

        Buna ziua,

        Sa le luam pe rand:

        1. Daca ati absolvit cursul de IRU si va ocupati efectiv de Revisal, DA, este nevoie de decizie si de Act aditional intrucat, potrivit art 2 alin. 5 din HG 500/2011: „Completarea si transmiterea registrului se fac de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa a angajatorului“. Restul precizarilor de la dna Teodora raman valabile si pentru Dvs. Referitor la patronul dvs., chiar nu conteaza daca este sa nu de acord intrucat unde-i lege, nu-i tocmeala.

        2. fiind vorba de un nou angajat care accepta oferta organizatiei dvs. stiind ca trebuie sa parcurga zilnic 80 de Km, inseamna ca dansul/dansa isi insuseste toate avantajele si dezavantajele ce decurg din acest accept.

        Important este ca dvs. sa procedati in mod corect cu dansul si sa-l informati in mod clar si explicit asupra prevederilor Regulamentului Intern referitoare la decontarea transportului si ulterior sa-i solicitati semnatura de luare la cunostinta a Regulamentului Intern. Cam asta ar fi tot.

        • Tereza

          multumesc de raspunsuri !
          e minunat sa sti ca cineva te asculta si, te si intelege.
          in ziua de astazi mai greu gasim astfel de persoane .
          TOT RESPECTUL MEU!!!
          si acum sa revin la problema .
          pct.1 Nu e cam tarziu sa mai fac act aditional acum ??
          pct.2 Asa am procedat pana acum insa, tocmai de aceea am subliniat ca e o situatie mai “delicata”, deoarece Patronul doreste sa-i deconteze transportul acestei persoane , cerandu-mi sa gasesc o cale legala….???
          daca stiti ceva ,va rog !
          oricum va mutumesc tare si va doresc multa sanatate si succes in tot ce faceti

          • Florin

            Buna ziua,
            1.Nu, nu este tarziu. Important este sa intrati in legalitate.
            2. Exista 3 solutii:
            a) modificati Regulamentul Intern cu noile conditiile de decontare mai favorabile (care se vor aplica tuturor salariatilor, nu doar „exceptiei” ceruta de patron);
            b)pastrati regulamentul intern existent si includeti in oferta de salariu a persoanei pe care urmeaza sa o angajati, diferenta aferenta sumei de transport neacoperita de RI;
            c)oferiti diferenta sub forma de bonus.
            Personal recomand ordinea a) –> b) –> c).

    7. Florin

      @Teodora,
      Potrivit art 2 alin. 5 din HG 500/2011 cu modificarile ulterioare: „Completarea si transmiterea registrului se fac de catre una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisa a angajatorului“.

      In opinia mea, exista 2 posibilitati:

      1. ramaneti in continuare contabil si se emite o decizie si un act aditional la CIM prin care vi se atribuie responsabilitatile de completare si transmitere a registrului aferente pozitiei de Inspector RU cod COR 333304 (daca aveti studii medii) sau specialist resurse umane cod COR 242314 (daca aveti studii superioare) – caz in care o sa primiti cumul de functii pe Inspector RU /specialist RU;
      2. vi se modifica pozitia ca Inspector RU /specialist RU cu act aditional pe contabil si primiti cumul de functii pe contabil.

      Daca pozitia actuala de contabil nu presupune semnarea de documente care sa angajeze organizatia in relatia cu tertii, este de preferat varianta 2. In caz contrar este de preferat varianta 1.

    8. Teodora

      Buna seara!

      Am terminat un curs de resurse umane in urma caruia am obtinut o diploma care imi atesta calitatea de inspector RU. Ca si debutant, pot sa intocmesc si sa depun documente specifice acestei functii (state plata, declaratii, CIM) sau este necesar sa urmez si alte cursuri aprofundate?

      • Florin

        Buna dimineata dra. Teodora,
        Este suficient, cu conditia emiterii unei decizii de numire a dvs. ca Inspector RU si semnarea unei Fise de post care sa includa aceste responsabilitati.

        • Teodora

          Multumesc mult pt. raspuns.
          Sunt deja angajata pe postul de contabil (intocmesc documente specifice pana la balanta si bilant). In aceasta situatie, este necesara schimbarea incadrarii sau este suficient sa mi se adauge in fisa postului noile atributii?

    9. Diana

      Buna dimineata!

      Raspunsul dumneavoastra imi confirma opinia pe care mi-o formasem empiric, intrucat nu am gasit inca un document legislativ sau un ghid care sa lamureasca acest aspect.

      Multumesc mult pentru informatii si pentru promptitudine!
      O duminica minunata!

    10. Diana

      Buna ziua!

      Dat fiind faptul ca fisa de post este una nominala, putem avea doua fise de post diferite pt aceeasi pozitie (de ex Specialist RU). Pot fi responsabilitatile diferite? Pot fi si cerintele postului diferite?

      Multumesc anticipat!

      • Florin

        Buna ziua dra Diana,
        DA, pot exista 2 pozitii de Specialist RU cu Fise de post diferite ca responsabilitati, functie de dimensiunile RU acoperite de fiecare (Planificare Forta de Munca si Design Organizational / Recrutare, Selectie, Induction / Evaluarea Performantei / Compensatii si Beneficii / Training si Dezvoltare / Managementul Competentei / Succesiune si Cariera / Managementul Capitalului Uman / Dialog Social si Relatii de Munca / Administrare Personal).

        Trebuie mentionat insa ca in capitolul de Identificare al Fisei postului:

        1. la „Denumire Post conform organigramei” se vor specifica domeniile de expertiza acoperite (Specialist Compensatii si Beneficii, Specialist Planificare, Design Organizational, Training si Dezvoltare, etc),
        2. iar la „Denumire Post conform COR” se va inscrie aceeasi functie, respectiv „Specialist resurse umane”, cod 241216

        Referitor la cerintele celor doua pozitii, acestea pot fi usor diferite doar in ceea ce priveste nivelul de dezvoltare al unor abilitati soft ( in cazul in care prin Fisa postului organizatia stabileste nivelurile asteptate pe fiecare abilitate soft).

        Trebuie retinut ca potrivit COR, activitatea RU poate fi acoperita prin mai multe pozitii, alegerea intrand in competenta managerului departamentului RU (Consultant in RU 241223 / Consultant intern in RU, 241228 / Specialist RU 241216 / Manager proiect 241919 / Inspector/referent RU 342304 / Analist RU 342306 / Tehnician RU 342311).

        In cazul in care sunteti interesata de o speta anume, astept feedbackul Dvs.

    11. lorena

      am si eu o intrebare referitor la un job in domeniul RU. Fiind absolventa unei facultati de comunicare si relatii publice a-si putea vreodata sa lucrez in acest domeniu tinand seama de faptul ca in timpul faculattii nu am studiat discipline avand ca obiect de studiu legislatie sau psihologie?
      Multumesc….

      • Florin

        Stimata dra. Lorena,
        Cu siguranta, DA. Incepeti ca debutant, urmati un master in Resurse Umane si, in cativa ani, cu pasiune si efort ajungeti specialist. Important este sa va placa si sa va orientati catre o organizatie in care RU nu inseamna doar administrare de personal. Succes!

    12. Elena

      Iti multumesc Florin! Mi-ai oferit informatiile necesare.

    13. Florin

      @Elena,
      bun venit in comunitatea rauflorin.ro!
      Am dat de tine pe traininguri.ro si mi-a placut postul tau « Managerul care se autoproclama ». Felicitari!

      Referitor la intrebari:

      daca la inceput ai spus ca randurile descriu postul de Inspector resurse umane al unei organizatii, de ce ma mai intrebi la sfarsit daca aceste cerinte se regasesc in fisa postului unui Inspector RU?
      Sigur ca se regasesc in organizatia respectiva, nu ai spus tu ? Sau vrei sa ma pacalesti, hai? Nu te supara, glumesc !

      Uite ce cred eu:

      in fisa asta de post exista un amestec de fise pentru urmatoarele pozitii :

      • Inspector RU 342.304
      • Specialist Resurse Umane 241216
      • Inspector Protectia Muncii 241204

      Oricat de mica ar fi unitatea despre care vorbim, nu poti lasa pe mana unui Inspector RU activitati esentiale precum:

      • recrutarea
      • elaborarea procedurilor de RU
      • analiza necesitatii de instruire si programul de dezvoltare personala al angajatilor
      • propunerile de imbunatatire a structurii firmei
      • conceperea sistemului / evaluarea nivelului de satisfactie al salariatilor / masurile de imbunatatire
      • intocmirea documentatiei de Management al Calitatii (probabil ISO 9001 cu procedurile cerute de 6.2.2)

      • auditarea securitatii si sanatatii in munca
      • evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavirilor profesionale.
      Am spus ca nu poti. Rectific: poti, dar inseamna sa-ti bati joc de firma si de banii ei.

      Ca solutii posibile, vad:

      • Modificarea acestei Fise de post prin ELIMINAREA activitatilor ce tin de zona Specialistului Resurse Umane si Inspectorului de Protectia Muncii mentionate anterior, si ADAUGAREA unor noi taskuri privind gestionarea Fiselor de post, Carnetelor de munca, Registrul electronic de evidenta al salariatilor, Incheierea / Modificarea / Suspendarea si Incetarea Contractelor individuale de munca, Dosarele de Personal, Pensionare-relatii cu Casele de Pensii, documentarea activitatii proprii, eliberarea de adeverinte, consilierea salariatilor pe teme de legislatia muncii / dezvoltarea personala a lui ca angajat, etc..

      • In cazul in care “Serviciul” RU la care te referi inseamna doar acest Inspector RU, solutia ar fi TRANSFORMAREA postului de Inspector RU in post de Specialist Resurse Umane , RECRUTAREA interna/externa a acestui specialist si TRANSFERUL atributiilor de sanatate/ securitate catre un Inspector protectia muncii ATESTAT.

      Sper ca in mare ti-am raspuns la intrebari. Te mai astept. Zi buna.

      PS. Pe viitor, te rog nu mai folosi persoana a II a plural (inca n-am implinit 150 de ani!) :)

    14. Elena

      Buna seara,
      Am nevoie de opinia dvs. ca specialist in resurse umane.

      Urmatoarele randuri reprezinta descrierea postului de inspector resurse umane al unei organizatii:
      Descrierea postului:
      ACTIVITATI PRINCIPALE :
      1.ANGAJAREA, FORMAREA SI PERFECTIONAREA PERSONALULUI FIRMEI
      2.COORDONAREA ACTIVITATII DE SALARIZARE A PERSONALULUI FIRMEI
      3.ELABORAREA SI IMPLEMENTAREA PROGRAMELOR DE EVALUARE SI DE MOTIVARE A PERSONALULUI
      4.GESTIONAREA RELATIILOR DE MUNCA
      5.COORDONAREA ACTIVITATII DE SANATATE SI SECURITATE IN MUNCA
      6.COORDONAREA ACTIVITATII IN DOMENIUL PREVENIRII SI STINGERII INCENDIILOR
      7.INTOCMESTE SI SUSTINE DOCUMENTATIA MANEGEMENTULUI CALITATII

      SARCINI AFERENTE ACTIVITATIILOR PRINCIPALE :
      1.ANGAJAREA, FORMAREA SI PERFECTIONAREA PERSONALULUI FIRMEI :
      Identifica, centralizeaza necesarul de personal din firma si urmareste incadrarea acestuia in limitele aprobate
      Asigura necesarul de personal prin recrutare interna si externa
      Intocmeste contractele de angajre si urmareste respectarea clauzelor acestora
      Urmareste orientarea si integrarea in organizatie a noilor angajati
      Identifica nevoile de instruire ale personalului (in colaborare cu directorul general)
      Elaboreaza programe de instruire (in colaborare cu directorul general) si le implementeaza
      Asigura respectarea cadrului legal concomitent cu sustinerea intereselor firmei
      Monitorizează piaţa forţei de muncă şi a furnizorilor de servicii din domeniu

      2.COORDONAREA ACTIVITATII DE SALARIZARE A PERSONALULUI FIRMEI
      Asigura stabilirea drepturilor salariale si sociale ale angajatilor conform negocierii de la angajare, a legislatiei in vigoare, si a normelor interne specifice firmei
      Intermediaza activitatea de re-evaluare salarială, pe baza propunerilor directorului general sau a salriatilor şi în corelaţie cu indicatorii macro-economici

      3.ELABORAREA SI IMPLEMENTAREA PROGRAMELOR DE EVALUARE SI DE MOTIVARE A PERSONALULUI :
      Realizeaza sondaje sau concepe chestionare cu privire la nivelul de satisfactie al angajatilor
      Intocmeste rapoarte prin care aduce la cunostinta directorului general rezultatul acestor sondaje sau chestionare
      Propune măsuri în vederea îmbunătăţirii structurii de organizare a firmei

      4.GESTIONAREA RELATIILOR DE MUNCA:
      Asigura asistenta managementului in probleme legate de relatiile dintre angajati
      Faciliteaza comunicarea pentru dezvoltarea si mentinerea unui climat pozitiv al relatiilor dintre angajati
      Concepe proceduri si alte documente specifice firmei pe probleme de relatii de munca
      stabilirea si urmarirea respectarii regulilor generale de comportament
      Mediaza eventualele situatii de natura conflictuala dintre angajati
      Informează angajaţii cu privire la politicile de personal ale firmei
      Actualizează şi difuzează la nivel de firmă documentele avizate
      Elaboreaza şi propune conducerii proceduri de resurse umane, le difuzeaza şi urmareşte respectarea acestora la nivel de firma
      Monitorizeaza respectarea normelor de comportament ale firmei; propune/avizează măsuri disciplinare
      Intocmeste planificarea concediilor de odihnă pentru angajaţii din subordine
      Supervizeaza respectarea normelor interne de funcţionare ale firmei de catre intreg personalul
      Propune recompensarea/sancţionarea personalului conform normativelor interne

      5.COORDONAREA ACTIVITATII DE SANATATE SI SECURITATE IN MUNCA:
      Va asigura instruirea si formarea personalului in probleme de protectia muncii, prin cele trei forme de instructaj
      Va organiza propaganda de protectie a muncii
      Va asigura auditarea securitatii si sanatatii in munca la nivelul societatii ori de cate ori sunt modificate conditiile de munca
      Va asigura evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala la locurile de munca si va propune masurile de prevenire corespunzatoare, ce vor alcatui programul anual de protectie a muncii
      Va controla pe baza programului de activitate, tote locurile de munca, in scopul prevenirii accidentelor si imbolnavirilor profesionale
      Va verifica cel putin o data pe an, sau ori de cate ori este nevoie, daca noxele se incadreaza in limitele de nocivitate admise pentru mediul de munca, pe baza masuratorilor efectuate de catre organismele abilitate si daca va fi cazul, va propune masuri tehnice si organizatorice de reducere a acestora
      Va propune masuri pentru formarea personalului cu responsabilitati in domeniul protectiei muncii, in functie de necesitatile concrete
      Va elabora lista cu dotarea personalului cu echipamente individuale de protectie si de lucru, va participa la receptia mijloacelor de protectie colectiva si a echipamentelor tehnice inainte de punerea lor in functiune
      Va participa la cercetarea accidentelor de munca si va tine evidenta acestora
      Va elabora cu serviciul medical pentru cunoasterea la zi a situatiei imbolnavirilor profesionale, efectuarea de controale comune la locurile de munca pentru identificarea factorilor de risc de imbolnavire profesionala si propunerea masurilor de securitate corespunzatoare
      Va propune sanctiune sau stimulente economice pentru modul in care se respecta cerintele de securitate a muncii in organizarea si desfasurarea proceselor tehnologice la toate locurile de munca
      Va colabora cu serviciul medical in fundamentarea programului de masuri de protectie a muncii
      Va colabora cu reprezentantii angajatilor cu atributii pentru securitatea si sanatatea in munca, cu persoanele juridice sau fizice abilitate angajate pentru a presta servicii in domeniu si cu reprezentantii salariatilor pentru realizarea programelor privind imbunatatirea conditiilor de munca incluse in contractele colective de munca

      6.COORDONAREA ACTIVITATII IN DOMENIUL PREVENIRII SI STINGERII INCENDIILOR
      – Va raspunde de activitatea P.S.I. si desfasurarea acesteia conform legii

      7.INTOCMESTE SI SUSTINE DOCUMENTATIA MANAGEMENTULUI CALITATII

      Va rog sa-mi spuneti daca aceste cerinte se gasesc in fisa postului a unui inspector resurse umane. Si ce post reflecta aceasta descriere?

    Feedback

    Adresa ta de email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *